Fedekur

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.449 visninger
16 svar
0 synes godt om
9. december 2012

anynom

Jeg har altid været en slank pige, har altid haft svært ved at tage på og efter jeg er begyndt på arbejde igen efter barsel, er jeg begyndt at tabe mig selvom jeg æder 24/7. Vægten er nu under 50 kg og er altså 170 cm høj, så det er ALT for tyndt! Fremmede er begyndt at kommentere min vægt (de tror simpelthen jeg gør det mod mig selv) og det går mig ufatteligt meget på.

Jeg synes selv jeg spiser varieret, tager altid et tykt lag smør på brød osv og er begyndt at drikke proteindrik. Eneste "brist" i min hverdag er, at jeg simpelthen ikke kan få noget ned om morgenen (forsøger at få en proteindrik der i stedet, det glider lettere ned om morgenen), så morgenmad er først efter klokken 10.

Har I nogle gode råd? Anything!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2012

mariamiss6

Well. Mange sagde i gamle dage, at man skulle drikke en halv liter fløde om dagen... måske kan du få den ned på anden vis. Men så igen. Det er jo heller ikke sejt at være tyndfed  

Arj, jeg aner ikke hvad du kan gøre, men jeg har ofte hørt den med fløden dog.

Anmeld

9. december 2012

tarkoflen

Jeg synes du skal høre din læge ad! Det skal jo gerne være en sund måde du tager på og ikke bare så du bliver tyndfed...

Måske du kan finde en diætist der kan hjælpe dig med, hvad du skal spise og hvornår!

Jeg ved ikke om proteindrik er godt, for det gør dig jo mæt... Men måske godt til morgenmåltid, når du ikke rigtig kan spise der? Jeg ved det ikke, det er kun et gæt

Håber der er nogle der kan hjælpe dig

Anmeld

10. december 2012

Dinna88

Det kan være en stor fordel for dig, at begynde at styrketræne.

Men gør du det, så skal du indtage MANGE proteiner og kulhydrater. Det vil din krop altså være rigtig glad for. Og så kan du med god samvittighed indtage fløden, der bliver nævnt

Anmeld

10. december 2012

anynom

mariamiss6 skriver:

Well. Mange sagde i gamle dage, at man skulle drikke en halv liter fløde om dagen... måske kan du få den ned på anden vis. Men så igen. Det er jo heller ikke sejt at være tyndfed  

Arj, jeg aner ikke hvad du kan gøre, men jeg har ofte hørt den med fløden dog.

Tak for rådet, prøvede engang piskefløde blandet med kærnemælk (for at tage den der "fede" konsistens), men det glider ikke så let..

Anmeld

10. december 2012

anynom

tarkoflen skriver:

Jeg synes du skal høre din læge ad! Det skal jo gerne være en sund måde du tager på og ikke bare så du bliver tyndfed...

Måske du kan finde en diætist der kan hjælpe dig med, hvad du skal spise og hvornår!

Jeg ved ikke om proteindrik er godt, for det gør dig jo mæt... Men måske godt til morgenmåltid, når du ikke rigtig kan spise der? Jeg ved det ikke, det er kun et gæt

Håber der er nogle der kan hjælpe dig

Tak
Jeg har kraftigt overvejet at snakke med en diætist, det kan være jeg skal gøre alvor af det.

Anmeld

10. december 2012

anynom

Dinna88 skriver:

Det kan være en stor fordel for dig, at begynde at styrketræne.

Men gør du det, så skal du indtage MANGE proteiner og kulhydrater. Det vil din krop altså være rigtig glad for. Og så kan du med god samvittighed indtage fløden, der bliver nævnt

Der er desværre ikke rigtig tid til at styrketræne, hverken i hverdage eller weekender :/ Men måske skulle jeg få min mand til at støve sine håndvægte af.. Tak for rådet

Anmeld

10. december 2012

Karina84

JulieWH skriver:

Jeg har altid været en slank pige, har altid haft svært ved at tage på og efter jeg er begyndt på arbejde igen efter barsel, er jeg begyndt at tabe mig selvom jeg æder 24/7. Vægten er nu under 50 kg og er altså 170 cm høj, så det er ALT for tyndt! Fremmede er begyndt at kommentere min vægt (de tror simpelthen jeg gør det mod mig selv) og det går mig ufatteligt meget på.

Jeg synes selv jeg spiser varieret, tager altid et tykt lag smør på brød osv og er begyndt at drikke proteindrik. Eneste "brist" i min hverdag er, at jeg simpelthen ikke kan få noget ned om morgenen (forsøger at få en proteindrik der i stedet, det glider lettere ned om morgenen), så morgenmad er først efter klokken 10.

Jeg har samme problem, jeg er dog gravid nu, og tager okay paa.

Men du maa meget gerne sende mig et PB og saa vil jeg gerne fortælle min lille historie senere i dag, naar jeg har lidt bedre tid  

Anmeld

10. december 2012

anynom

Karina84 skriver:

Jeg har samme problem, jeg er dog gravid nu, og tager okay paa.

Men du maa meget gerne sende mig et PB og saa vil jeg gerne fortælle min lille historie senere i dag, naar jeg har lidt bedre tid  

Mange tak
Jeg har skrevet til dig.

Anmeld

10. december 2012

MissMona

JulieWH skriver:

Spis fede sunde ting: Mandler, avocado, nødder mv. Gerne som mellemmåltider og drik fx smoothies med ærteprotein tilsat.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.