Barselspenge hvis man er gift efter endt uud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2012

Taco78

Profilbillede for Taco78

Har et spørgsmål..

Kæresten og jeg skal jo igang med pb inden alt for længe og det er jo bare fryd og gammen Og vi regner også med at skulle giftes rimelig snart altså inden for det næste halve års tid.

Men nu tænker jeg sådan lidt.. Jeg afslutter min HF her til sommer

Men hvis jeg bliver hurtigt gravid så ved jeg ikke om jeg kan nå at komme ind på den nye uddannelse og ved faktisk ikke helt hvordan alle reglerne er hvis man evt er over halvvejs når man starter.. o: Eller hvis jeg ikke kommer ind hvad gør man så lige med penge.. For kan jo ikke få kontant hjælp hvis vi er gift Og ingen dagpenge når det er ungdomsuddannelse jeg afslutter.. Og hvis jeg skal i et arbejde hvor længe skal jeg så have arbejdet inden før man kan få barselspenge?

Ved godt det ikke er 100% relevant før jeg rent faktisk står med en positiv test men vil bare så gerne være på forkant med alting

Altså jeg ville vente med at starte på PB, til du er startet på din (videregående) uddannelse - jeg synes det andet lyder alt for usikkert og ikke som et godt grundlag til at sætte et barn i verden.

Jeg kan godt forstå, det kan være svært at vente, men hellere det end ikke at have nogen indkomst..

Held og lykke

/ Taco78 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2012

mpr

Taco78 skriver:

Altså jeg ville vente med at starte på PB, til du er startet på din (videregående) uddannelse - jeg synes det andet lyder alt for usikkert og ikke som et godt grundlag til at sætte et barn i verden.

Jeg kan godt forstå, det kan være svært at vente, men hellere det end ikke at have nogen indkomst..

Held og lykke

Uanset hvad så skal vi nok finde ud af det for pb skal ikke rykkes længere ._. Man ved jo heller ikke om jeg bliver gravid i første hug eller hvordan og hvorledes.. Men bliver det helt ekstremt må jeg jo tage et ekstra år på VUC

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.