hjælp ang svigerforældre, kæreste og mit barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.314 visninger
25 svar
0 synes godt om
15. december 2012

Anonym trådstarter

hej derude
jeg bor sammen med min kæreste, og hans to børn (han har 4 børn fra tidligere forhold) (jeg har et barn fra tidligere)
min svigermor ringer så i går om hun må hente de to af børnene i dag, og de to andre ´søndag.. jeg tænker bare hvor bliver mit barn nævnt, ingen steder
min mor deltager også i hendes bonus børnebørns liv, altså bedsteforældre dag, på weekend osv.

siger det til min kæreste i dag, at jeg var vildt skuffet og rigtig ked af, at han skulle holdes udenfor. (han er altså 9) og kan hurtigt komme til at føle sig mindreværdig.
min kærestes svar: HVAD VIL DU HAVE JEG SKAL GØRE VED DET ?

hvad havde i gjort?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2012

TNBC

Anonym skriver:

hej derude
jeg bor sammen med min kæreste, og hans to børn (han har 4 børn fra tidligere forhold) (jeg har et barn fra tidligere)
min svigermor ringer så i går om hun må hente de to af børnene i dag, og de to andre ´søndag.. jeg tænker bare hvor bliver mit barn nævnt, ingen steder
min mor deltager også i hendes bonus børnebørns liv, altså bedsteforældre dag, på weekend osv.

siger det til min kæreste i dag, at jeg var vildt skuffet og rigtig ked af, at han skulle holdes udenfor. (han er altså 9) og kan hurtigt komme til at føle sig mindreværdig.
min kærestes svar: HVAD VIL DU HAVE JEG SKAL GØRE VED DET ?

hvad havde i gjort?

snak med dine svigerforældre og sig at du er ked af din søn ikke får lov til at komme med. og få en grund til hvorfor...??
der er bare nogle bedsteforældre der kun vil være sammen med deres ægte børnebørn... og det er bare ikke i orden.. din søn er jo pgså deres bafndbsrn nu.

Anmeld

15. december 2012

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

snak med dine svigerforældre og sig at du er ked af din søn ikke får lov til at komme med. og få en grund til hvorfor...??
der er bare nogle bedsteforældre der kun vil være sammen med deres ægte børnebørn... og det er bare ikke i orden.. din søn er jo pgså deres bafndbsrn nu.

jeg gider ærlig talt ikke ankke med dem overhovedet. en dag for ca et år siden, var han med et af de andre børn dernede at sove, og fandme så om der ikke var alt galt med mit han. han var både bedrevidne osv på en rigtig træls måde. (ja sagde jeg, han er ene barn i hverdagene, og kun halv søskende her hver anden weekend)
Vi venter os et barn til feb, gad vide hvordan det ikke skal blive.

Anmeld

15. december 2012

TNBC

Anonym skriver:

jeg gider ærlig talt ikke ankke med dem overhovedet. en dag for ca et år siden, var han med et af de andre børn dernede at sove, og fandme så om der ikke var alt galt med mit han. han var både bedrevidne osv på en rigtig træls måde. (ja sagde jeg, han er ene barn i hverdagene, og kun halv søskende her hver anden weekend)
Vi venter os et barn til feb, gad vide hvordan det ikke skal blive.

når den nye kommer, så må der jo bare en regel. alle eller ingen børn... der er jo nogle børn der er kloge end andre. (ikke fordi jeg siger at din søn er det, men nogen kloge børn er altså voldsomt irriterende.. )
men han har sin mormor

Anmeld

15. december 2012

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

når den nye kommer, så må der jo bare en regel. alle eller ingen børn... der er jo nogle børn der er kloge end andre. (ikke fordi jeg siger at din søn er det, men nogen kloge børn er altså voldsomt irriterende.. )
men han har sin mormor

ja heldigvis har han sin mormor.. han er ikke voldsom klog, han ved bare ekstremt mange ting, og også meget mærkelig ting..

Anmeld

15. december 2012

TNBC

Anonym skriver:

ja heldigvis har han sin mormor.. han er ikke voldsom klog, han ved bare ekstremt mange ting, og også meget mærkelig ting..

og det kan desværre være irriterende for nogen, hvis han kommer med kommentarer hele tiden.. men jeg er sikker på at han er en super sød dreng..
og sig til din kæreste at han er en vatnisse, når han ikke engang kan sige til sine forældre at de sårer en lille dreng, som altså også er deres barnebarn nu.

Anmeld

15. december 2012

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

og det kan desværre være irriterende for nogen, hvis han kommer med kommentarer hele tiden.. men jeg er sikker på at han er en super sød dreng..
og sig til din kæreste at han er en vatnisse, når han ikke engang kan sige til sine forældre at de sårer en lille dreng, som altså også er deres barnebarn nu.

Jeg har prøvet at tage den med ham, men uden held, hans svar var bare: hvad vil du have jeg skal gøre ved det ??

Anmeld

15. december 2012

TNBC

Anonym skriver:

Jeg har prøvet at tage den med ham, men uden held, hans svar var bare: hvad vil du have jeg skal gøre ved det ??

vær en mand og at han skal sige til sine forældre at der er mere end 4børnebørn. kan han ikke se forskelsbehandlingen?

Anmeld

15. december 2012

henh01

Hvad vil du have han skal gøre ved det?

-ønsker du at han skal tage en snak med dem? -ønsker du at de andre børn ikke må komme på overnatning osv hos svigermor? Hvad er det du ønsker han skal gøre?

Når du har tænkt over det, så fortæl ham det, fortæl ham at det vil gøre dig glad hvis sådan og sådan... At det vilel betyde meget for dig hvis han gjorde sådan og sådan.

Anmeld

15. december 2012

Mum33

Hvor længe har I været sammen og hvor gammel var din søn, da I fandt sammen? Syntes nemlig der er stor forskel på, om I har været inde i billedet længe eller om det er et nyt forhold. Det kan være svært at knytte bånd til store børn og han har jo også sine "rigtige" bedsteforældre. 4 børn er mange og mange bedsteforældre kan ikke overskue mere end to af gangen og måske derfor prioriterer hun hun har kendt fra begyndelsen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.