har mistet lysten - hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2012

Anonym trådstarter

LilleLene skriver:

hvor lang tid har det stået på

har du prøvet at tage en kold tyrker, så du slet ikke piller ved ham eller rør ham, og han ikke må gøre noget ved dig ?
og at han så heller ikke må ordne sig selv.... Så må der vil komme en lyst

jeg ved ikke, hvor længe det præcist har stået på.. men ca 1-3 måneder eller sådan noget.

men nej, har ikke prøvet en "kold tyrker" .. men har tænkt på det den sidste uges tid. og tror bestemt, jeg vil prøve det!!
dog kan jeg ikke styre, om han klarer det selv. desværre..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2012

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

jeg er anonym af hensyn til min kæreste.

men han har mistet lysten! han gider ikke have sex mere. vi har så sjældent sex, at det kan tælles på en hånd.

han siger, han ikke har lyst, og han ikke kender grunden. jeg har været inde på at snakke om, om han ik tænder på mig - det gør han. om det er noget psykisk, der spiller ind - det er det ikke. han ved bare ikke, hvorfor han ikke har lyst.

vi plejer at have et velfungerende sexliv, hvor vi har prøvet nærmest alle stillinger, alle former for sex m.m. - vi eksperimentere meget, så det ikke altid er det samme. vi plejer at have sex 4-5 gange om ugen. og nu har vi ikke haft sex i 2 uger - det er noget af en ændring!

det frustrerer mig rigtig meget, at han ikke har lyst. og jo mindre han siger, han ikke har lyst - jo mindre lyst får jeg! vi kan sagtens ligge og kæle og nusse, og han kan sagtens få rejsning, han gider bare ikke have sex. han kan sagtens bruge fingrene i mig, og jeg må også gerne give ham et handjob, men helt seriøst - jeg gider ikke bare give ham et handjob mere. og jeg bliver ikke tilfredsstillet ordentligt bare med fingrene.

jeg synes snart, jeg har prøvet alt! starte stille og roligt op med nusse, kysse, kæle. at gøre det spontant, hvor jeg kommer ind enten nøgen eller iført noget sexet undertøj og tage den derfra. intet hjælper, og han ved ikke hvorfor :/ ..

vi er ikke i gang med pb, så det er ikke derfor, han ikke vil.. i går kom vi nærmest op at skændes om det. og det går bare ikke. jeg er typen, hvor sex er vigtigt i et forhold, da man er intense sammen og får følelser frem, som kun kommer under sex. 

what to do, jeg giver snart op.. 

Det er faktisk ikke så længe siden at vi havde samme problem.

Jeg spurgte også efter hvad der var galt osv ligesom du har gjort og hver gang var svaret at det vidste han ikke. Sex er nemlig også vigtigt for mig - og kan simpelthen ikke leve uden. Forhold uden sex er ikke et forhold for mig.

Jeg blev så ved at snakke om det, og til sidst blev det til at han nok ikke kunne tage sig sammen til det. Og det er jo fair nok at man engang imellem løber "tør" , jeg vil bare vide det så jeg kan afhjælpe det igen.

Vi blev så enige om bare at prøve selvom han ikke havde lyst (selvfølgelig ikke hver dag, vi skulle jo også tage hensyn til at han ikke havde lyst og det skulle ikke blive til en træls ting) og så kom lysten ligeså stille tilbage igen  Han forstod jo godt min frustration og kunne også godt se at der ikke er meget forhold uden sex, så lever man jo bare sammen.

Måske du skulle blive ved at snakke med ham? Min erfaring er at det måske er fordi det er et ømt emne for mændene, men det hjælper jo ikke noget - det skal jo fixes 

Anmeld

11. december 2012

LilleLene

Anonym skriver:

jeg ved ikke, hvor længe det præcist har stået på.. men ca 1-3 måneder eller sådan noget.

men nej, har ikke prøvet en "kold tyrker" .. men har tænkt på det den sidste uges tid. og tror bestemt, jeg vil prøve det!!

det er også en del tid :/

Jamen prøv at lave en aftale med ham om fuldstadig at holde, også så han ikke bare selv gør det

håber snart der er noget der lykkes

Anmeld

11. december 2012

modesty

Anonym skriver:

1-3 måneder er meget kort tid i den her sammenhæng. Ikke for at underkende dit problem, men blot for at fortælle dig at der er håb forude.

Jeg tror at det er meget vigtigt at du ikke maler fanden på væggen. Jeg kan godt forstå at det er svært, da I jo tidligere har haft et aktivt sexliv, og pludselig kommer der så denne ændring. Hvor lang tid har I kendt hinanden? Det er jo ret typisk at der kommer et dyk i lysten efter et par år. 

Lad være med at bebrejde ham og kritisere ham! Det er det værste du kan gøre. Han vil føle sig utilstrækkelig og ydmyget og det er på ingen måde en lyst booster. Hvis han skal have lysten tilbage, skal han føle sig mandig og sej.

Prøv at have nogle aftener sammen som ikke nødvendigvis handler om sex, men hvor du giver ham en fodmassage, eller en kropsmassage, laver god mad til ham, skaber en god stemning. Hvis han skal slappe af og give sig hen, er det vigtigt at han ikke fokuserer på "problemet" men føler sig veltilpas. Hvis det fører til sex, fint, hvis ikke, så har I haft en hyggelig aften. Hav tålmodighed. Du kan ikke regne med en ændring lige med det samme. Du siger at du har prøvet, men igen, 1-3 måneder er kort tid. Du bliver sandsynligvis nødt til at gøre en større indsats for at vende situationen.

Hvis problemet bliver ved over længere tid, synes jeg at I skal overveje at snakke med en sexolog eller en parterapeut.

Anmeld

12. december 2012

Anonym trådstarter

LilleNyPåVej skriver:

Det er faktisk ikke så længe siden at vi havde samme problem.

Jeg spurgte også efter hvad der var galt osv ligesom du har gjort og hver gang var svaret at det vidste han ikke. Sex er nemlig også vigtigt for mig - og kan simpelthen ikke leve uden. Forhold uden sex er ikke et forhold for mig.

Jeg blev så ved at snakke om det, og til sidst blev det til at han nok ikke kunne tage sig sammen til det. Og det er jo fair nok at man engang imellem løber "tør" , jeg vil bare vide det så jeg kan afhjælpe det igen.

Vi blev så enige om bare at prøve selvom han ikke havde lyst (selvfølgelig ikke hver dag, vi skulle jo også tage hensyn til at han ikke havde lyst og det skulle ikke blive til en træls ting) og så kom lysten ligeså stille tilbage igen  Han forstod jo godt min frustration og kunne også godt se at der ikke er meget forhold uden sex, så lever man jo bare sammen.

Måske du skulle blive ved at snakke med ham? Min erfaring er at det måske er fordi det er et ømt emne for mændene, men det hjælper jo ikke noget - det skal jo fixes 

det kan godt ske, du har ret, og jeg bare skal blive ved med at snakke om det.

han kom selv i går og sagde "skat... jeg har tænkt over det, vi snakkede om i går. med sex.. og jeg tror kun, du kan hjælpe mig på den måde, med at blive ved med det, du gør.. at du bare ligger op til sex, og vi så bare har sex. så skal min lyst nok komme igen" <- så det er jo egentlig det samme som med dig

Anmeld

12. december 2012

Anonym trådstarter

LilleLene skriver:

det er også en del tid :/

Jamen prøv at lave en aftale med ham om fuldstadig at holde, også så han ikke bare selv gør det

håber snart der er noget der lykkes

han vil ikke kunne holde med at gøre det selv. så sent som den aften, hvor vi skændes om det, gjorde han det, fordi han tænkte på, når vi har sex, og det tændte ham 

Anmeld

12. december 2012

Anonym trådstarter

modesty skriver:

1-3 måneder er meget kort tid i den her sammenhæng. Ikke for at underkende dit problem, men blot for at fortælle dig at der er håb forude.

Jeg tror at det er meget vigtigt at du ikke maler fanden på væggen. Jeg kan godt forstå at det er svært, da I jo tidligere har haft et aktivt sexliv, og pludselig kommer der så denne ændring. Hvor lang tid har I kendt hinanden? Det er jo ret typisk at der kommer et dyk i lysten efter et par år. 

Lad være med at bebrejde ham og kritisere ham! Det er det værste du kan gøre. Han vil føle sig utilstrækkelig og ydmyget og det er på ingen måde en lyst booster. Hvis han skal have lysten tilbage, skal han føle sig mandig og sej.

Prøv at have nogle aftener sammen som ikke nødvendigvis handler om sex, men hvor du giver ham en fodmassage, eller en kropsmassage, laver god mad til ham, skaber en god stemning. Hvis han skal slappe af og give sig hen, er det vigtigt at han ikke fokuserer på "problemet" men føler sig veltilpas. Hvis det fører til sex, fint, hvis ikke, så har I haft en hyggelig aften. Hav tålmodighed. Du kan ikke regne med en ændring lige med det samme. Du siger at du har prøvet, men igen, 1-3 måneder er kort tid. Du bliver sandsynligvis nødt til at gøre en større indsats for at vende situationen.

Hvis problemet bliver ved over længere tid, synes jeg at I skal overveje at snakke med en sexolog eller en parterapeut.

det startede med, at han ikke havde lyst i 7 måneder, i forbindelse med ppille stop - han fik kolde fødder, og turde ikke fortælle mig det. så fik han lysten igen, i en måneds tid eller to, og så nu er det ca 1-3 måned siden, vores sexliv kørte. jeg bruger womanlog, og kan se, at juli måned var en god måned på det punkt. og siden er det blevet mindre og mindre så i alt er det jo lang tid.

vi har været sammen i lidt over 3 år. 

jeg kritiserer ham ikke, jeg ønsker bare at vide, hvorfor han pludselig ikke har lyst - det er det eneste. jeg kunne aldrig finde på at nedgøre ham og "den" ..

jeg har tit givet ham en god omgang massage, nusset om ham en hel aften, lavet hans livret og bare hygget en hel aften. og han eeeelsker det - men det fører ikke til noget som helst. men det er nok fordi, jeg gør det "for tit" .. for jeg elsker at forkæle ham og bare nusse om ham

Anmeld

12. december 2012

modesty

Anonym skriver:

det startede med, at han ikke havde lyst i 7 måneder, i forbindelse med ppille stop - han fik kolde fødder, og turde ikke fortælle mig det. så fik han lysten igen, i en måneds tid eller to, og så nu er det ca 1-3 måned siden, vores sexliv kørte. jeg bruger womanlog, og kan se, at juli måned var en god måned på det punkt. og siden er det blevet mindre og mindre så i alt er det jo lang tid.

vi har været sammen i lidt over 3 år. 

jeg kritiserer ham ikke, jeg ønsker bare at vide, hvorfor han pludselig ikke har lyst - det er det eneste. jeg kunne aldrig finde på at nedgøre ham og "den" ..

jeg har tit givet ham en god omgang massage, nusset om ham en hel aften, lavet hans livret og bare hygget en hel aften. og han eeeelsker det - men det fører ikke til noget som helst. men det er nok fordi, jeg gør det "for tit" .. for jeg elsker at forkæle ham og bare nusse om ham

Du siger at I ikke er i gang med pb, så det er ikke derfor, men nu nævner du at det startede da du stoppede på p-piller. Så muligvis en del af grunden ligger dér alligevel. Der skete noget som han har svært ved at glemme igen.

Anmeld

12. december 2012

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Du siger at I ikke er i gang med pb, så det er ikke derfor, men nu nævner du at det startede da du stoppede på p-piller. Så muligvis en del af grunden ligger dér alligevel. Der skete noget som han har svært ved at glemme igen.

jeg ved det ikke. men kan altid prøve at snakke med ham om det.

for da han endelig, efter 7 måneder fortalte mig, at han havde fået kolde fødder, så udskød vi pb, og startede derfor på ppiller igen

Anmeld

12. december 2012

modesty

Anonym skriver:

jeg ved det ikke. men kan altid prøve at snakke med ham om det.

for da han endelig, efter 7 måneder fortalte mig, at han havde fået kolde fødder, så udskød vi pb, og startede derfor på ppiller igen

Men det må ikke have været nemt at gå rundt med de tanker uden at kunne fortælle sin allernærmeste om det. Det var dér problemet startede, så hvis jeg var dig, ville jeg tage fat dér og se om ikke der findes en løsning - eller om der er nogle ting i den forbindelse I skal have snakket igennem igen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.