Fedekur

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2012

anynom

MissMona skriver:

Spis fede sunde ting: Mandler, avocado, nødder mv. Gerne som mellemmåltider og drik fx smoothies med ærteprotein tilsat.

Mange tak for rådet
Ved du hvor man kan købe ærteprotein?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2012

MissMona

JulieWH skriver:

Mange tak for rådet
Ved du hvor man kan købe ærteprotein?

Jeg købte mit i en helsekost.

Men hvis det er et generelt problem du har, så ville jeg, hvis jeg var dig, spare sammen til en times vejledning+1 times opfølgning hos en diætist med speciale inden for "opfedning" af undervægtige. Måske du endda kan få en henvisning fra en læge, så det bliver billigere? Bare for at tjekke om du gør det "rigtige". ville jeg også evt. få et sundhedstjek af lægen m. blodprøve der viser om du mangler jern, vitaminer, mineraler o.l. så kan du få taget et tjek igen om noget tid hvis du ligger kosten om, så du er sikker på du ikke går i mangeltilstand på noget.

Pøj pøj med det!

Anmeld

10. december 2012

Aabye

Min svoger havde samme problem som dig.. 
Uanset hvor meget han spiste var han en radmager fætter.. 

Han begyndte at styrketræne samtidig med at han drag weight gainer.. Han er i dag rigtig pæn at se på, og han taber sig ikke selvom han er stoppet med at drikke weight gainer.. Han blandede det op i kakaomælk.. Men det tog ham et par mdr, og nu har han den vægt han skal have..  

Anmeld

10. december 2012

tarkoflen

JulieWH skriver:

Tak
Jeg har kraftigt overvejet at snakke med en diætist, det kan være jeg skal gøre alvor af det.

Jeg tror det er virkelig godt givet ud!

Spiser du godt med mellemmåltider med gode fedtsyrer i? Jeg tænker mandler, avocado og ja nødder og sådan noget?

Jeg tænker også, at de her kan være gode mellemmåltider og der er jo også gode fedtsyrer i du kan jo evt proppe dem med lidt ekstra nødder, for at give dem lidt ekstra

http://annawurtz.com/2012/12/sodt-men-sundt-4/

http://annawurtz.com/2012/07/sodt-men-sundt-3/

http://annawurtz.com/2012/02/sodt-men-sundt-2/

http://annawurtz.com/2011/11/sodt-men-sundt/

De er ret nemme at lave, og dem med dadler kan det virkelig anbefales at købe sådan noget dadelpasta hos en etniske grønthandel! Det er både nemmere, billigere og det smager skønt

Anmeld

10. december 2012

Tulle28

Jeg havde det ligesom dig, da jeg begyndte på job efter barsel. Aaaalt for tynd Altså det er jo godt at spise avocado, nødder, ekstra olie på salaten, i smoothien osv. men det ved du jo sikkert allerede godt Og så spis så meget du orker - hvis du ellers har en god appetit? Den har heldigvis aldrig fejlet noget hos mig.

Det kan anbefales at styrketræne, så du får nogle muskler, det kan også hjælpe dig til at holde vægten (ikke at du nødvendigvis skal ligne en bodybuilder) Som en anden også skriver, så er det jo ikke godt at være tyndfed.

Anmeld

10. december 2012

mariamiss6

JulieWH skriver:

Tak for rådet, prøvede engang piskefløde blandet med kærnemælk (for at tage den der "fede" konsistens), men det glider ikke så let..

Hvis du drikker meget kaffe, så hæld fløde i kaffen, det smager lææææækkert, og det feder  

Og ellers brug fløde til sovsen og den slags

Erstat mælk med fløde, der hvor du kan, og se hvor du ellers kan putte det ind. 

men altså, fløde er jo decideret opfedning, og altså nok ikke hvad en diætist ville tilråde

Anmeld

10. december 2012

serinasmor

JulieWH skriver:

Jeg har altid været en slank pige, har altid haft svært ved at tage på og efter jeg er begyndt på arbejde igen efter barsel, er jeg begyndt at tabe mig selvom jeg æder 24/7. Vægten er nu under 50 kg og er altså 170 cm høj, så det er ALT for tyndt! Fremmede er begyndt at kommentere min vægt (de tror simpelthen jeg gør det mod mig selv) og det går mig ufatteligt meget på.

Jeg synes selv jeg spiser varieret, tager altid et tykt lag smør på brød osv og er begyndt at drikke proteindrik. Eneste "brist" i min hverdag er, at jeg simpelthen ikke kan få noget ned om morgenen (forsøger at få en proteindrik der i stedet, det glider lettere ned om morgenen), så morgenmad er først efter klokken 10.

Har I nogle gode råd? Anything!

hmm ...

Da jeg selv glemte at spise i perioder var det svært at komme igang igen.. 

jeg begyndte at drikke kakaomælk om morgnen for det var især morgenmad der var svært og indtog jeg ikke bare en smule mad kunne jeg ikke spise helt så meget resten af dagen.. 

kakaomælken gjorde at der kom lidt i maven som var energigivende og havde både fedt og sukker - uden at det blev tungt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.