Anonym skriver:
...Som i lige nu!
Jeg har altid været overvægtig, og jeg er TRÆT AF DET! Jeg vil bare gerne tabe mig, og blive normalvægtig = der skal i hvert fald ryge 20-30 kilo! Og det er altså ikke nemt!
Så HJÆLP! Hvordan gør jeg det bedst? Hvordan starter jeg bedst? Hvad for noget mad/drikkevarer skal jeg spise/drikke, og hvad skal jeg IKKE spise/drikke?
Jeg søger virkelig hjælp i STOR stil...... Så be om alle de gode råd i sidder inde med og hjælp mig til at blive sund 
Jeg startede i en fuldtidsstilling 1. august. Siden har jeg tabt 9 kilo. Jeg har ikke vejet så lidt i 15 år. Jeg vejer nu 75 kilo og er 178 høj og har et normalt bmi.
Jeg gjorde det, at jeg indgik et væddemål med en veninde. Hver mandag morgen efter toiletbesøg og uden tøj vejede vi os og smsede hinandens vægt. Den der havde tabt mest vandt så 50 kr af den anden. Det er utrolig motiverende. Vi har begge tabt meget. Nu konkurrerer vi ikke mere, men vi smser stadigvæk, da vi gerne vil holde vægten. Dog er jeg nu gravid, så jeg kan nok ikke holde den så længe.
Det er SÅ motiverende! Jeg er en travl mor med 3 børn under 6 år, fuldtidsjob og en mand der bygger hus i hans fritid. Jeg har ikke et øjeblik, hvor jeg kan tage ud at løbe og eller i fitnesscenter. Jeg kender mig selv. Når jeg får et motionsflip, holder det max en måned og jeg giver det ALT og bliver så skuffet, når der ikke rigtig sker noget. Derfor valgte jeg at gøre noget ved kosten.
Det hurtigste måde at tabe sig er at ændre kosten. Hvis du træner en masse, men ikke ændrer kosten, så går det altså noget langsomt. Første uge tabte vi begge omkring 2 kilo. Det er jo siden august, så det har været en langsom ændring, men hold nu op, hvor er det fantastisk! Jeg købte et par lækre kjoler og en nederdel i juli/august måned. De er altså blevet for store 
Jeg gjorde det, at jeg spiste en lille portion havregrød til morgenmad (omkr 35 gr). Det bliver meget hurtigt en vane for kroppen ikke at indtage så store mængder. Til madpakke have jeg to-tre gulerødder og hjemmelavet tunsalat (tun i vand blandet med græsk yoghurt 2%). Når jeg kom hjem, drak jeg to store krus the med mælk og til aftensmad sørgede jeg for kun at spise én portion i moderat størrelse. Jeg spiste ikke noget efter aftensmad, men tillod mig selv gerne masser af the.
I dag kan jeg slet ikke spise store portioner. Jeg har overlevet 3 julefrokoster uden at tage noget på.
Da jeg nærmede mig de 77,5 gik vægten fuldstændig i stå i næsten en måned, men nu er den kommet ned på 75 (og i går faktisk 74,9).
Både min søster og min mor har tabt sig meget de sidste par år. Min mor ved at ændre kosten og min søster ved at løbe (både som motion og efter hendes små tvillinger). Det var meget mærkeligt at pludselig være den 'store'. Ingen af os har nogensinde været fed og jeg har hørt, at det taget længere tid at tabe sig, når man ikke har så meget ekstra.
Jeg er meget tilfreds med min vægt nu. Min mand har aldrig set mig se sådan ud og vi har været gift i 7,5 år.
Find en veninde der ligesom dig er motiveret til at tabe dig. Væbn dig med beslutsomhed og tålmodighed. Det er kun vores mænd der har kendt til vores væddemål.
Nu skal jeg dog til at vokse igen og det har jeg ikke noget imod
Rigtig rigtig meget held og lykke med projektet. Skriv endelig i indbakke hvis du kan bruge noget motivation. Du kan!