hjælp ang svigerforældre, kæreste og mit barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
henh01 skriver:

Hvad vil du have han skal gøre ved det?

-ønsker du at han skal tage en snak med dem? -ønsker du at de andre børn ikke må komme på overnatning osv hos svigermor? Hvad er det du ønsker han skal gøre?

Når du har tænkt over det, så fortæl ham det, fortæl ham at det vil gøre dig glad hvis sådan og sådan... At det vilel betyde meget for dig hvis han gjorde sådan og sådan.

Enig! Du er nød til at finde ud af hva du syntes der ska ske, forklar det for din kærste, som så derefter må tage en snak med sine forældre! 

Han har valgt jer, også ska din søn og jeres kommende barn, da også være en del af hans familie!

Men som en anden også siger, så ka det godt føles ret overvældende med så mange børn alene på en gang! Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2012

Anonym trådstarter

E. B. skriver:

Hvor længe har I været sammen og hvor gammel var din søn, da I fandt sammen? Syntes nemlig der er stor forskel på, om I har været inde i billedet længe eller om det er et nyt forhold. Det kan være svært at knytte bånd til store børn og han har jo også sine "rigtige" bedsteforældre. 4 børn er mange og mange bedsteforældre kan ikke overskue mere end to af gangen og måske derfor prioriterer hun hun har kendt fra begyndelsen.

jeg siger heller ikke hun skal have alle børnene på en gang, hvilket hun heller ikke har, men tage ham med sammen med nogen af de andre. men aldrig om hun nævner ham..

min dreng har kendt hende i 2½ år og vi har været sammen i 3

Anmeld

15. december 2012

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Enig! Du er nød til at finde ud af hva du syntes der ska ske, forklar det for din kærste, som så derefter må tage en snak med sine forældre! 

Han har valgt jer, også ska din søn og jeres kommende barn, da også være en del af hans familie!

Men som en anden også siger, så ka det godt føles ret overvældende med så mange børn alene på en gang! Vh stine

jeg siger heller ikke hun skal have alle børnene på en gang, men han kunne vel have været med på et af "holdene"
jeg vil mene det er alle eller ingen børn, jeg havde gjort det på den måde hvis min mor gjorde det samme.
jeg vil han tager en snak med hans forældre om problemet, og det har jeg også sagt.

Anmeld

15. december 2012

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

Hvad vil du have han skal gøre ved det?

-ønsker du at han skal tage en snak med dem? -ønsker du at de andre børn ikke må komme på overnatning osv hos svigermor? Hvad er det du ønsker han skal gøre?

Når du har tænkt over det, så fortæl ham det, fortæl ham at det vil gøre dig glad hvis sådan og sådan... At det vilel betyde meget for dig hvis han gjorde sådan og sådan.

selvfølgelig ønsker jeg ikke at børnene ikke skal komme hos der bedsteforældre.
jeg synes bare der mabgler nogen respekt, min dreng kommer da hurtigt til at føle sig mindreværdig, og jeg dur ikke til dem agtig.

min mor er der for de andre børn på lige fod med min søn, og det er f..... det mest rigtig at gøre.

Anmeld

16. december 2012

TeamRocket

Hvad forventer du han skal gøre da? Sige at hans børn så bare ikke må se farmor og farfar? For så er det da dig der er galt på den. De har taget et valg, de holder sig til de ægte børnebørn, det er måske ikke forståligt for dig som mor, men ikke destomindre er det dit ansvar og ikke deres at din søn ikke føler sig mindre værd pga det. Det lyder ikke til de har et særlig tæt forhold til dig, du vil ikke snakke med dem, hvorfor skal de så være tætte med din søn? Jeg synes du skal mande dig op, ikke pudse din kæreste på dem, snak med dem hvis du har et problem med det de gør. Ellers, så bland dig uden om.

Anmeld

16. december 2012

Gardenia

TeamRocket skriver:

Hvad forventer du han skal gøre da? Sige at hans børn så bare ikke må se farmor og farfar? For så er det da dig der er galt på den. De har taget et valg, de holder sig til de ægte børnebørn, det er måske ikke forståligt for dig som mor, men ikke destomindre er det dit ansvar og ikke deres at din søn ikke føler sig mindre værd pga det. Det lyder ikke til de har et særlig tæt forhold til dig, du vil ikke snakke med dem, hvorfor skal de så være tætte med din søn? Jeg synes du skal mande dig op, ikke pudse din kæreste på dem, snak med dem hvis du har et problem med det de gør. Ellers, så bland dig uden om.

Hun siger jo intet sted at hun ikke ønsker resten af ungerne skal have noget med dem at gøre?

Hun siger at deres opførsel får sønnen til at tvivle åå sit eget værd?

Og hvis det ikke er deres søns ansvar at fortælle dem at deres opførsel sårer små børn, hvem skulle det så være? Svigerdatteren med sønnen der ved alt (I deres øjne) nej, så havde den jo også været gal?

Jesus christ - sommetider er jeres manglende indlevelsesevne fanme alarmerende.

Anmeld

16. december 2012

TeamRocket

Gardenia skriver:

Hun siger jo intet sted at hun ikke ønsker resten af ungerne skal have noget med dem at gøre?

Hun siger at deres opførsel får sønnen til at tvivle åå sit eget værd?

Og hvis det ikke er deres søns ansvar at fortælle dem at deres opførsel sårer små børn, hvem skulle det så være? Svigerdatteren med sønnen der ved alt (I deres øjne) nej, så havde den jo også været gal?

Jesus christ - sommetider er jeres manglende indlevelsesevne fanme alarmerende.

Jamen i lige måde kan jeg så sige jo. "I" kan jo heller ikke sætte jer i bedsteforældrenes sted, det kan jeg. Hvis ts kæreste intet problem har med sine forældres valg, hvorfor skal han så sige til dem at det er et problem for ham? Det virker jo ikke til at være et problem for andre end mor og søn- og så må mor da ta affærde og få skabt en mere holdbar situation for sig selv og sin søn. Børn er deres forældres ansvar, ikke deres stedforældres forældres ansvar.

Anmeld

16. december 2012

Gardenia

TeamRocket skriver:

Jamen i lige måde kan jeg så sige jo. "I" kan jo heller ikke sætte jer i bedsteforældrenes sted, det kan jeg. Hvis ts kæreste intet problem har med sine forældres valg, hvorfor skal han så sige til dem at det er et problem for ham? Det virker jo ikke til at være et problem for andre end mor og søn- og så må mor da ta affærde og få skabt en mere holdbar situation for sig selv og sin søn. Børn er deres forældres ansvar, ikke deres stedforældres forældres ansvar.

Har manden sagt a må han også sige b.

Når man deles om hus og hjem så kan man ikke bare tage den del af det som passer en, når man ved hun har haft børn med ind i forholdet så erd et da hans pligt at sørge for det barn som var det hans eget?

Især når barnet er ked af det. Alt andet er fuldstændigt hul i hovedet og giver ikke anledning til andet end splid.

Anmeld

16. december 2012

henh01

Anonym skriver:

selvfølgelig ønsker jeg ikke at børnene ikke skal komme hos der bedsteforældre.
jeg synes bare der mabgler nogen respekt, min dreng kommer da hurtigt til at føle sig mindreværdig, og jeg dur ikke til dem agtig.

min mor er der for de andre børn på lige fod med min søn, og det er f..... det mest rigtig at gøre.

Det jeg mener med mit indlæg er at du må tydeliggøre overfor din mand hvad du forventer han gør ved situationen. Han kan jo ikke læse dine tanker.

Anmeld

16. december 2012

TeamRocket

Gardenia skriver:

Har manden sagt a må han også sige b.

Når man deles om hus og hjem så kan man ikke bare tage den del af det som passer en, når man ved hun har haft børn med ind i forholdet så erd et da hans pligt at sørge for det barn som var det hans eget?

Især når barnet er ked af det. Alt andet er fuldstændigt hul i hovedet og giver ikke anledning til andet end splid.

Mon ikke også han tar sig af barnet som sit eget? Ellers var ts vel ikke sammen med ham. men derfor kan han jo ikke tvinge sine forældre til at ville drengen. Hans forældre har jo ikke valgt drengen eller moren til i deres liv og behøver hverken sige a eller b. De har nok i deres egne børnebørn og det synes jeg man bør acceptere. Selfølgelig synes jeg det er rigtig fedt at ts mor gerne vil lege mormor for alle ungerne, men jeg mener ikke det er noget man skal tvinge ned over hovedet på nogen hvis de ikke har lyst til det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.