Katten går i potteplanten!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2012

Miss Kat

Nessie skriver:

Katten burde heller ikke kunne lide lugten af pebermynte, så det kan du også sprøjte lidt af på jorden Man kan også få noget der hedder gå-væk-kat,  men her i huset har kattene altså været lidt ligeglade

Til gengæld har de ikke så godt kunnet lide at gå på afdækningsplastik, så det kan også prøves. Ellers lyder sølvpapir eller peber som noget der kunne virke

Mine katte ved godt hvad de må og ikke må. Jeg har aldrig haft en katte der ikke vidste hvor grænsen gik (altså min ), og nogle har været dummere end andre
Men de har alle været mere eller mindre ligeglade med mig og mine regler, de har da bare gjort det når jeg ikke lige har kigget
Det er ikke os der bestemmer herhjemme, det er åbenbart kattene, hvis de selv skal sige det.

Den ene af dem vi har nu, har endda selv valgt os. Gjorde sig til og var lækker og kælen på internatet, men så snart vi kom hjem var hun ligeglad med os, hun kunne bare godt acceptere os som sin familie

Haha lige præcis! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2012

Nessie

Miss Kat skriver:

Haha lige præcis! 

Jeg har altid forsøgt at opdrage mine katte, de kan nemlig godt, de er jo (som regel) ikke dumme

Og de lader da også pænt som om de er velopdragne, men kun når det passer dem.

Vi havde én da jeg var barn, som var en rigtig drillepind. Han lå og gemte sig bag buske osv., til man kom forbi, så sprang han frem med strittende pels og hvæsede, og lignede virkelig én der var ved at falde om af grin når vi hvinede højt og sprang op i bare forskreækkelse

Anmeld

12. december 2012

Miss Kat

Fenja09 skriver:

Ok, jamen så er jeg da glad for at jeg ikke bruger husråd til mine katte.

Den var slet ikke under lavmålet - det er altså helt normalt at folk ikke vil træne deres katte, det er der intet negativt i. Der ligger nemlig utrolig meget arbejde bag og det kræver ekstremt meget tålmodighed og overskud. Så jeg forstår sagtens, hvis man vælger det fra.

Bryder mig bare ikke om dit råd når der findes andre metoder. Jeg ved udmærket, at katte har god lugtesans, dog ikke så god som hundens. De bruger den som en del af deres kommunikation og grunden til at både hunde og katte har sådan en fantastisk lugtesans skyldes et organ bag fortænderne således at katten nærmest "smager" på duften.

Og så tænker jeg, at strø sort peber på jorden i en plante fordi katten ikke må gå derop er at "straffe" katten på forhånd for noget den endnu ikke har gjort - hver gang den går forbi potteplanten vil den få en utrolig træls lugt i næsen uden at vide hvorfor. Derudover vil nogle katte alligevel vælge at undersøge området yderligere og så opstår det virkelige problem - for du kan ikke sige på forhånd om ts´s kat vil gå i jorden.

/Fenja

Nå du bruger ikke husråd? Du bruger så heller ikke dyrlægeråd tydeligvis?

Desuden ved jeg godt alt det der; jeg er inkarneret katteentusiast, hvilket min profil vist også svaaagt antyder.

Yderligere HAR katten jo gravet i jorden, så dit argument med at straffe den for noget den ikke har gjort, holder jo ikke. Den vil blot gå uden om den trælse lugt (altså planten), anden "straf" er der ikke i det. Hvis katten alligevel, som du siger, graver i jorden og får lidt peber i næsen, hvad så? Den lærer da bare ikke at gøre det en anden gang, og i så fald HAR den jo IGEN gravet i jorden og bliver ikke straffet ubegrundet. Det er jo ikke noget, den tager skade af. Man kan altså også blive FOR sippet.

Anmeld

12. december 2012

Miss Kat

Nessie skriver:

Jeg har altid forsøgt at opdrage mine katte, de kan nemlig godt, de er jo (som regel) ikke dumme

Og de lader da også pænt som om de er velopdragne, men kun når det passer dem.

Vi havde én da jeg var barn, som var en rigtig drillepind. Han lå og gemte sig bag buske osv., til man kom forbi, så sprang han frem med strittende pels og hvæsede, og lignede virkelig én der var ved at falde om af grin når vi hvinede højt og sprang op i bare forskreækkelse

Ja netop... Mine katte ved sq også godt, hvad de må og ikke må, men for søren, jeg skal da bare vende ryggen til, så laver de unoder.  Man skal dælme ikke undervurdere deres intelligens eller opportunisme.

Sjov historie, og ja, den har da haft det vældig morsomt.

Anmeld

12. december 2012

Fenja09

Miss Kat skriver:

Nå du bruger ikke husråd? Du bruger så heller ikke dyrlægeråd tydeligvis?

Desuden ved jeg godt alt det der; jeg er inkarneret katteentusiast, hvilket min profil vist også svaaagt antyder.

Yderligere HAR katten jo gravet i jorden, så dit argument med at straffe den for noget den ikke har gjort, holder jo ikke. Den vil blot gå uden om den trælse lugt (altså planten), anden "straf" er der ikke i det. Hvis katten alligevel, som du siger, graver i jorden og får lidt peber i næsen, hvad så? Den lærer da bare ikke at gøre det en anden gang, og i så fald HAR den jo IGEN gravet i jorden og bliver ikke straffet ubegrundet. Det er jo ikke noget, den tager skade af. Man kan altså også blive FOR sippet.

Vi bliver aldrig enige! Brug du bare sort peber til at lære dine katte, hvad de må og ikke må. Jeg lære så mine det på en anden måde. Og nej mine dyrlæger ville ALDRIG råde mig til sådan noget. Kommer nok an på, hvilke dyrlæger man har.

Lige en tilføjelse: man skal aldrig straffe sine dyr, man skal bruge positiv indlæring. Derfor rådet jeg ts til at bruge godbidder. Ville på ingen måde bruge afstraffelse, ej heller i form at peber i en plante. Nu har jeg heldigvis katte som lystre på ja og nej - men katte er katte og det er ikke sikkert at ts nogensinde vil slippe for at de går i plantens jord.

Slut herfra.

/Fenja

Anmeld

12. december 2012

Miss Kat

Fenja09 skriver:

Vi bliver aldrig enige! Brug du bare sort peber til at lære dine katte, hvad de må og ikke må. Jeg lære så mine det på en anden måde. Og nej mine dyrlæger ville ALDRIG råde mig til sådan noget. Kommer nok an på, hvilke dyrlæger man har.

Lige en tilføjelse: man skal aldrig straffe sine dyr, man skal bruge positiv indlæring. Derfor rådet jeg ts til at bruge godbidder. Ville på ingen måde bruge afstraffelse, ej heller i form at peber i en plante. Nu har jeg heldigvis katte som lystre på ja og nej - men katte er katte og det er ikke sikkert at ts nogensinde vil slippe for at de går i plantens jord.

Slut herfra.

/Fenja

Der mangler en smiley der pudser sin glorie.

Hygge.

Anmeld

12. december 2012

Fenja09

Miss Kat skriver:

Der mangler en smiley der pudser sin glorie.

Hygge.

Du er godt nok provokerende. Helt ærlig.

Anmeld

12. december 2012

Miss Kat

Du er godt nok provokerende. Helt ærlig.

Og du er irriterende selvretfærdig, fordømmende og bedrevidende. Endda i stand til at udtale dig om din dyrlæges rådgivning uden at kende dem. Meget godt klaret...

Men skrev du ikke lige "slut herfra"?

Anmeld

12. december 2012

Fenja09

Miss Kat skriver:

Og du er irriterende selvretfærdig, fordømmende og bedrevidende. Endda i stand til at udtale dig om din dyrlæges råd uden at kende dem. Meget godt klaret...

Men skrev du ikke lige "slut herfra"?

Jo, det gjorde jeg, men gider da bestemt ikke at du skal provokere mig fordi jeg har en anden mening end dig og din dyrlæge.

Desuden er jeg ikke bedrevidende, jeg ved tilfældigvis bare meget om katte, mere er der ikke er i det. Men hvad du får ud af det må du jo selvom, men der kommer intet kostruktivt ud af at provokere folk, tværtimod - desuden er det også barnligt at skrive som du gjorde og fuldstændig unødvendigt.

Anmeld

12. december 2012

Miss Kat

Fenja09 skriver:

Jo, det gjorde jeg, men gider da bestemt ikke at du skal provokere mig fordi jeg har en anden mening end dig og din dyrlæge.

Desuden er jeg ikke bedrevidende, jeg ved tilfældigvis bare meget om katte, mere er der ikke er i det. Men hvad du får ud af det må du jo selvom, men der kommer intet kostruktivt ud af at provokere folk, tværtimod - desuden er det også barnligt at skrive som du gjorde og fuldstændig unødvendigt.

Ok så gør JEG det, siden du ikke magtede det alligevel: Slut herfra.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.