Hvordan skal jeg gribe det an?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2012

MorDk

Madam Blå skriver:

Kunne du måske ringe til boligselskabet, og fortælle dem om lugten i opgangen? Måske de kan lave en regel om, at der ikke må ryges der, og at der skal luftes ud jævnligt?

Synes det er svært ellers, for det er jo deres eget hjem. Men jeg håber for jer, at i kan finde på noget. Det må være Så træls!

Jamen De ryger ikke på opgangen. Det er udelukkende røgen fra Deres boliger der siver ud!!

Hr snaket med boligselskabet da vi havde indflytningssyn. Der stank jo i vores skabe. Han sagde bare De ikke rigtig kunne gøre noget ved det og at hvis der ex. skulle isoleres... ville det koste kassen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2012

Madam Blå

MorDk skriver:

Jamen De ryger ikke på opgangen. Det er udelukkende røgen fra Deres boliger der siver ud!!

Hr snaket med boligselskabet da vi havde indflytningssyn. Der stank jo i vores skabe. Han sagde bare De ikke rigtig kunne gøre noget ved det og at hvis der ex. skulle isoleres... ville det koste kassen

Ej hvor klamt! Men så må de da i det mindste kunne lave regler om udluftning i opgangen.. kan godt se, at det ikke er nemt for dem, hvis det kræver at alt skal iseleres på ny...

Men som en anden skrev, måske du kunne prøve at fortælle at i og børnene er generede af det, om det ville være muligt, at de luftede mere ud, eller noget i den stil.

Håber i finder en løsning

Anmeld

15. december 2012

Benjamins'mor

FrkZier skriver:

jeg tror personligt ikke jeg kunne få mig selv til at gøre noget, da det er deres eget hjem, og det eneste sted de som rygere efterhånden har helle

men er sgu ikke sikker, fordi kan godt forstå du/i ikke synes det er fedt at der er røglugt osv over det hele!

- spørg om hun vil bytte lejlighed

Røg lugten hænger jo ved i lejligheden.

Til TS: har desværre ingen råd, er selv ryger (ikke stor ryger), men personligt ryger jeg ikke indenfor.

For det første vil jeg ikke byde min søn det, for det andet kan jeg ikke selv klare lugten (ved det lyder mærkeligt når jeg selv ryger), men hvis der bare lugter forfærdeligt meget af røg, hvis mit hår lugter af røg eller mit tøj gør, det kan jeg ikke have.

Anmeld

15. december 2012

Michelle88

Dengang vi boede i lejlighed, stod der i vores lejekontrakt at man skulle lave gennemtræk i 5min. mener jeg der var, hver dag.. Tror det var for at undgå fugt og sådan noget, men på den måde var folk heller ikk påvirket af hinandens røg..

Anmeld

16. december 2012

MorDk

Idag åbnede vi samtlige vinduer i opgangen da vi gik ...

Da vi kom tilbage var de lukkede. Men allerede efter denne lille udluftning var der bedre i opgangen. Dog stinker der stadig -også i vores lejl. Lad os se... snart går snakken blandt DE GAMLE i vaskekælderen... "Hvem mon det er der hele tiden åbner DE vinduer" ??? Hihi.... drillenissen.... ♥

Anmeld

16. december 2012

Misscbn

MorDk skriver:

Sagen er den at jeg bor i lejebolig. på 2.sal (øverste lejl) og flertallet i opgangen er rygere. Vores underbo er STORryger og jeg tror slet ikke hun rigtig lufter ud og slet ikke her i vinterperioden

Jeg sidder her i min sofa og kan lugte tobaksrøg  Opgangen STINKER! Og bare vi åbner døren for at gå ud med skrald fyldes vores lejl. med røglugt. Det er virkelig ulækkert!

Vores skabe lugter af røg. Tøjet lugter af røg. Min søns hår og dyne lugter med mellemrum af røg når vi kommer ind til ham om morgenen  Ej men det ka sgu ik være rigtig!!!

Tænk at jeg som IKKE-ryger skal sidde i en tobaksfyldt lejl  Det er bare ikke rimligt! Jeg overvejer at klage... men tænker det bedste er at tage en snak med underboen og hendes nabo i første omgang.

MEN hvordan griber jeg det an? Ønsker ikke at være "uvenner" med dem. MEN hvordan siger man det på en "pæn" måde?

Jeg ønsker at De er mere opmærksomme på at få luftet ud og også lufte ud i opgangen med mellemrum. Jeg lufter ud engang imellem i opgangen... når det er slemt.

De er ældre mennesker der bor i vores opgang.

Ville ønske jeg boede i stuen. SUK!

Håber I har nogle gode råd...

♥ MorDk

ihh jeg kender det

min nabo og mig byttede lejlighed, jeg havde en 2ér og hun en 4ér alene så vi byttede og nøj hvor var der klamt hun er stor ryger og væggene var sorte og karme var gule og der løb nikotin ned af skabe osv  

og nu bor hun jo ved siden af i min gamle lejlighed og vi kan ik åbne hovedøren uden at blive ramt af en kæmpe røg sky nærmest

og ofte lugter det osse i rummene i lejligheden, og min lille søn har astmatisk bronkitis og kan ik tåle røg

så håber at de røgfrie boliger de snakker om ikke er voldsomt dyre at bo i for så flytter vi, det er alt for klamt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.