Jeg vil (!!!!!) tabe mig, nu!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2012

et-ønske

Jeg skal også tabe mig minimum 20 kg - og det skulle egentlig helst have været igår

Jeg har rygrad som en regnorm og da især lige i denne måned....

Jeg går til diætist, og hun har faktisk anbefalet mig at starte på nupo i en uge, hvor jeg kun får frugt og grønt herudover. Hun siger det giver en turbo start og ikke mindst får man det blod på tanden der skal til.

Jeg er også modstander at nupo, nutrilett mv. Men må sande at det nok ikke er så slemt. de der skal fedmeopereres bliver faktisk også anbefalet at bruge nupo, så mon ikke der er noget om snakken - vi danskere får vist alt for få proteiner

Held og lykke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2012

Anonym trådstarter

babywish13 skriver:

Jeg skal også tabe mig minimum 20 kg - og det skulle egentlig helst have været igår

Jeg har rygrad som en regnorm og da især lige i denne måned....

Jeg går til diætist, og hun har faktisk anbefalet mig at starte på nupo i en uge, hvor jeg kun får frugt og grønt herudover. Hun siger det giver en turbo start og ikke mindst får man det blod på tanden der skal til.

Jeg er også modstander at nupo, nutrilett mv. Men må sande at det nok ikke er så slemt. de der skal fedmeopereres bliver faktisk også anbefalet at bruge nupo, så mon ikke der er noget om snakken - vi danskere får vist alt for få proteiner

Held og lykke

Jeg har også en rygrad som en regnorm!

Anmeld

12. december 2012

AnnaK89

Jeg skal også tabe mig, omkring 10-12 kg, så er jeg nede og veje det, jeg vejede før jeg fik mit første barn.
Og jeg kan virkelig heller ikke finde ud af det med madlog og div. sider - og så har jeg også bare rygrad som en regnorm, og kan ikke finde ud af at holde motivationen

Men det skal altså lykkes - når alt det her julehalløj er slut, så skal det altså lykkes! Men ved at der ikke bliver gjort noget i denne måned.
"heldigvis" skal min mand også tabe sig ca. 15 kg, så er ikke helt alene med det herhjemme.

Anmeld

12. december 2012

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
Anonym skriver:

Tak for svar!  Hvor langt tid tog det dig for at tabe de 20 kilo?

tabte ca.1 kg om ugen. Har nu fundet en balance, hvor jeg kan få alt det lækre i weekenden, hvis bare jeg får masser af grøntsager i løbet af ugen. Hvis bare jeg holder det, tager jeg ikke på.

Og det er det jeg syntes er fint ved kostomlægning, her lærer du at se hvad du kan spise for at holde vægten og for ikke at tage på. Den erfaring får du ikke ved fx. nupo.

Anmeld

12. december 2012

M&N

Jeg ved ikke om nogen har nævnt det for dig, men du kunne også kontakte dit sundhedscenter i din kommune og få fat på en diætist. Det er gratis og man bliver vejet, målt og man laver en madplan eller lignende med diætisten, samt du bliver fulgt = det er gratis.

Det er nogen en god måde at få kickstartet vægttabet! Kender selv hvor svært det kan være at tabe sig og holde modet oppe!

Pøj pøj 

Anmeld

12. december 2012

Papillon

Nupo kan "sparke" vægttabet igang, således at man får en succesoplevelse og motivation til at fortsætte. Nupo er et produkt fremstillet til at dække dit behov for alle nødvendige næringsstoffer på meget få kalorier. Der er ikke noget hokus pokus i det

Der er iøjeblikket rigtig meget fokus på, hvad man må spise, og hvad man ikke må spise. Grundlæggende kan man stole på de 8 kostråd, som sundhedsstyrelsen har udarbejdet baseret på så stort et antal undersøgelser, at der ikke hersker tvivl heromkring.
Kort opsummeret: Spis fiberrigt, spis frugt og grønt, spis fisk (gerne som pålæg), spar på fedtet (primært fra animalske produkter), spar på tilsat sukker, vær aktiv i hverdagen og sluk tørsten i vand.

Ligger rådene meget langt fra den livsstil, du har nu, så tag ét skridt af gangen. Det tager sin tid at ændre vaner, blive glad for dem og dermed holde fast i dem.

At tælle kalorier kan være et rigtig godt redskab til at få styr på portionsstørrelser. Hvis det er for meget, må man prøve at tænke i kun én portion til aften, to skiver rugbrød til frokost, en lidt mindre skål gryn til morgen, eller hvad der nu fungerer for én selv.

Desuden kræver vægttab selvfølgelig kalorieunderskud. Her kan skrues på to knapper: Spise mindre eller bevæge sig mere. Vi er så indrettet således, at det første er lettest. At spise mindre betyder ikke nødvendigvis mindre mængde, hvis man supplerer godt med grøntsager og grove kornprodukter - det fylder jo godt i maven. At bevæge sig mere kan bare være at gå eller cykle, frem for at tage bussen eller bilen, at tage trappen og i det hele taget vælge den lette løsning fra. 

Uh, jeg ville gerne blive ved, men kan mærke, at det begynder at blive for meget på en gang. Men det er vel okay at være passioneret for sin uddannelse

Hilsen Julie (studerende professionsbachelor ernæring og sundhed)

Anmeld

12. december 2012

LR85

Jeg fik et godt råd som faktisk ikke er så galt som det lyder. 

Skuft rus/pasta/kartofler ud med kål. 

Spidskål kommer hurtigt op på kog og så slukker du igen. Det bruger du som du fx ville bruge pasta under kødsovs, som ris til kylling i karry. 

Og det smager altså ret godt!! 

Anmeld

13. december 2012

hekran

Anonym skriver:

...Som i lige nu!

Jeg har altid været overvægtig, og jeg er TRÆT AF DET! Jeg vil bare gerne tabe mig, og blive normalvægtig = der skal i hvert fald ryge 20-30 kilo! Og det er altså ikke nemt!

Så HJÆLP! Hvordan gør jeg det bedst? Hvordan starter jeg bedst? Hvad for noget mad/drikkevarer skal jeg spise/drikke, og hvad skal jeg IKKE spise/drikke?

Jeg søger virkelig hjælp i STOR stil...... Så be om alle de gode råd i sidder inde med og hjælp mig til at blive sund

Jeg startede i en fuldtidsstilling 1. august. Siden har jeg tabt 9 kilo. Jeg har ikke vejet så lidt i 15 år. Jeg vejer nu 75 kilo og er 178 høj og har et normalt bmi.

Jeg gjorde det, at jeg indgik et væddemål med en veninde. Hver mandag morgen efter toiletbesøg og uden tøj vejede vi os og smsede hinandens vægt. Den der havde tabt mest vandt så 50 kr af den anden. Det er utrolig motiverende. Vi har begge tabt meget. Nu konkurrerer vi ikke mere, men vi smser stadigvæk, da vi gerne vil holde vægten. Dog er jeg nu gravid, så jeg kan nok ikke holde den så længe.

Det er SÅ motiverende! Jeg er en travl mor med 3 børn under 6 år, fuldtidsjob og en mand der bygger hus i hans fritid. Jeg har ikke et øjeblik, hvor jeg kan tage ud at løbe og eller i fitnesscenter. Jeg kender mig selv. Når jeg får et motionsflip, holder det max en måned og jeg giver det ALT og bliver så skuffet, når der ikke rigtig sker noget. Derfor valgte jeg at gøre noget ved kosten.

Det hurtigste måde at tabe sig er at ændre kosten. Hvis du træner en masse, men ikke ændrer kosten, så går det altså noget langsomt. Første uge tabte vi begge omkring 2 kilo. Det er jo siden august, så det har været en langsom ændring, men hold nu op, hvor er det fantastisk! Jeg købte et par lækre kjoler og en nederdel i juli/august måned. De er altså blevet for store 

Jeg gjorde det, at jeg spiste en lille portion havregrød til morgenmad (omkr 35 gr). Det bliver meget hurtigt en vane for kroppen ikke at indtage så store mængder. Til madpakke have jeg to-tre gulerødder og hjemmelavet tunsalat (tun i vand blandet med græsk yoghurt 2%). Når jeg kom hjem, drak jeg to store krus the med mælk og til aftensmad sørgede jeg for kun at spise én portion i moderat størrelse. Jeg spiste ikke noget efter aftensmad, men tillod mig selv gerne masser af the.

I dag kan jeg slet ikke spise store portioner. Jeg har overlevet 3 julefrokoster uden at tage noget på.

Da jeg nærmede mig de 77,5 gik vægten fuldstændig i stå i næsten en måned, men nu er den kommet ned på 75 (og i går faktisk 74,9).

Både min søster og min mor har tabt sig meget de sidste par år. Min mor ved at ændre kosten og min søster ved at løbe (både som motion og efter hendes små tvillinger). Det var meget mærkeligt at pludselig være den 'store'. Ingen af os har nogensinde været fed og jeg har hørt, at det taget længere tid at tabe sig, når man ikke har så meget ekstra. 

Jeg er meget tilfreds med min vægt nu. Min mand har aldrig set mig se sådan ud og vi har været gift i 7,5 år.

Find en veninde der ligesom dig er motiveret til at tabe dig. Væbn dig med beslutsomhed og tålmodighed. Det er kun vores mænd der har kendt til vores væddemål.

Nu skal jeg dog til at vokse igen og det har jeg ikke noget imod  

Rigtig rigtig meget held og lykke med projektet. Skriv endelig i indbakke hvis du kan bruge noget motivation. Du kan!

Anmeld

13. december 2012

hesøth

LR85 skriver:

Jeg fik et godt råd som faktisk ikke er så galt som det lyder. 

Skuft rus/pasta/kartofler ud med kål. 

Spidskål kommer hurtigt op på kog og så slukker du igen. Det bruger du som du fx ville bruge pasta under kødsovs, som ris til kylling i karry. 

Og det smager altså ret godt!! 

Og det virker!

Hvis du samtidigt skifter alt hvidt brød ud med grove alternativer, så er du godt på vej

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.