Nakkefoldsc. i dag, jeres erfaringer ønskes....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.046 visninger
17 svar
0 synes godt om
13. december 2012

MissMona

Hej alle I skønne kvinder,

Så oprandt dagen endelig. Jeg skal til nakkefoldsscaning i eftermiddag og jeg glæder mig, samtidigt med at jeg er en lille smule nervøs.

Nervøsitet plejer jeg at tackle med viden, så her er mit spørgsmål:

Hvordan forløb din nakkefoldsscanning? Hvad laver man helt præcist derinde fra man kommer til man går?

Jeg ved jeg skal have en urin-prøve med, jeg har fået foretaget den der blodprøve og så skal kæresten med! Derudover ved jeg der er en fold der skal måles og et risikotal der skal gives. Men kan det virkelig tage en hel time?

Hvad lavede I derinde? (Gerne detaljer) Jeg er 13+1 i dag!

Mange julehilsener

MissMona

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2012

MissMona

ps. Jeg skal scannes på Riget og jeg skal have urinprøven med hjemmefra. Hvor lang tid i forvejen skal man/kan man lave urinprøven?

Anmeld

13. december 2012

baby012

Hvorfor skal du have urin prøve med ? 

Det havde jeg ikke ... 

Vi sad i venteværelset, blev råbt op, kom ind, gav hånd og jeg lagde mig på briksen, kæresten satte sig på en stol ved siden af mig, JM  fik min VJ og hun lagde den på bordet, jeg fik gele på maven, og hun begyndte at scanne, hun fortalte om tingene imens hun gennemgik det hun skulle, og viste os hvad der var hoved osv. 

Hun gættede på køn(som var rigtig) 

hun tørrede min mave og fortalte os risiko tallet på 1:27899.. 

Hun skrev det ind i min VJ og så tog vi derfra igen  

Anmeld

13. december 2012

FrkZier

MissMona skriver:

Så oprandt dagen endelig. Jeg skal til nakkefoldsscaning i eftermiddag og jeg glæder mig, samtidigt med at jeg er en lille smule nervøs.

Hvordan forløb din nakkefoldsscanning? Hvad laver man helt præcist derinde fra man kommer til man går?

Jeg ved jeg skal have en urin-prøve med, jeg har fået foretaget den der blodprøve og så skal kæresten med! Derudover ved jeg der er en fold der skal måles og et risikotal der skal gives. Men kan det virkelig tage en hel time?

Mange julehilsener

MissMona

vi kom ind, hun scannede og var rigtig sød og god til at fortælle imens hun scannede, fortalte hvad hun scannede efter og hvorfor det var vigtigt at se - der var ikke mange øjeblikke hvor der var stille, så fik ikke tid til at blive nervøs for om hun nu havde fundet noget der gjorde hende urolig

derefter satte vi os ned og snakkede kort hvor hun fortalte at risikotallet lå på 1:2153 hvilket vil sige der var MEGET lille risiko for downs og så fik jeg lige et par pjecer omkring MD scanning og så gik vi igen

Anmeld

13. december 2012

MissMona

FrkZier skriver:

vi kom ind, hun scannede og var rigtig sød og god til at fortælle imens hun scannede, fortalte hvad hun scannede efter og hvorfor det var vigtigt at se - der var ikke mange øjeblikke hvor der var stille, så fik ikke tid til at blive nervøs for om hun nu havde fundet noget der gjorde hende urolig

derefter satte vi os ned og snakkede kort hvor hun fortalte at risikotallet lå på 1:2153 hvilket vil sige der var MEGET lille risiko for downs og så fik jeg lige et par pjecer omkring MD scanning og så gik vi igen

Tak for svar! Var det udvendigt eller indvendig scanning? Er der noget med man skal have blæren fyldt for bedre at kunne se bebsen eller er det kun meget tidligere i forløbet at den regel gælder?

Anmeld

13. december 2012

MissMona

Lahn11 skriver:

Hvorfor skal du have urin prøve med ? 

Det havde jeg ikke ... 

Vi sad i venteværelset, blev råbt op, kom ind, gav hånd og jeg lagde mig på briksen, kæresten satte sig på en stol ved siden af mig, JM  fik min VJ og hun lagde den på bordet, jeg fik gele på maven, og hun begyndte at scanne, hun fortalte om tingene imens hun gennemgik det hun skulle, og viste os hvad der var hoved osv. 

Hun gættede på køn(som var rigtig) 

hun tørrede min mave og fortalte os risiko tallet på 1:27899.. 

Hun skrev det ind i min VJ og så tog vi derfra igen  

Jeg tror det har noget med de der æggehvidestoffer at gøre at de laver rutinetjek til med urinprøven.

Sikke et flot tal! Lige nu ønsker jeg bare vores tal ligger i den gode ende og at hun/han ellers siger alt ser fint ud!

Godt du sagde vandrejournal. Den havde jeg glemt alt om.

Anmeld

13. december 2012

FrkZier

MissMona skriver:

Tak for svar! Var det udvendigt eller indvendig scanning? Er der noget med man skal have blæren fyldt for bedre at kunne se bebsen eller er det kun meget tidligere i forløbet at den regel gælder?

udvendig

jeg fik ikke noget afvide omhvorvidt blæren skulle være fuldt eller tom

Anmeld

13. december 2012

miig1989

MissMona skriver:

Mange julehilsener

MissMona

Sad i venteværelset, blev råbt op og fulgt til.et lokale, giver hånd til to kvinder, den ene.er sådan en i lærer, vi sætter os ned . Bliver spurgt om det er okay hende den anden også er der .. Og selvfølgelig var det det. Hun fik vj, vi snakkede lidt, skulle op på briksen, fik gel på maven også gik det i gang .. Fortalte om hvordan baby lå osv, målte baby et par gange, hvor jeg fik at vide hvor langt jeg var, så forsøgte at måle nakkefold, men jeg blev nødt til.at hoste lidt og sådan før hun kunne få den mål ordenligt .. Her efter fik den anden kvinde lov til at måle, men den første skrev oplysninger ind i vj og regnede nakkefold ud .. Fik herefter talet at vide + oplysninger omkring det også fik jeg nogle papirer også farvel

Anmeld

13. december 2012

miig1989

MissMona skriver:

Det er vist kun tidligere i forløbet at det med urin gælder
Så du kan sagtens tisse inden, for det er altså trælst at have blæren fyldt når de scanner en ..

Anmeld

13. december 2012

MissMona

miig1989 skriver:

Sad i venteværelset, blev råbt op og fulgt til.et lokale, giver hånd til to kvinder, den ene.er sådan en i lærer, vi sætter os ned . Bliver spurgt om det er okay hende den anden også er der .. Og selvfølgelig var det det. Hun fik vj, vi snakkede lidt, skulle op på briksen, fik gel på maven også gik det i gang .. Fortalte om hvordan baby lå osv, målte baby et par gange, hvor jeg fik at vide hvor langt jeg var, så forsøgte at måle nakkefold, men jeg blev nødt til.at hoste lidt og sådan før hun kunne få den mål ordenligt .. Her efter fik den anden kvinde lov til at måle, men den første skrev oplysninger ind i vj og regnede nakkefold ud .. Fik herefter talet at vide + oplysninger omkring det også fik jeg nogle papirer også farvel

Tak for din beskrivelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.