Fenja09 skriver:
Ok, jamen så er jeg da glad for at jeg ikke bruger husråd til mine katte.
Den var slet ikke under lavmålet - det er altså helt normalt at folk ikke vil træne deres katte, det er der intet negativt i. Der ligger nemlig utrolig meget arbejde bag og det kræver ekstremt meget tålmodighed og overskud. Så jeg forstår sagtens, hvis man vælger det fra.
Bryder mig bare ikke om dit råd når der findes andre metoder. Jeg ved udmærket, at katte har god lugtesans, dog ikke så god som hundens. De bruger den som en del af deres kommunikation og grunden til at både hunde og katte har sådan en fantastisk lugtesans skyldes et organ bag fortænderne således at katten nærmest "smager" på duften.
Og så tænker jeg, at strø sort peber på jorden i en plante fordi katten ikke må gå derop er at "straffe" katten på forhånd for noget den endnu ikke har gjort - hver gang den går forbi potteplanten vil den få en utrolig træls lugt i næsen uden at vide hvorfor. Derudover vil nogle katte alligevel vælge at undersøge området yderligere og så opstår det virkelige problem - for du kan ikke sige på forhånd om ts´s kat vil gå i jorden.
/Fenja 
Nå du bruger ikke husråd? Du bruger så heller ikke dyrlægeråd tydeligvis? 
Desuden ved jeg godt alt det der; jeg er inkarneret katteentusiast, hvilket min profil vist også svaaagt antyder. 
Yderligere HAR katten jo gravet i jorden, så dit argument med at straffe den for noget den ikke har gjort, holder jo ikke. Den vil blot gå uden om den trælse lugt (altså planten), anden "straf" er der ikke i det. Hvis katten alligevel, som du siger, graver i jorden og får lidt peber i næsen, hvad så? Den lærer da bare ikke at gøre det en anden gang, og i så fald HAR den jo IGEN gravet i jorden og bliver ikke straffet ubegrundet. Det er jo ikke noget, den tager skade af. Man kan altså også blive FOR sippet.
Anmeld