Katten går i potteplanten!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2012

UnderCover37

o1Mutte skriver:

God ide med det hønsenet
Jeg tror heller ikke hun bruger den som bakke, tror bare hun syntes det er sjovt

Ja de er indekatte og de har legetøj

Det ér da også sjovt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2012

jydeinden

o1Mutte skriver:

Ja vi har sådan en stor potteplante.
Og mine katte (eller en af dem) går i den når vi ikke er hjemme/vågne :s Hvis vi sidder i stuen så går de ikke engang hen til den
Har prøvet at lure, men det ser ud som om at de(den) bare graver i den. Har ikke kunnet se noget afføring el. tis..

Hvordan får jeg det stoppet?

Det er rigtig irriterende at der ligger jord over det hele..

Mvh

tror det er ret svært at vænne katten fra det som B&J også skriver. Nogen katte har bare den sære vane.. min moster havde en som gjorde det allerede som killing, man han var nu ret ligeglad med om andre så det. Han blev et par gange taget midt i at undersøge bunden af en af potterne, og så skide være med at den var fuld af jord og en plante lol

Anmeld

12. december 2012

Miss Kat

Du er nødt til at lære katten, hvad den må og ikke må og det kan du kun gøre ved at sætte ord på som "ja" og "nej". Katte kan trænes nøjagtig som hunde, man skal bare have tålmodighed og tid.

Det er nytteløst at fjerne katten eller "råbe nej", hvis katten ikke har lært at nej betyder " her må jeg ikke gå i".

Så jeg har ikke andre gode råd end at tålmodighed er en dyd og at din kat sagtens kan lære at den ikke må rode i jorden, hvis du lære den det.

/Fenja

Det er slet, slet ikke min erfaring med katte.

Det er fuldstændig korrekt at de sagtens kan lære, hvad der er rigtigt og forkert, problemet med katte er bare at de gør det sq alligevel. (Man kan dog godt øve klikkertræning med dem, men det kræver en stor indsats.)

Her i hjemmet ved de eksempelvis godt, at det er helt forbudt at færdes på køkkenbordet, så hvis jeg sidder ved min computer og kan se en genspejling i vinduet af en kat på køkkenbordet, skal jeg da kun lige rejse mig, før der lyder et bonk, fordi de kan høre, jeg er på vej ud for at skælde ud og derfor hopper ned igen. Når man så kommer derud, sidder de bare og kigger uskyldigt på én og så er det jo for sent at stille noget op. De er snu! 

TS: som en anden nævner, kan de ikke lide lugten af knust, sort peber og det kan du jo godt strø en hel del ud af ovenpå jorden, uden det kan ses, så det vil jeg da foreslå at du starter med.

Anmeld

12. december 2012

Fenja09

Miss Kat skriver:

Det er slet, slet ikke min erfaring med katte.

Det er fuldstændig korrekt at de sagtens kan lære, hvad der er rigtigt og forkert, problemet med katte er bare at de gør det sq alligevel. (Man kan dog godt øve klikkertræning med dem, men det kræver en stor indsats.)

Her i hjemmet ved de eksempelvis godt, at det er helt forbudt at færdes på køkkenbordet, så hvis jeg sidder ved min computer og kan se en genspejling i vinduet af en kat på køkkenbordet, skal jeg da kun lige rejse mig, før der lyder et bonk, fordi de kan høre, jeg er på vej ud for at skælde ud og derfor hopper ned igen. Når man så kommer derud, sidder de bare og kigger uskyldigt på én og så er det jo for sent at stille noget op. De er snu! 

TS: som en anden nævner, kan de ikke lide lugten af knust, sort peber og det kan du jo godt strø en hel del ud af ovenpå jorden, uden det kan ses, så det vil jeg da foreslå at du starter med.

Der er bestemt større chance for at katten ikke gør det den ikke må, hvis den har lært det og ved hvad ja og nej betyder. Det er min erfaring. Alle dyr prøver grænser af også selvom de ved at det er forbudt område og det kan man jo ikke fortænke dem.

Derimod vil jeg helst tro, at dit råd med sort peber er en joke. Selvfølgelig kan de ikke lide det - ville du kunne lide at snuse det op i næsen? Det er efter min mening slet ikke vejen frem når jeg ved at man kan gøre det anderledes.

Hvis man vil gøre noget fysisk ved problemet og ikke vil træne sin kat kan man ligge sølvpapir i bunden af planten - det skader ikke katten og ej heller planten. Katte bryder sig generelt ikke om sølvpapir.

/Fenja

Anmeld

12. december 2012

Miss Kat

Der er bestemt større chance for at katten ikke gør det den ikke må, hvis den har lært det og ved hvad ja og nej betyder. Det er min erfaring. Alle dyr prøver grænser af også selvom de ved at det er forbudt område og det kan man jo ikke fortænke dem.

Derimod vil jeg helst tro, at dit råd med sort peber er en joke. Selvfølgelig kan de ikke lide det - ville du kunne lide at snuse det op i næsen? Det er efter min mening slet ikke vejen frem når jeg ved at man kan gøre det anderledes.

Hvis man vil gøre noget fysisk ved problemet og ikke vil træne sin kat kan man ligge sølvpapir i bunden af planten - det skader ikke katten og ej heller planten. Katte bryder sig generelt ikke om sølvpapir.

/Fenja

Absolut ikke, og det råd har jeg direkte fra en dyrlæge. Det er et helt almindeligt husråd angående katteopdragelse. De får det jo ikke op i næsen, da de kan lugte det på lang afstand. De har altså en noget bedre lugtesans end du og jeg.

Desuden, ikke VIL træne sin kat?  Den var lidt under lavmålet...

Anmeld

12. december 2012

Nessie

Katten burde heller ikke kunne lide lugten af pebermynte, så det kan du også sprøjte lidt af på jorden Man kan også få noget der hedder gå-væk-kat,  men her i huset har kattene altså været lidt ligeglade

Til gengæld har de ikke så godt kunnet lide at gå på afdækningsplastik, så det kan også prøves. Ellers lyder sølvpapir eller peber som noget der kunne virke

Mine katte ved godt hvad de må og ikke må. Jeg har aldrig haft en katte der ikke vidste hvor grænsen gik (altså min ), og nogle har været dummere end andre
Men de har alle været mere eller mindre ligeglade med mig og mine regler, de har da bare gjort det når jeg ikke lige har kigget
Det er ikke os der bestemmer herhjemme, det er åbenbart kattene, hvis de selv skal sige det.

Den ene af dem vi har nu, har endda selv valgt os. Gjorde sig til og var lækker og kælen på internatet, men så snart vi kom hjem var hun ligeglad med os, hun kunne bare godt acceptere os som sin familie

Anmeld

12. december 2012

o1Mutte

Nessie skriver:

Katten burde heller ikke kunne lide lugten af pebermynte, så det kan du også sprøjte lidt af på jorden Man kan også få noget der hedder gå-væk-kat,  men her i huset har kattene altså været lidt ligeglade

Til gengæld har de ikke så godt kunnet lide at gå på afdækningsplastik, så det kan også prøves. Ellers lyder sølvpapir eller peber som noget der kunne virke

Mine katte ved godt hvad de må og ikke må. Jeg har aldrig haft en katte der ikke vidste hvor grænsen gik (altså min ), og nogle har været dummere end andre
Men de har alle været mere eller mindre ligeglade med mig og mine regler, de har da bare gjort det når jeg ikke lige har kigget
Det er ikke os der bestemmer herhjemme, det er åbenbart kattene, hvis de selv skal sige det.

Den ene af dem vi har nu, har endda selv valgt os. Gjorde sig til og var lækker og kælen på internatet, men så snart vi kom hjem var hun ligeglad med os, hun kunne bare godt acceptere os som sin familie

Har puttet peber i planten og håber at der er pænt og rent omkring den når jeg står op imorgen

Anmeld

12. december 2012

Nessie

o1Mutte skriver:

Har puttet peber i planten og håber at der er pænt og rent omkring den når jeg står op imorgen

Spændende at se om det virker

Anmeld

12. december 2012

o1Mutte

Spændende at se om det virker

Jeps Min mand HADER katte i forvejen. Så når de drysser jord ud over hele gulvet så hader han dem bestemt ikke mindre

Anmeld

12. december 2012

Fenja09

Miss Kat skriver:

Absolut ikke, og det råd har jeg direkte fra en dyrlæge. Det er et helt almindeligt husråd angående katteopdragelse. De får det jo ikke op i næsen, da de kan lugte det på lang afstand. De har altså en noget bedre lugtesans end du og jeg.

Desuden, ikke VIL træne sin kat?  Den var lidt under lavmålet...

Ok, jamen så er jeg da glad for at jeg ikke bruger husråd til mine katte.

Den var slet ikke under lavmålet - det er altså helt normalt at folk ikke vil træne deres katte, det er der intet negativt i. Der ligger nemlig utrolig meget arbejde bag og det kræver ekstremt meget tålmodighed og overskud. Så jeg forstår sagtens, hvis man vælger det fra.

Bryder mig bare ikke om dit råd når der findes andre metoder. Jeg ved udmærket, at katte har god lugtesans, dog ikke så god som hundens. De bruger den som en del af deres kommunikation og grunden til at både hunde og katte har sådan en fantastisk lugtesans skyldes et organ bag fortænderne således at katten nærmest "smager" på duften.

Og så tænker jeg, at strø sort peber på jorden i en plante fordi katten ikke må gå derop er at "straffe" katten på forhånd for noget den endnu ikke har gjort - hver gang den går forbi potteplanten vil den få en utrolig træls lugt i næsen uden at vide hvorfor. Derudover vil nogle katte alligevel vælge at undersøge området yderligere og så opstår det virkelige problem - for du kan ikke sige på forhånd om ts´s kat vil gå i jorden.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.