Barselspenge hvis man er gift efter endt uud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.517 visninger
21 svar
0 synes godt om
12. december 2012

mpr

Har et spørgsmål..

Kæresten og jeg skal jo igang med pb inden alt for længe og det er jo bare fryd og gammen Og vi regner også med at skulle giftes rimelig snart altså inden for det næste halve års tid.

Men nu tænker jeg sådan lidt.. Jeg afslutter min HF her til sommer

Men hvis jeg bliver hurtigt gravid så ved jeg ikke om jeg kan nå at komme ind på den nye uddannelse og ved faktisk ikke helt hvordan alle reglerne er hvis man evt er over halvvejs når man starter.. o: Eller hvis jeg ikke kommer ind hvad gør man så lige med penge.. For kan jo ikke få kontant hjælp hvis vi er gift Og ingen dagpenge når det er ungdomsuddannelse jeg afslutter.. Og hvis jeg skal i et arbejde hvor længe skal jeg så have arbejdet inden før man kan få barselspenge?

Ved godt det ikke er 100% relevant før jeg rent faktisk står med en positiv test men vil bare så gerne være på forkant med alting

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2012

Mettefpigen

Ved det faktisk ikk, men du jan nok læse om det på borger.dk....

Anmeld

12. december 2012

Karina84

For at vare berettiget til dagpenge skal du ha betalt til en a-kasse i 1 aar, før du kan faa nogen penge udbetalt (medmindre som du skriver, at du er dimittend fra en videregaaende uddannelse). Saa jeg tænker at det vil være en rigtig god ide at blive meldt ind i en a-kasse  

Anmeld

12. december 2012

mpr

Karina84 skriver:

For at vare berettiget til dagpenge skal du ha betalt til en a-kasse i 1 aar, før du kan faa nogen penge udbetalt (medmindre som du skriver, at du er dimittend fra en videregaaende uddannelse). Saa jeg tænker at det vil være en rigtig god ide at blive meldt ind i en a-kasse  

Kan ikke blive meldt ind i en a-kasse da jeg hverken har arbejde eller går på vidergående uddannelse Jeg går på en ungdomsuddannelse det er der problemet ligger Men tak

Anmeld

12. december 2012

mpr

Mettefpigen skriver:

Ved det faktisk ikk, men du jan nok læse om det på borger.dk....

Har forsøgt men synes ikke jeg kan læse mig frem til noget

Anmeld

12. december 2012

Karina84

Chel1992 skriver:

Kan ikke blive meldt ind i en a-kasse da jeg hverken har arbejde eller går på vidergående uddannelse Jeg går på en ungdomsuddannelse det er der problemet ligger Men tak

Hmm er du sikker paa det?

Jeg troede at alle kunne faa lov til at blive medlem af en a-kasse?

Anmeld

12. december 2012

mpr

Karina84 skriver:

Hmm er du sikker paa det?

Jeg troede at alle kunne faa lov til at blive medlem af en a-kasse?

Det er hvad jeg har fået afvide indtil videre A-kassen kan jo kun give barselspenge ud fra ens løn og eftersom jeg hverken er uddannet inden for et særligt fag eller har et arbejde så kan de jo intet gøre

Anmeld

12. december 2012

come2

Chel1992 skriver:

Har et spørgsmål..

Kæresten og jeg skal jo igang med pb inden alt for længe og det er jo bare fryd og gammen Og vi regner også med at skulle giftes rimelig snart altså inden for det næste halve års tid.

Men hvis jeg bliver hurtigt gravid så ved jeg ikke om jeg kan nå at komme ind på den nye uddannelse og ved faktisk ikke helt hvordan alle reglerne er hvis man evt er over halvvejs når man starter.. o: Eller hvis jeg ikke kommer ind hvad gør man så lige med penge.. For kan jo ikke få kontant hjælp hvis vi er gift Og ingen dagpenge når det er ungdomsuddannelse jeg afslutter.. Og hvis jeg skal i et arbejde hvor længe skal jeg så have arbejdet inden før man kan få barselspenge?

Ved godt det ikke er 100% relevant før jeg rent faktisk står med en positiv test men vil bare så gerne være på forkant med alting

Jeg er ret sikker på din kæreste så skal forsørge dig og at kontanthjælpen udregnes efter hans indkomst, hvilket kan være meget lidt da han jo som sagt skal forsørge dig/jer.

Anmeld

12. december 2012

come2

Chel1992 skriver:

Har et spørgsmål..

Hvis ikke det er en uddannelse, som giver mulighed for A-kasse medlemskab, kan hun ikke få sygedagpenge (barselsdagpenge). Alternativet er kontanthjælp.

Da I er gift, har I forsøgerforpligtigelse overfor hinanden. Du har kort sagt pligt til at forsørge din kone, når du er i arbejde. Det betyder, at kontanthjælpen udregnes på baggrund af jeres samlede indtægt. Med en 37 timers lønindtægt kan det meget vel føre til, at din kone ikke vil være berettiget til noget – eller berettiget til meget lidt.

Fandt dette på nettet.

Anmeld

12. december 2012

mpr

come2 skriver:

Jeg er ret sikker på din kæreste så skal forsørge dig og at kontanthjælpen udregnes efter hans indkomst, hvilket kan være meget lidt da han jo som sagt skal forsørge dig/jer.

Ja det var også lidt det jeg var bange for.. Men tænker man kan blive straffet (altså skulle betale penge tilbage) hvis man bare starter på en eller anden uddannelse og så går på barsel kort tid efter start og så starter på ny uddannelse efter barsel.. Eller hvordan og hvor ledes.. For kunne jo teknisk set jo bare starte på en anden ungdomsuddannelse i august og så bare vente til efter barsel med at starte på den rigtige uddannelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.