Anonym skriver:
hej derude
jeg bor sammen med min kæreste, og hans to børn (han har 4 børn fra tidligere forhold) (jeg har et barn fra tidligere)
min svigermor ringer så i går om hun må hente de to af børnene i dag, og de to andre ´søndag.. jeg tænker bare hvor bliver mit barn nævnt, ingen steder
min mor deltager også i hendes bonus børnebørns liv, altså bedsteforældre dag, på weekend osv.
siger det til min kæreste i dag, at jeg var vildt skuffet og rigtig ked af, at han skulle holdes udenfor. (han er altså 9) og kan hurtigt komme til at føle sig mindreværdig.
min kærestes svar: HVAD VIL DU HAVE JEG SKAL GØRE VED DET ?
hvad havde i gjort?
Det er så svær en problemstilling, og vi er også tit udfordret af den.
Jeg synes vores forældre er rigtig gode til at huske deres bonus børnebørn, og de behandler dem hver især rigtig godt. Jeg har intet at klage over.
Men man skal huske at det ikke er vores forældres valg at vi er blevet skilt, at de måske synes det er svært at forholde sig til nogle børn som måske endda er store når de skal lære dem at kende.
Hvis mine forældre eller svigerforældre inviterer på en event, udstillinger teater mv. så inviterer de alle med. Men er det overnatninger eller ferier, så det kun bio børnebørn. Det synes jeg er ok.
Min datter har et tæt bånd med min mor, som hun skal have lov til at have. og mine sivgerforældre kan slet ikke overskue at have så mange på en gang, helt ok med mig.
Jeg synes at de hver især behandler dem godt, og interesserer sig for dem på en godt måde.
Her til jul ved jeg da også at bio børnebørn får for mere i gave end bonus, det har jeg intet problem med. Det er jo reelt ikke deres børnebørn.
Anmeld