Jeg vil (!!!!!) tabe mig, nu!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.314 visninger
28 svar
0 synes godt om
12. december 2012

Anonym trådstarter

...Som i lige nu!

Jeg har altid været overvægtig, og jeg er TRÆT AF DET! Jeg vil bare gerne tabe mig, og blive normalvægtig = der skal i hvert fald ryge 20-30 kilo! Og det er altså ikke nemt!

Så HJÆLP! Hvordan gør jeg det bedst? Hvordan starter jeg bedst? Hvad for noget mad/drikkevarer skal jeg spise/drikke, og hvad skal jeg IKKE spise/drikke?

Jeg søger virkelig hjælp i STOR stil...... Så be om alle de gode råd i sidder inde med og hjælp mig til at blive sund

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2012

Mor1012

Anonym skriver:

...Som i lige nu!

Jeg har altid været overvægtig, og jeg er TRÆT AF DET! Jeg vil bare gerne tabe mig, og blive normalvægtig = der skal i hvert fald ryge 20-30 kilo! Og det er altså ikke nemt!

Så HJÆLP! Hvordan gør jeg det bedst? Hvordan starter jeg bedst? Hvad for noget mad/drikkevarer skal jeg spise/drikke, og hvad skal jeg IKKE spise/drikke?

Jeg søger virkelig hjælp i STOR stil...... Så be om alle de gode råd i sidder inde med og hjælp mig til at blive sund

Nupo men forsat spise frugt samt aftensmad med familien

det gør jeg

og så spis mindre , og udlad kartoffler, paste og ris i hverdagen..

i week spiser jeg kartoffler pasta mm, hvad vi nu skal ha.

men hvis du holder dig helt fra det så giver det pote snarest på vægten

og selvfølgelig hold dig fra slik og cips og cola

Anmeld

12. december 2012

Anonym trådstarter

Prinsessen<3 skriver:

Nupo men forsat spise frugt samt aftensmad med familien

det gør jeg

og så spis mindre , og udlad kartoffler, paste og ris i hverdagen..

i week spiser jeg kartoffler pasta mm, hvad vi nu skal ha.

men hvis du holder dig helt fra det så giver det pote snarest på vægten

og selvfølgelig hold dig fra slik og cips og cola

Nu er jeg ikke tilhænger af tabe-produkter, da jeg ikke vil på slankekur som sådan, men omlægge min livsstil. Nupo er jo "kun" et nu og her produkt, ikke?

Men ellers tak for rådene.

Anmeld

12. december 2012

Kloster

MIt bedste råd er at finde ud af klart hvad der gør dig overvægtig også lave dit liv om gradvist. Ændre vaner og se det som en livsstilsændring og ikke en KUR.

Du skal på KURS og ikke kur

Prøv i en uges tid at veje og skrive ind på www.vaegttab.nu Det giver dig et indtryk af, hvad du kommer i munden.

Det er en gratis side og den er virkelig god.

Et par tommelfingerregler er: Spis groft, spis grøntsager og drik vand.

Også bevæg dig... Gå, cykel, løb, kravl, buk, dans, løft osv osv osv... Pulsen skal op og du skal svede. Sved og høj puls er din ven

Drik vand til maden og når du er tørstig. Vand er roden til ALT godt... Hud, hår, kredsløb, afføring, urin osv osv... Vand er gud 

Hvis du synder, så synd med luksus. Gå ikke på komprimis... Har du virkelig lyst til at sætte tænderne i et stykke hvidt toastbrød ell har du lyst til at synde med et stykke nybagt hvidt brød... Vent med at synde til det er værd at synde for.

Find din absolut svaghed og arbejd med den. Er det cola, så trap ned...

Sæt realistiske delmål, som fx 2 kg af gangen. Overvind vanerne som fx at købe grovfranskbrød i stedet for hvidt brød.

Til aftensmad skal der på halvdelen af tallerken være grøntsager/salat, 1/4 kød og 1/4 kulhydrater (ris, pasta ell kartofler).

Held og lykke med det...

Anmeld

12. december 2012

Anonym trådstarter

Kloster skriver:

MIt bedste råd er at finde ud af klart hvad der gør dig overvægtig også lave dit liv om gradvist. Ændre vaner og se det som en livsstilsændring og ikke en KUR.

Du skal på KURS og ikke kur

Prøv i en uges tid at veje og skrive ind på www.vaegttab.nu Det giver dig et indtryk af, hvad du kommer i munden.

Det er en gratis side og den er virkelig god.

Et par tommelfingerregler er: Spis groft, spis grøntsager og drik vand.

Også bevæg dig... Gå, cykel, løb, kravl, buk, dans, løft osv osv osv... Pulsen skal op og du skal svede. Sved og høj puls er din ven

Drik vand til maden og når du er tørstig. Vand er roden til ALT godt... Hud, hår, kredsløb, afføring, urin osv osv... Vand er gud 

Hvis du synder, så synd med luksus. Gå ikke på komprimis... Har du virkelig lyst til at sætte tænderne i et stykke hvidt toastbrød ell har du lyst til at synde med et stykke nybagt hvidt brød... Vent med at synde til det er værd at synde for.

Find din absolut svaghed og arbejd med den. Er det cola, så trap ned...

Sæt realistiske delmål, som fx 2 kg af gangen. Overvind vanerne som fx at købe grovfranskbrød i stedet for hvidt brød.

Til aftensmad skal der på halvdelen af tallerken være grøntsager/salat, 1/4 kød og 1/4 kulhydrater (ris, pasta ell kartofler).

Held og lykke med det...

Tusind tak! Der var helt sikkert noget der jeg kunne bruge

Så jeg må gerne spise kartofler, pasta og ris?

Anmeld

12. december 2012

Kloster

Anonym skriver:

Tusind tak! Der var helt sikkert noget der jeg kunne bruge

Så jeg må gerne spise kartofler, pasta og ris?

Jeg synes du skal prioritere, hvad der er vigtigt for dig. Men der er giga mange kcal i ris og pasta. OGSÅ grov

Kartofter er en grøntsag, der er stivelse i, men også en meget mættende grøntsag. Dog med flere kcal end alm grøntsag og med en hel del mindre kcal end ris og pasta.

Anmeld

12. december 2012

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
Anonym skriver:

...Som i lige nu!

Jeg har tabt mig 20 kg, ved at omlægge kosten. Jeg vil give dig fuldstændig ret i at det skal være en kostomlægning og ikke via slankemidler man opnår sit vægttab. Ellers ryger du jo hurtigt tilbage i de samme dårlige vaner.

Til morgenmad spiser jeg 1 stk rugbrød med ost eller magert pålæg og 1 appelsen.

Udover mit brød til morgenmaden er det meget begrænset hvad jeg har spist af brød, kartofler, ris og pasta. Jeg har i stedet spist masser af grøntsager, rodfrugter og salat. Jeg har lavet alm. aftensmad som vi tidligere spiste, men så med en masse grøntsager til.

Jeg tabte mig ca. 1 kg. om ugen.

Nu spiser jeg kartoftler, ris og pasta - i fuldkornsudgaverne, men stadig masser af grønsager og kan derved holde min vægt.

Kom igang når nu du er motiveret og når du kan se at det lykkedes, så er det ingen sag at holde motivationen.

Jeg syntes faktisk det har været "nemt" at tabe mig, jeg har dog kombineret det med spinning 2 gange om ugen og da det blev forår begyndte jeg at løbe. Nu har jeg tilmeldt mig et 10 km løb til foråret, så har jeg en motivation til at vedligeholde mit løb og jeg vil også gerne tabe mig 8 kg mere. Jeg har holdt pause med vægttab de sidste 4 mdr - hvor jeg har ligget stabilt. Så go for it - det skal nok lykkedes.

Anmeld

12. december 2012

Anonym trådstarter

Kloster skriver:

Jeg synes du skal prioritere, hvad der er vigtigt for dig. Men der er giga mange kcal i ris og pasta. OGSÅ grov

Kartofter er en grøntsag, der er stivelse i, men også en meget mættende grøntsag. Dog med flere kcal end alm grøntsag og med en hel del mindre kcal end ris og pasta.

Okay, tak

Anmeld

12. december 2012

Anonym trådstarter

2skønnebørn skriver:

Jeg har tabt mig 20 kg, ved at omlægge kosten. Jeg vil give dig fuldstændig ret i at det skal være en kostomlægning og ikke via slankemidler man opnår sit vægttab. Ellers ryger du jo hurtigt tilbage i de samme dårlige vaner.

Til morgenmad spiser jeg 1 stk rugbrød med ost eller magert pålæg og 1 appelsen.

Udover mit brød til morgenmaden er det meget begrænset hvad jeg har spist af brød, kartofler, ris og pasta. Jeg har i stedet spist masser af grøntsager, rodfrugter og salat. Jeg har lavet alm. aftensmad som vi tidligere spiste, men så med en masse grøntsager til.

Nu spiser jeg kartoftler, ris og pasta - i fuldkornsudgaverne, men stadig masser af grønsager og kan derved holde min vægt.

Kom igang når nu du er motiveret og når du kan se at det lykkedes, så er det ingen sag at holde motivationen.

Jeg syntes faktisk det har været "nemt" at tabe mig, jeg har dog kombineret det med spinning 2 gange om ugen og da det blev forår begyndte jeg at løbe. Nu har jeg tilmeldt mig et 10 km løb til foråret, så har jeg en motivation til at vedligeholde mit løb og jeg vil også gerne tabe mig 8 kg mere. Jeg har holdt pause med vægttab de sidste 4 mdr - hvor jeg har ligget stabilt. Så go for it - det skal nok lykkedes.

Tak for svar!  Hvor langt tid tog det dig for at tabe de 20 kilo?

Anmeld

12. december 2012

Kloster

2skønnebørn skriver:

Vil bare lige sige, jeg er fuldstændig enig med dig

Jeg var på www.vaegttab.nu i 3½ mdr og tabte mig 8 kg. Jeg var ikke svær overvægtig, men var i starten af overvægt. Nu er jeg i mit normale område, men er kørt træt i vejning, kcal-kontrol osv. Jeg holder pause, men min vægt ligger stabil og kun +1 kg iforhold til da jeg var på mit projekt. Det synes jeg, er helt fair.

Jeg tager kampen op igen i det nye år, når motivationen er der igen. Jeg synes selv, jeg lige mangler ca 4 kg mere, men de er hårde at komme af med..

Jeg spiser faktisk nærmest det samme, som da jeg bar på mit projekt vægttab, med alm mad og masser af grøntsager.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.