Hjælp til prævention

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.439 visninger
34 svar
0 synes godt om
14. december 2012

Karla

Hej.

Manden og jeg har i dag besluttet, at vi vil holde en pause fra projekt baby. Nu har vi kæmpet siden september 2011, og har gennemgået en GUL, en SA og en BIO. Vi ønsker begge brændende at blive forældre, men jeg tror min krop har brug for en lille pause.

Vi besluttede os for, at holde en pause, og imellemtiden kan jeg så få HPV-vaccinen. Men hvad så med prævention?
Kondom dur ikke til os, da ingen af os nyder sex med det. Jeg har ikke den store lyst til at starte på p-piller igen, da jeg frygter meget det med blodpropper. + at så skal vi jo starte helt forfra, når jeg har fået vaccinerne. Det tog lige omkring et år, før min krop var sig selv efter p-piller, da vi igangsatte projekt baby. Hvad er alternativet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

En i min mødregruppe er læge, og hun siger at kobberspiral er den mest skånsome prævention for kroppe. Vh stine

Anmeld

14. december 2012

Karla

StineW79 skriver:

En i min mødregruppe er læge, og hun siger at kobberspiral er den mest skånsome prævention for kroppe. Vh stine

tak for svar

Tror du også det kan svare sig, når det kun drejer sig om ca. 6 måneder? Jeg mindes at have hørt noget om, at kroppen bruger ret lang tid til at vænne sig til sådan en?

Anmeld

14. december 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Karla skriver:

tak for svar

Tror du også det kan svare sig, når det kun drejer sig om ca. 6 måneder? Jeg mindes at have hørt noget om, at kroppen bruger ret lang tid til at vænne sig til sådan en?

Uha det ved jeg ik, men ved at den koster 1200 kr, så det er jo nok lidt dyrt så. 

Ved at hun selv har fået en ( lægen ) og at en af de andre fik den til 8 ugers tjek, og de har ingen problemer haft med dem. Vh stine

Anmeld

14. december 2012

Karla

StineW79 skriver:

Uha det ved jeg ik, men ved at den koster 1200 kr, så det er jo nok lidt dyrt så. 

Ved at hun selv har fået en ( lægen ) og at en af de andre fik den til 8 ugers tjek, og de har ingen problemer haft med dem. Vh stine

Okay, nej så kan det nok ikke helt betale sig
Det er ellers smart, at det ikke har de samme bivirkninger eller noget

Anmeld

14. december 2012

Mettefpigen

Hvis det kun er 6 måneder er det svært... For der er kobberspiral, hormonspiral og p-stav.... Men de er alle dyre.....

Anmeld

14. december 2012

Karla

Mettefpigen skriver:

Hvis det kun er 6 måneder er det svært... For der er kobberspiral, hormonspiral og p-stav.... Men de er alle dyre.....

Ja, jeg synes også det er svært.
Ville det ikke også være dumt at starte på p-piller igen? Det ændrer måske ikke så meget, når det kun er 6 måneder?

Anmeld

14. december 2012

Mettefpigen

Karla skriver:

Ja, jeg synes også det er svært.
Ville det ikke også være dumt at starte på p-piller igen? Det ændrer måske ikke så meget, når det kun er 6 måneder?

Hvis i ikk er til kondom er det nok svaret hvis man ikk vil betale 1200 kr for 6 måneder

Anmeld

14. december 2012

Karla

Mettefpigen skriver:

Hvis i ikk er til kondom er det nok svaret hvis man ikk vil betale 1200 kr for 6 måneder

Ja, det må nok blive det så
Jeg synes 1200 er lidt meget for så kort tid. Og jeg synes også det vil være ret irriterende at skulle bruge kondom i 6 måneder, når det ikke er rart for nogen af os
Så må jeg hellere have fat i lægen, så jeg kan få startet op på p-piller igen

Anmeld

14. december 2012

Mettefpigen

Karla skriver:

Ja, det må nok blive det så
Jeg synes 1200 er lidt meget for så kort tid. Og jeg synes også det vil være ret irriterende at skulle bruge kondom i 6 måneder, når det ikke er rart for nogen af os
Så må jeg hellere have fat i lægen, så jeg kan få startet op på p-piller igen

Det kan selvfølgelig være du kan finde en anden løsning med lægen, men jeg kan ihvertfald ikk komme på andet prævention end det nævnte.... Men synes kun der er p-piller tilbage....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.