Hvordan skal jeg gribe det an?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.732 visninger
25 svar
0 synes godt om
15. december 2012

MorDk

Sagen er den at jeg bor i lejebolig. på 2.sal (øverste lejl) og flertallet i opgangen er rygere. Vores underbo er STORryger og jeg tror slet ikke hun rigtig lufter ud og slet ikke her i vinterperioden

Jeg sidder her i min sofa og kan lugte tobaksrøg  Opgangen STINKER! Og bare vi åbner døren for at gå ud med skrald fyldes vores lejl. med røglugt. Det er virkelig ulækkert!

Vores skabe lugter af røg. Tøjet lugter af røg. Min søns hår og dyne lugter med mellemrum af røg når vi kommer ind til ham om morgenen  Ej men det ka sgu ik være rigtig!!!

Tænk at jeg som IKKE-ryger skal sidde i en tobaksfyldt lejl  Det er bare ikke rimligt! Jeg overvejer at klage... men tænker det bedste er at tage en snak med underboen og hendes nabo i første omgang.

MEN hvordan griber jeg det an? Ønsker ikke at være "uvenner" med dem. MEN hvordan siger man det på en "pæn" måde?

Jeg ønsker at De er mere opmærksomme på at få luftet ud og også lufte ud i opgangen med mellemrum. Jeg lufter ud engang imellem i opgangen... når det er slemt.

De er ældre mennesker der bor i vores opgang.

Ville ønske jeg boede i stuen. SUK!

Håber I har nogle gode råd...

♥ MorDk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2012

Hvem?

MorDk skriver:

Sagen er den at jeg bor i lejebolig. på 2.sal (øverste lejl) og flertallet i opgangen er rygere. Vores underbo er STORryger og jeg tror slet ikke hun rigtig lufter ud og slet ikke her i vinterperioden

Jeg sidder her i min sofa og kan lugte tobaksrøg  Opgangen STINKER! Og bare vi åbner døren for at gå ud med skrald fyldes vores lejl. med røglugt. Det er virkelig ulækkert!

Vores skabe lugter af røg. Tøjet lugter af røg. Min søns hår og dyne lugter med mellemrum af røg når vi kommer ind til ham om morgenen  Ej men det ka sgu ik være rigtig!!!

Tænk at jeg som IKKE-ryger skal sidde i en tobaksfyldt lejl  Det er bare ikke rimligt! Jeg overvejer at klage... men tænker det bedste er at tage en snak med underboen og hendes nabo i første omgang.

MEN hvordan griber jeg det an? Ønsker ikke at være "uvenner" med dem. MEN hvordan siger man det på en "pæn" måde?

Jeg ønsker at De er mere opmærksomme på at få luftet ud og også lufte ud i opgangen med mellemrum. Jeg lufter ud engang imellem i opgangen... når det er slemt.

♥ MorDk

Du får li et svar fra en storrygende exryger, jeg ville passe MEGET på, efter alt det med rygeloven er rygerne blevet et jaget folkefærd, personligt ville jeg ikke gøre noget, da det netop er folks eget hjem...

Anmeld

15. december 2012

FrkZier

MorDk skriver:

♥ MorDk

jeg tror personligt ikke jeg kunne få mig selv til at gøre noget, da det er deres eget hjem, og det eneste sted de som rygere efterhånden har helle

men er sgu ikke sikker, fordi kan godt forstå du/i ikke synes det er fedt at der er røglugt osv over det hele!

- spørg om hun vil bytte lejlighed

Anmeld

15. december 2012

Gardenia

Hvem? skriver:

Du får li et svar fra en storrygende exryger, jeg ville passe MEGET på, efter alt det med rygeloven er rygerne blevet et jaget folkefærd, personligt ville jeg ikke gøre noget, da det netop er folks eget hjem...

Den havde jeg nok heller ikke lige turde gå i lag med....

Anmeld

15. december 2012

MorDk

FrkZier skriver:

jeg tror personligt ikke jeg kunne få mig selv til at gøre noget, da det er deres eget hjem, og det eneste sted de som rygere efterhånden har helle

men er sgu ikke sikker, fordi kan godt forstå du/i ikke synes det er fedt at der er røglugt osv over det hele!

- spørg om hun vil bytte lejlighed

Jeg skal ikke ha hendes røgbefængte og GULE lejl. ADDDR!

Nej jeg ved godt men det kan da ikke være rigtig at De ikke kan sørge for i det mindste at lufte ud. Det er jo til gene for andre? Det er en LEJEbolig... så der kan laves regler... Jeg vil ik forbyde dem at ryge. Men ærlig talt... hvis jeg ønskede røglugt i min lejl så røg jeg nok selv. ej men er så ked af det! Det går mig sgu på! (Ja håber vi kan få et anden lejl. om et par år) Skal bo her i 2 år inden vi kan flytte videre i anden lejebolig nemlig... SUK!

Anmeld

15. december 2012

Nadia&Daniel

MorDk skriver:

♥ MorDk

Bare de 2 min. vi stod i opgangen - sad røget fast i vores tøj

Ked af det på Jeres vejne, at I ingen gang er i "sikkerhed" i Jeres eget hjem, og selv kan vælge om I vil lugte røg eller ej

Håber I finder en løsning

Anmeld

15. december 2012

Fenja09

De må virkelig pulse igennem dine underboer  

Det må være enormt irriterende at man kan lugte tobaksrøg i sin røgfrie lejlighed. Jeg er ryger, men vil bestemt heller ikke have røg indendøre og slet ikke røg der kommer op gennem gulvbrædderne.

Jeg tror faktisk at jeg ville kontakte udlejer, selvom det mest korrekte nok vil være at gå ned og tale med dem stille og roligt. Måske er de ældre mennesker også lydhøre overfor det du siger - og tænker måske slet ikke over at du sidder i din stue og kan lugte deres røg når de ikke lufter ud.

Du kan også skrive et pænt brev og smide i deres postkasse, på den måde undgår du kontakten ( hvis du ikke ønsker det) men får dit budkab igennem.

/Fenja

Anmeld

15. december 2012

Hvem?

MorDk skriver:

Jeg skal ikke ha hendes røgbefængte og GULE lejl. ADDDR!

Nej jeg ved godt men det kan da ikke være rigtig at De ikke kan sørge for i det mindste at lufte ud. Det er jo til gene for andre? Det er en LEJEbolig... så der kan laves regler... Jeg vil ik forbyde dem at ryge. Men ærlig talt... hvis jeg ønskede røglugt i min lejl så røg jeg nok selv. ej men er så ked af det! Det går mig sgu på! (Ja håber vi kan få et anden lejl. om et par år) Skal bo her i 2 år inden vi kan flytte videre i anden lejebolig nemlig... SUK!

Det er desværre én af de mange ulemper ved at bo til leje, sådan er det jo, og man kan jo heller ikke klantre folk for alt, jeg havde ikke turde gøre noget ved det,så hellere købe mit eget (som jeg har, her bestemmmer jeg nemli, og kun mig (og ldt min mand) )

Anmeld

15. december 2012

ano14316

Jeg ville nok bare starte med at lufte godt ud i opgangen..

evt. bare altid have et vindue på klem... 

Hvis der så er nogen der nævner det, ville jeg bare sige "åhh jamen det er fordi jeg ikke vil bede jer om noget, da i jo helt klar skal have lov at ryge hjemme, jeg er bare ked af at lugten trænger ind i min lejlighed, så derfor lufter jeg ud - det håber jeg virkelig er i orden (store hundeøjne). 

Anmeld

15. december 2012

Nadia&Daniel

Hvem? skriver:

Det er desværre én af de mange ulemper ved at bo til leje, sådan er det jo, og man kan jo heller ikke klantre folk for alt, jeg havde ikke turde gøre noget ved det, så hellere købe mit eget (som jeg har, her bestemmmer jeg nemli, og kun mig (og ldt min mand) )

Ikke alle som har råd til det

Hilsen en som bor til leje UDEN røg fra naboerne..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.