Hvornår stopper man med at bruge sut?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2009

Sweet1978

De fleste børnehave ser helst at de er suttefri når de starter der, så omkring 3 år vil jeg mene. Sådan var det med Nadia og det er også planen med Danielle som også kun har den når  hun sover.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2009

Louise mortil4

øv ja den er svær den der med sutten. Jeg havde fatisk ikke lige tænkt over det med Nannas sut.

Jeg er selv lidt i vildrede med de der sutter, Liv er begyndt at afvise sutten når hun er rigtig ked af det, men hva hun gør det for ved jeg ikke. Kan det være et tegn på at hun ikke vil den mere eller er det mon bare fordi hun er så ked af det.

Den med julemanden var egentlig rigtig god, måke man kan gøre et eller andet med påseharen lige inden de bliver 3 år?? Det var da en rigtig god måde. at gøre det på.

Men jo 4½ år er rimelig sent at bruge sut, kunne slet ikke forestille mig freja rende rundt med sut og hun er blevet 3 i februar i år.

Anmeld

11. juni 2009

Mie A

Vi var inde i Frederiksberg have og hænge Eas sutter på "suttetræet" da hun lige var blevet 3 år. Hun spurgte aldrig til dem, så det var en succes. Men hvad jeg gør med Simon ved jeg ikke - da Lærke jo stadig bruger sut når han er 3 år...

Anmeld

11. juni 2009

Siber

de kloge siger omkring de er 3 år skal de helst slutte med sutten. Men de skal hellere ikke når der sker noget nyt, smider ble osv.

Alma sendet sine sutter til julemanden da hun var 3, 3 år. Hun blev storesøster da hun var 3.1 år. Men hun har hele tiden aksepteret at Johanna havde sut og det havde hun ikke. Vi sagde ti hende at Johanna var baby, så derfor måtte hun gerne have en sut. Men Alma var en stor pige nu, så hun skulle ikke have sut!

Hun har aldrig prøvet på at stjæle Johannas sut (hvilket jeg frygtede) hun har selvfølgelig været ked nogen gange, men det er gået fint!

Så ingen undskyldning for at lillebror eller søster bruger sut

Jeg tænker at Johanna skal give den til julemanden, til jul så er hun 2,5 mdr eller også bliver det næste sommer hvor hun bliver 3 år!

Knus Siber

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.