Barselspenge hvis man er gift efter endt uud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2012

come2

Chel1992 skriver:

Ja det var også lidt det jeg var bange for.. Men tænker man kan blive straffet (altså skulle betale penge tilbage) hvis man bare starter på en eller anden uddannelse og så går på barsel kort tid efter start og så starter på ny uddannelse efter barsel.. Eller hvordan og hvor ledes.. For kunne jo teknisk set jo bare starte på en anden ungdomsuddannelse i august og så bare vente til efter barsel med at starte på den rigtige uddannelse

Er det ikke lidt fusk?

Hvis man har de tanker, har man jo ikke det økonomiske grundlag iorden for at få et barn tænker jeg.

Ved desværre ikke hvordan og hvorledes. Men synes ikke det lyder særlig fornuftigt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2012

mpr

come2 skriver:

Hvis ikke det er en uddannelse, som giver mulighed for A-kasse medlemskab, kan hun ikke få sygedagpenge (barselsdagpenge). Alternativet er kontanthjælp.

Da I er gift, har I forsøgerforpligtigelse overfor hinanden. Du har kort sagt pligt til at forsørge din kone, når du er i arbejde. Det betyder, at kontanthjælpen udregnes på baggrund af jeres samlede indtægt. Med en 37 timers lønindtægt kan det meget vel føre til, at din kone ikke vil være berettiget til noget – eller berettiget til meget lidt.

Fandt dette på nettet.

Ja men han er ikke i arbejde han er studerende.. Gælder det så stadig? Synes det er så svært at finde rundt i

Anmeld

12. december 2012

Karina84

Chel1992 skriver:

Det er hvad jeg har fået afvide indtil videre A-kassen kan jo kun give barselspenge ud fra ens løn og eftersom jeg hverken er uddannet inden for et særligt fag eller har et arbejde så kan de jo intet gøre

Hmm altsaa jeg er lige blevet færdiguddannet, godt nok som lærer, men mener altsaa at det er en standard sats de har for nyuddannede og ikke har noget at gøre med hvilket fag du er uddannet indenfor.

Tænker derfor ogsaa at det maa være samme trin du starter paa, selvom det er en ungdomsuddannelse.

Anmeld

12. december 2012

come2

Chel1992 skriver:

Ja men han er ikke i arbejde han er studerende.. Gælder det så stadig? Synes det er så svært at finde rundt i

Så er støtten nok større, men stadig ikke så stor som hvis i ikke var gift Så vil jeg tro det bliver regnet ud fra det.

Anmeld

12. december 2012

mpr

come2 skriver:

Er det ikke lidt fusk?

Hvis man har de tanker, har man jo ikke det økonomiske grundlag iorden for at få et barn tænker jeg.

Ved desværre ikke hvordan og hvorledes. Men synes ikke det lyder særlig fornuftigt

Ja det er jo lige det... Må jo bare håbe jeg kan nå at starte på min rigtige uddannelse for det er jo heller ikke det jeg vil synes bare det er besværligt at få ramt rigtigt

Anmeld

12. december 2012

Karina84

Kan godt se ovenover at det ikke ser ud til at være det samme

Anmeld

12. december 2012

come2

Chel1992 skriver:

Ja det er jo lige det... Må jo bare håbe jeg kan nå at starte på min rigtige uddannelse for det er jo heller ikke det jeg vil synes bare det er besværligt at få ramt rigtigt

det ville jo være smartest at starte projektet når du ER optaget op uddannelsen  

Anmeld

12. december 2012

mpr

Karina84 skriver:

Hmm altsaa jeg er lige blevet færdiguddannet, godt nok som lærer, men mener altsaa at det er en standard sats de har for nyuddannede og ikke har noget at gøre med hvilket fag du er uddannet indenfor.

Tænker derfor ogsaa at det maa være samme trin du starter paa, selvom det er en ungdomsuddannelse.

Underligt nok synes bare der står inde på alle siderne at uddannelse kun gælder ved vidergående men kan godt være det er mig der tager fejl

Anmeld

12. december 2012

Karina84

Chel1992 skriver:

Underligt nok synes bare der står inde på alle siderne at uddannelse kun gælder ved vidergående men kan godt være det er mig der tager fejl

Jeg ved det ikke, jeg er da ogsaa blevet lidt forvirret nu

Men hvornaar er det at i satser paa at starte PB?

Anmeld

12. december 2012

mpr

Karina84 skriver:

Jeg ved det ikke, jeg er da ogsaa blevet lidt forvirret nu

Men hvornaar er det at i satser paa at starte PB?

Vi regner med at starte efter min sidste HPV sprøjte i februar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.