En lille guide til dig, når du er en DØR til at veje og taste ind 
Morgen: 1 dl müsli/havregryn med 2 dl minimælk.
Formiddag: 1 sk wasa rågi/sport+ knækbrød, 1 sk ost, 1 frugt.
Frokost: 1 peberfrugt, ½ agurk, middagsrest som fx 2 frikadeller, 1 karbonade, 1 stykke laks, 1 stykke kylling osv. Ell 1 rugbrød m/1-2 spejlæg osv.
Eftermiddag: 1 knækbrød ell grovtoast med ost ell mager pålæg. ell 1 stk frugt.
Middag: ½ tallerken grøntsager ell salat. 1/4 tallerken med 1 stort ell 2 små stykker kød og 1/4 med ris, pasta ell kartofter. Og altid kun 1 portion!
Aftenskaffe: fx 4 saltkiks med 1 delt skive ost og 10 saltstænger. Fx en kop yoghurt. Fx 1 frugt sov.
Pas på med ikke at få for meget frugt. Og vurdér om du virkelig har brug for aftenskaffe. Kan du lide te, så lav dig en kande te og drik den i løbet af dagen. Det mætter og giver dig væske. Vand til alle måltider.
Det er ingen hurtiger veje til et vægttab. Det er planlægning og koncentration, men så er det også varrigt 
Tænk på hvad DU kan gøre for dig selv for at DU kan tabe dig.
Jeg glader mig fx til hver eneste fredag, for der spiser jeg slik, 1 pose popcorn og en cola light. (Light pga jeg ikke kan lide alt det sukker) Men hvis du er til fx alm Cola, så tillad dig selv det engang imellem.
Hvad er din svaghed? Min er salt, som fx chips. Så det har vi bare ikke i huset udentaget om fredagen. Og min næste er nybagt hvidt brød. Ja så jeg bager kun kager, hvis ikke jeg må ÆDE mig mæt i hvid brød med tandsmør.