Gravid igen efter SA

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

941 visninger
15 svar
0 synes godt om
8. december 2012

NNN

Hej piger

jeg er ny herinde..er gravid og i uge 4. Jeg har det bare ikke helt som om jeg er gravid.. Ikke helt endnu. Jeg glæder mig ikke og tror ikke helt på det. Ikke før efter 12./13. Uge.. Tror jeg! Det skyldes at jeg for 1/2 år siden fik en SA som tog en krig at komme over. Jeg har været desperat efter at blive gravid. Lige indtil jeg mistede håbet for en måneds tid siden...og så blev jeg sku gravid. det siger de to tests jeg har taget ihvertfald og har heldigvis heller ikke fået menstruation

Tror i at det er almindeligt at have det på denne måde? At man slet ikke føler sig "sikker" i graviditeten. 

og ved i om man kan høre/se hjertet over snart? Sidst var der ikke hjerteebanken, desværre. Så jeg er spændt på hvordan det mon er denne gang. Jeg vil SÅ gerne have en bebs

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2012

Christina :-)

Neeks skriver:

Hej piger

jeg er ny herinde..er gravid og i uge 4. Jeg har det bare ikke helt som om jeg er gravid.. Ikke helt endnu. Jeg glæder mig ikke og tror ikke helt på det. Ikke før efter 12./13. Uge.. Tror jeg! Det skyldes at jeg for 1/2 år siden fik en SA som tog en krig at komme over. Jeg har været desperat efter at blive gravid. Lige indtil jeg mistede håbet for en måneds tid siden...og så blev jeg sku gravid. det siger de to tests jeg har taget ihvertfald og har heldigvis heller ikke fået menstruation

Tror i at det er almindeligt at have det på denne måde? At man slet ikke føler sig "sikker" i graviditeten. 

og ved i om man kan høre/se hjertet over snart? Sidst var der ikke hjerteebanken, desværre. Så jeg er spændt på hvordan det mon er denne gang. Jeg vil SÅ gerne have en bebs

Ved ikk noget om det du Soøg om men ville bare sige tilykke

Stinna 13+0

Anmeld

8. december 2012

Tasjaxx

Neeks skriver:

Hej piger

Hej Neeks 
Først, kæmpe, kæmpe stort tillykke med graviditeten Jeg håber det bette spir bliver der denne gang Jeg har selv prøvet at have en SA for næsten et år siden, det er bare så hårdt, og lysten til at få en bette bebs bliver enorm. 

Det med hjertebanken - herinde på Baby kan du gå ind under "Gravid" og derefter "Gravid uge for uge".
Der kan du se diverse informationer om de ting der sker med din krop, og med baby uge for uge.

Sender varme tanker til jer, og jeg håber det kommer til at gå godt 

Anmeld

8. december 2012

Tasjaxx

Neeks skriver:

Hej piger

Hov og forresten, hvis du har en smartphone kan du downloade Liberos graviditetskalender, som også viser uge for uge - den er så hyggelig at sidde og læse i 

Anmeld

8. december 2012

tarkoflen

Tillykke med graviditeten og velkommen til

Ingen symptomer behøver ikke være en dårlig ting! Du kan sagtens være gravid og baby kan have det skønt! Min veninde opdagede først at hun var gravid da hun var 9 uger henne, fordi hendes cyklus var så ureglmæssig, så hun skulle udredes for pco, og så viste det sig, at denne gang skyldes den lange "cyklus" at der var en lille baby der gemte sig derinde

Man kan se hjerteblink efter uge 7 så der er desværre lige en tre uger at løbe på endnu!

Jeg troede heller ikke rigtig på det, og har faktisk stadig svært ved det, selvom maven er begyndt at vokse, jeg døjede med kvalme de første tre måneder og kastede op næsten hver dag!

Jeg hørte heldigvis hjertelyd i torsdags ved første JM besøg, men ja jeg ved ikke rigtig hvornår jeg tør tro på, at det nok skal lykkedes, baby er sund og rask og jeg skal ikke bekymre mig om, hvordan det går!

P.s. Jeg er 19+6 så man skulle tro, at det snart ville gå helt op for mig! Men nu kommer der snart MD skanning, og den skal overståes og forhåbentlig bliver det en rigtig god en af slagsen, så jeg kan få lidt ro igen

Anmeld

9. december 2012

pcoramt

Neeks skriver:

Hej piger

Jeg er i præcis samme situation.. Dog ikke gravid igen i nu.. Jeg ville nok kontakte min læge som kunne henvise mig til nogle tryghedsscanninger stort tillykke med de to streger, og husk på at SA oftes kun sker en gang

Anmeld

9. december 2012

Annette A

Først tillykke med graviditeten.

Det er rigtigt hårdt at miste, har også prøvet en SA i min 2. graviditet og det eneste der hjalp var også en ny graviditet. Der gik dog noget tid før det lykkedes. Men det med at være bange er svært at slippe og selv er jeg nervøs i det meste af graviditeten hver gang og lærer vist aldrig rigtig at slippe den angst for at noget kan gå galt.

Sådan er det vist at skulle være mor, men det er klart at sandsynligheden for at det går godt er rigtig stor når man først er ovre 1. trimester og har set baby er ok. Men det føles jo som meget lang tid at vente når man står midt i det.

Håber det bedste for dig og din graviditet og ja det er om at prøve at nyde det så meget man kan og sige til sig selv at det er en del af processen til at blive forældre at bekymre sig for det lille liv i sin mave. Sådan er der helt sikkert en overvejende del af alle kvinder der har det, så man ikke føler sig alene i verden. Mange

Anmeld

9. december 2012

FruK

Det er helt almindelige tanker du har, tror jeg. Jeg kan i hvert fald godt kende dem.

Jeg aborterede i foråret og stod 6 uger senere med en positiv test.  Jeg er blevet scannet nogle gange i starten, og det har været fint - men har ikke ændret på at jeg et par dage senere har tænkt de samme tanker igen.

Efter NF følte jeg mig lidt mere sikker - efter MD lidt mere endnu. Men selv nu, hvor der er 4 uger til termin tør jeg ikke helt slippe min bekymring gør bebs er kommet ud til os.

Og så ved jeg godt af erfaring at bekymringerne ikke stopper der - der kommer bare nogle andre til! 

Pas godt på dig selv og prøv at nyde det så meget som muligt - andet kan du nok ikke rigtig gøre.

Anmeld

9. december 2012

FrkZier

Neeks skriver:

Hej piger

hejsa, og velkommen til

jeg havde en MA sidste år i uge 12+ og i denne graviditet har jeg på trods af en del tidlige scanninger hos gyn. haft virkelig svært ved at tro på det og glæde mig, selv efter NF havde jeg stadig svært ved at tro på det faktisk var som det skulle være denne gang - nu har jeg været til MD, og alt var altså stadig godt derinde

så JA det er helt naturligt det du føler, men vil råde dig til at prøve at ligge bekymringerne på hylden, det nytter ikke noget

Anmeld

9. december 2012

NNN

Det er virkelig dejligt at læse jeres svar og forskellige erfaringer omkring det. Jeg holdet det naturligvis hemmeligt denne gang, da jeg sidst fortalte hele verden om min graviditet. Og bagefter skulle jeg også fortælle dem om det der gik galt. Efterfølgende har der været enkelte der en gang om måneden har spurgt om jeg er blevet gravid igen.... Puha...så nu er det vores hemmelighed og kun jer herinde ved det lige indtil NF. 

sidste gang talte vi meget om den kommende baby, men denne gang er kæresten også lidt skeptisk..irriterende at han ikke tror mere på det! 

Jeg er så bekymret for at få SA igen. Det var så hårdt. Bare det nu kommer til at gå 

jeg skal til London i morgen og når jeg er tilbage får jeg en tid til en scanning, så jeg kan se hjerteblink. På det tidspunkt må jeg nok være omkring uge 7.. :-) lige pt er jeg nok inde i 5. Uge.altså 4+6. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.