Jeres alder da i begyndte at studere...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2012

quindelist

SKbaby skriver:

Hej 

Jeg går på 1. semester på medicin studiet, dvs. jeg er lige startet i september måned. Jeg er 19 år gammel og er ret sikker på, at jeg er en af de aller yngste på årgangen  

Men det har været min drømmeuddannelse i LANG tid, så jeg ville bare i gang hurtigst muligt. Jeg er også rigtig glad for at være kommet i gang. Jeg egner mig simpelthen ikke til sabbatår og lignende. 

Det er også t fedt fedt studie -hvor læser du?
Jeg er på 5. Sem på KU

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2012

Gardenia

CBM skriver:

Tak for svar.

Tænker bare... En hverdag med barn og et meeget krævende studie må trække tænder ud en gang i mellem, men det er vel noget man bare SKAL have til at fungere.   

Absolut. Der vil være tidspunkter hvor det ikke føles som om du laver andet end baby og studie. Jeg fik ret hurtigt sat det hele i system, jeg arbejder fra 07.30 til 15.30 (2 dage senere da forelæsninger stopper kl 16) har faste dage til bestemte fag og får læst mine ting. Falder man først bagude er det noget rod. Og så slapper vi af med drengen når han lander hjemme til han går i sin seng og skal der klares mere, sker det når han sover. Men det er yderst sjældent vi ikke mødes i sofaen, så det kan absolut lade sig gøre.

Er du alene? Så skal du have dig allieret med nogen der kan tage dit barn når der er eksamener der strækker sig ind i aften og weekender.. Ender du på universitetet er der gode støtteordeninger og muligheder for andre dage der passer bedre ind i dit skema. Men det kommer jo når du når dertil, bare for at fortælle dig du ikke efterlades

Anmeld

11. december 2012

Lunae

CBM skriver:

Tak for svar.

Er du glad for læreruddannelsen så? Overvejede den kraftigt på et tidspunkt, men er egentlig gået lidt fra det igen... Af en eller anden grund

Årh ha det er altid svært med mig! Ja, jeg er overordnet set rigtig glad for uddannelsen og de fag den udbyder, men da jeg allerede nu ved at jeg ikke skal være folkeskolelærer, er det svært at motivere sig for alt det almene. Jeg har et lille hjertebarn for specialområdet og håber at jeg kan arbejde med det!

Hvad overvejer du nu?

Anmeld

11. december 2012

Dinna88

Jeg var 20 - eller er 20 Jeg startede første semester i sommers. Og jeg læser klassisk filologi (for now) men jeg overvejer, at læse Latin kun, og så oldtidskundsskab som sidefag.

Jeg tror, at folk "har travlt" i denne tid, fordi der er mest fremtid i en uddannelse, gerne en længere uddannelse.

Jeg holdt et år fri, hvilket gjorde mig 100 % klar til at læse videre. Og så er jeg færddiguddannet som 26-årig, men så er der et år med pædagogikum. Så jeg er startet "tidligt", men jeg er færdig om lang tid, hvilket forhåbentlig kun øger mine chancer for drømmejobbet.

Anmeld

11. december 2012

SKbaby

quindelist skriver:

Det er også t fedt fedt studie -hvor læser du?
Jeg er på 5. Sem på KU

Ja super fedt studie, i hvertfald indtil videre. GÅr jo som sagt kun på 1. semester 

Hvad tænker du på med hvor jeg læser? 

Anmeld

11. december 2012

quindelist

SKbaby skriver:

Ja super fedt studie, i hvertfald indtil videre. GÅr jo som sagt kun på 1. semester 

Hvad tænker du på med hvor jeg læser? 

Hvilket universitet

Anmeld

11. december 2012

SKbaby

quindelist skriver:

Hvilket universitet

Nåår  Jamen jeg læser også på KU 

Anmeld

11. december 2012

quindelist

Så i MOK at der var en 1.sem der ar blevet kørt ihjel -håber ikkeret var en af dit hold -det er grimt at have tæt på....

Anmeld

11. december 2012

SKbaby

quindelist skriver:

Så i MOK at der var en 1.sem der ar blevet kørt ihjel -håber ikkeret var en af dit hold -det er grimt at have tæt på....

Det var en pige fra et af de andre hold, men ja det var godt nok ubehageligt tæt på det lige pludselig kom. 

Anmeld

11. december 2012

Hullabullabulla

CBM skriver:

Hej piger.

Har lige et kort spørgsmål...

Hvor gamle var I da i begyndte at læse på en videregående uddannelse?

Jeg er selv 20 år, og starter tidligst på en videregående uddannelse om halvandet års tid, da jeg for nyligt er blevet ansat i et barselsvikariat, som jeg egentlig er rigtig glad for... Nogle gange føler jeg bare at jeg har lidt ''travlt'', men det kan være at det bare er mig

Og hvilken uddannelse startede i så på? (Bare lige for min nysgerrigheds skyld!)...

Kh CBM.

Jeg var 19 år (lige efter handelsskolen) da jeg blev ansat som revisorelev.. Blev færdig med min uddannelse som revisor (1. skridt) sidste år hvilket jeg er mega glad for da jeg nu har et godt betalt job og massere af muligheder..

Man skal dog altid gøre hvad man har lyst til - og har man brug for et par års "pause" er det da det man skal gøre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.