Hvordan skal jeg gribe det an?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2012

MorDk

Hvem? skriver:

Det er desværre én af de mange ulemper ved at bo til leje, sådan er det jo, og man kan jo heller ikke klantre folk for alt, jeg havde ikke turde gøre noget ved det,så hellere købe mit eget (som jeg har, her bestemmmer jeg nemli, og kun mig (og ldt min mand) )

Ja hvis man har muligheden for at eje så er det jo fint...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2012

MorDk

ano14316 skriver:

Jeg ville nok bare starte med at lufte godt ud i opgangen..

evt. bare altid have et vindue på klem... 

Hvis der så er nogen der nævner det, ville jeg bare sige "åhh jamen det er fordi jeg ikke vil bede jer om noget, da i jo helt klar skal have lov at ryge hjemme, jeg er bare ked af at lugten trænger ind i min lejlighed, så derfor lufter jeg ud - det håber jeg virkelig er i orden (store hundeøjne). 

Jeg må prøve... for De gamle skal nok hurtigt opdage jeg går og åbner vinduerne... for så bliver der nemlig koldt hos dem...!

Anmeld

15. december 2012

Nadia&Daniel

MorDk skriver:

Jeg må prøve... for De gamle skal nok hurtigt opdage jeg går og åbner vinduerne... for så bliver der nemlig koldt hos dem...!

Anmeld

15. december 2012

MorDk

Min datters vugge står i vores soveværelse... selv dér kan jeg lugte der kommer røg

Anmeld

15. december 2012

MorDk

Starter mit udluftningsprojekt imorgen... og skal nok komme med en "update"

Anmeld

15. december 2012

ano14316

MorDk skriver:

Det var det jeg tænkte.. 

Anmeld

15. december 2012

LR85

MorDk skriver:

Sagen er den at jeg bor i lejebolig. på 2.sal (øverste lejl) og flertallet i opgangen er rygere. Vores underbo er STORryger og jeg tror slet ikke hun rigtig lufter ud og slet ikke her i vinterperioden

Jeg sidder her i min sofa og kan lugte tobaksrøg  Opgangen STINKER! Og bare vi åbner døren for at gå ud med skrald fyldes vores lejl. med røglugt. Det er virkelig ulækkert!

Vores skabe lugter af røg. Tøjet lugter af røg. Min søns hår og dyne lugter med mellemrum af røg når vi kommer ind til ham om morgenen  Ej men det ka sgu ik være rigtig!!!

Tænk at jeg som IKKE-ryger skal sidde i en tobaksfyldt lejl  Det er bare ikke rimligt! Jeg overvejer at klage... men tænker det bedste er at tage en snak med underboen og hendes nabo i første omgang.

MEN hvordan griber jeg det an? Ønsker ikke at være "uvenner" med dem. MEN hvordan siger man det på en "pæn" måde?

Jeg ønsker at De er mere opmærksomme på at få luftet ud og også lufte ud i opgangen med mellemrum. Jeg lufter ud engang imellem i opgangen... når det er slemt.

De er ældre mennesker der bor i vores opgang.

Ville ønske jeg boede i stuen. SUK!

Håber I har nogle gode råd...

♥ MorDk

Jeg ville sige noget med at du har erfarer at der desværre siver rigtig meget røg op til din lejlighed og i er efterhånden generet af det og jeres barn også er generet. -om det er muligt de ville lufte lidt ud i løbet a dagen? 

Noget i den stil kunne man spørge

Anmeld

15. december 2012

MorDk

LR85 skriver:

Jeg ville sige noget med at du har erfarer at der desværre siver rigtig meget røg op til din lejlighed og i er efterhånden generet af det og jeres barn også er generet. -om det er muligt de ville lufte lidt ud i løbet a dagen? 

Noget i den stil kunne man spørge

Takker for svar!! Jeg må prøve!!

Anmeld

15. december 2012

Madam Blå

MorDk skriver:

Sagen er den at jeg bor i lejebolig. på 2.sal (øverste lejl) og flertallet i opgangen er rygere. Vores underbo er STORryger og jeg tror slet ikke hun rigtig lufter ud og slet ikke her i vinterperioden

Jeg sidder her i min sofa og kan lugte tobaksrøg  Opgangen STINKER! Og bare vi åbner døren for at gå ud med skrald fyldes vores lejl. med røglugt. Det er virkelig ulækkert!

Vores skabe lugter af røg. Tøjet lugter af røg. Min søns hår og dyne lugter med mellemrum af røg når vi kommer ind til ham om morgenen  Ej men det ka sgu ik være rigtig!!!

Tænk at jeg som IKKE-ryger skal sidde i en tobaksfyldt lejl  Det er bare ikke rimligt! Jeg overvejer at klage... men tænker det bedste er at tage en snak med underboen og hendes nabo i første omgang.

MEN hvordan griber jeg det an? Ønsker ikke at være "uvenner" med dem. MEN hvordan siger man det på en "pæn" måde?

Jeg ønsker at De er mere opmærksomme på at få luftet ud og også lufte ud i opgangen med mellemrum. Jeg lufter ud engang imellem i opgangen... når det er slemt.

De er ældre mennesker der bor i vores opgang.

Ville ønske jeg boede i stuen. SUK!

Håber I har nogle gode råd...

♥ MorDk

Kunne du måske ringe til boligselskabet, og fortælle dem om lugten i opgangen? Måske de kan lave en regel om, at der ikke må ryges der, og at der skal luftes ud jævnligt?

Synes det er svært ellers, for det er jo deres eget hjem. Men jeg håber for jer, at i kan finde på noget. Det må være Så træls!

Anmeld

15. december 2012

Loa

Kender følelsen. Her ryger begge de to på vores sal og begge tænder henholdsvis deres cigaret og cigar INDEN i opgangen og ryger hele vejen ned igennem
Det er SÅ klamt når man både kan lugte det i ens egen lejlighed og så snart man træder ud i opgangen. Føj for den lede!

Men har det på samme måde med ikke og vil være en sur kælling og brokke mig over det (selvom jeg viiiiirkelig har lyst til det)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.