Hvornår stopper man med at bruge sut?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.288 visninger
13 svar
0 synes godt om
11. juni 2009

Tut

Hej,

Det er ikke fordi jeg vil tage sutten fra Noah nu.

Men min niece på 4½ år bruger stadig sut, og af hvad jeg har fået at vide af mine forældre så gav jeg mine sutter til "julemanden" da jeg var 3 år. (jeg blev 3 år 1 mdr. efter juleaften)

Hvornår stopper man oftes med at bruge sut?

Selvfølgelig er det forskelligt fra barn til barn, men jeg synes alligevel at 4½ år er sent at bruge sut.

Mette 14+6

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2009

Kristina V

Karoline bruger den kun når hun ska sove, eller er ked af det nu. Ellers ligger hun den på bordet..

Men satser da på at hun er sutte- og blefri når hun er omkring 3 år...

Anmeld

11. juni 2009

linemus

Synes også 4,5 lyder sent. Ville have det mærkeligt, hvis Sebastian gik rundt med sut. Han er jo ikke nogen baby, men en ret stor dreng 

Jeg tænker også, det er omkring de 3 år, at Nanna skal af med sutten.

Anmeld

11. juni 2009

Muffinmus

Jeg opgav den selv omkring de 3 år...så tror jeg vil gøre det samme med William med mindre han er klar før.

Anmeld

11. juni 2009

Chris H

Gry bruger kun sutten når hun skal sove. Men er også i tvivl om hvornår man "bør" vænne hende af med sutten.

Anmeld

11. juni 2009

Susan1978

Ea gav også sutten til julemanden julen inden hun blev 3 i marts.

Vi lagde alle sutterne i en skål og lavede en lille tallerken med kiks og et glas mælk og satte ved siden af.

Hun synes det var spændende og var med på ideen.

Julemanden havde så taget sutterne næste dag, havde drukket af mælken og spist næsten alle kiks også havde han sat en  stor gave til hende som tak for sutterne.

Hun spurgte kun efter dem 2 gange efter og accepterede så at det var sådan.

Jeg tror bare ikke jeg kan gøre det samme med Emil altså når han kun er 2½ år, så det blir nok når han er de 3 år og 4 mdr. MEn vi vil prøve at gøre det på samme måde.

Emil bruger også kun sutten når han sover eller er syg. Eller når vi kører bil. (hvilket irriterer mig, men sådan er det.)

Anmeld

11. juni 2009

Anja

Elias bruger kun sutten, når han skal sove eller hvis han er i virkeligt dårlig humør fx i bilen.

Jonas stoppede med sutten da han var lige godt 3 år. Jeg ved ikke, hvornår Elias skal af med sutten, men tænker at det nok er bedst, hvis han og Esther stopper samtidigt, for det må da være svært for ham at forstå, at han ikke må have den, når hun har .....

Anmeld

11. juni 2009

Kaufie

Nu har min knægt aldrig brugt sut - men han er så tilsvarende afhængig af sin bamse, som SKAL være der når han skal sove. Og han spørger efter den når han er ked/træt, som andre gør efter en sut.

Så nu spørger jeg lige: I vil vænne dem fra sutten pga det ellers skader tænderne - men er det også for at komme ud af det afhængighedsforhold? For så skal vi måske også prøve at vænne William fra bamsen når den tid kommer??

Eller??

Anmeld

11. juni 2009

Juniors mor

Kaufie skriver:

Nu har min knægt aldrig brugt sut - men han er så tilsvarende afhængig af sin bamse, som SKAL være der når han skal sove. Og han spørger efter den når han er ked/træt, som andre gør efter en sut.

Så nu spørger jeg lige: I vil vænne dem fra sutten pga det ellers skader tænderne - men er det også for at komme ud af det afhængighedsforhold? For så skal vi måske også prøve at vænne William fra bamsen når den tid kommer??

Eller??

Julie har heller aldrig brugt sut, men har tilgengæld to bamser, som hun IKKE kan leve uden! Hun sover med dem og leger også en del med dem i løbet af dagen. Hvis hun er ked, er det også dem hun henter og knuser.
Jeg vil ikke tage disse to bamser fra hende, hun elsker dem så højt og det skader jo ikke at have nogle ting man holder rigtig meget af Jeg tror dog, at interessen med tiden vil falde for disse to ret slidte tøjdyr.....
Hvis hun havde brugt sut, ville jeg også have taget den fra hende senest ved tre årsalderen. En sut kan jo være dårlig for tænderne og så er et barn på tre med sut i munden bare ikke så charmerende - det er ligesom en baby-ting....

Helle

Anmeld

11. juni 2009

Tynen

Anja skriver:

Jeg ved ikke, hvornår Elias skal af med sutten, men tænker at det nok er bedst, hvis han og Esther stopper samtidigt, for det må da være svært for ham at forstå, at han ikke må have den, når hun har .....

Det er lige nøjagtig min tankegang!
Vi er begyndt på nedtrapning, men vil ikke tage den fra hende før hun er en 3 år - Så er Lillebror ca. et år og skal ikke rende med den konstant.

Tror det bliver en hård omvæltning når han kommer, så vil gerne have at hun har en sut at søge "tryghed" ved udover sin mor og far.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.