vægten :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2012

Mor010711

Da det begyndte at blive for deprimerende at se hvor meget jeg tog på, holdt jeg op med at veje mig. Og jeg frabad mig at blive vejet ved både jordemoder og læge. De spurgte hvorfor og jeg forklarede. På den måde kunne jeg tænke meget mindre over det. Selvfølgelig ramte tankerne mig engang imellem. Bl.a når jeg ikke kunne få mine kæmpe fødder ned i et helt almindelige par kina sutsko... Som var gået til!!!

Men du er snart halvvejs og har kun taget 1 kilo på, det synes jeg er meget imponerende.

Op med hovedet. Det er til et godt formål

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2012

Anonym trådstarter

Marita skriver:

Medmindre du er overvægtig, ville jeg umiddelbart sige, at 1 kilo er for lidt! Du skal vist kæmpe hårdt, hvis du skal nå at tage 20 kilo på

Det er rigtig flot af dig, så pak skyldfølelsen væk og stol på, at din baby har brug for noget næring for at vokse sig stor og stærk!

Jeg er overvægtig og det er jo netop derfor det er et problem for mig rent psykisk

Vejer nu godt 83 kg og er ikke højere end 165

Anmeld

12. december 2012

Anonym trådstarter

Mor010711 skriver:

Da det begyndte at blive for deprimerende at se hvor meget jeg tog på, holdt jeg op med at veje mig. Og jeg frabad mig at blive vejet ved både jordemoder og læge. De spurgte hvorfor og jeg forklarede. På den måde kunne jeg tænke meget mindre over det. Selvfølgelig ramte tankerne mig engang imellem. Bl.a når jeg ikke kunne få mine kæmpe fødder ned i et helt almindelige par kina sutsko... Som var gået til!!!

Men du er snart halvvejs og har kun taget 1 kilo på, det synes jeg er meget imponerende.

Op med hovedet. Det er til et godt formål

jeg torr jeg tager dit råd til mig - jeg pakker vægten væk

Anmeld

12. december 2012

FrkZier

Anonym skriver:

Ja så skete det at vægten bevægede sig - opad.. ØV!! Jeg kan bare mærke at jeg bliver så ked af det over det.

Jeg ved jo godt at mna som gravid tager på osv, men jeg har bare kæmpet SÅ meget med vægten altid at det bare er så deprimerende at se den bevæge sig den forkerte vej.

Andre der har det sådan?

Jeg er i 16. uge og har taget 1 kg på.

den bevæger sig jo ikke den forkerte vej?

du har taget 1 kg på, undskyld hvis det virker lidt ufølsomt, men har bare virkelig svært ved at forstå du bliver ked af det over det? det er jo MEGA flot at du kun har taget 1 kg på, på nuværende tidspunkt!

Anmeld

12. december 2012

Jupiter

Ja jeg synes altså også at 1 sølle kilo er skide flot....

Jeg har selv kæmpet med vægten, og tabt 20 kilo, og jeg HADER at jeg har taget 4 kilo på i min graviditet (er i dag 17+4)

Men altså, det hører jo med, og jeg tror det gør mere skade end gavn at dvæle ved tallet. Man ved jo at der kommer en skøn skabning ud af det, og så må man bare være lige så standhaftig efter fødslen som man var før graviditeten

Anmeld

13. december 2012

trolden33

Marita skriver:

Medmindre du er overvægtig, ville jeg umiddelbart sige, at 1 kilo er for lidt! Du skal vist kæmpe hårdt, hvis du skal nå at tage 20 kilo på

Det er rigtig flot af dig, så pak skyldfølelsen væk og stol på, at din baby har brug for noget næring for at vokse sig stor og stærk!

Hmm... jeg kender din frustration (og har den på sin vis også selv).

Jeg vil dog også sige, at med mindre du var overvægtig inden (hvilket du ik skriver noget om), så er 1 kg helt frem til uge 16 da mega lidt, så vær ik så fortvivlet.

Jeg er selv kun i uge 11 (lige skiftet) og har taget 1,2 kg på MEN da jeg vejede mere end jeg ville inden graviditet, vil det faktisk sige at jeg har pt taget 4,5 kg på. Jeg kan sagtens se for mig at jeg kommer til at snuse til de 15.-20 kg, men for pokker det skal nok gå. Og jeg er altså IKKE en ad dem som har smidt det hele den 1 uge og bare ved at amme så er det væk. Nææ jeg må træne hårdt for det.

Det er min 2 graviditet, så er meget spændt på om jeg bliver kæmpe stor. Jeg tog omkring de 15 kg på i første så målet er max det samme.

Op med humøret - du ligger langt bag gennemsnittet og 1 lille sølle kg på 16 uger - det kan næsten ik gøres mindre. Baby, fostervand, ekstra blod og en større livmoder skal jo altså også både fylde og veje lidt.

Du skal klarer den ! Det er jeg sikker på...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.