Gravid og blodfortyndende medicin!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2012

Lunae

StineW79 skriver:

Jeg fik også hjertemagnyl i min sidste graviditet. Fik det fra uge 12 til uge 38, hvor jeg så sku stoppe, for at minske risikoen for en styrtblødning " efter/under" fødslen.

Jeg har ingen problemer med blødninger under graviditeten. Nu ved jeg ik hva forskel der er på de 2 produkter, men tænker om du ik evt ku komme over på hjertemagnyl i stedet for? Jeg blev også scanet hver 4 uge og var til lægesamtale efter hver scaning, for at de ku holde extra øje med det hele. Vh stine

Jeg ved bare at jeg skal have det i indsprøjtninger, for at barnet ikke får det!

Jeg skal scannes hver tredje uge og også en masse kontroller, men er kun i uge 11 og er ved at dø over det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2012

Musse21

Du er også faktor v leiden? Er du homo eller heterozygot?

Uhh det ved jeg slet ikke hvad betyder

Jeg skulle tage det i forbindelse med en hjerte operation og der efter for at holde bedre på fosteret i forbindelse med IVF

Anmeld

10. december 2012

Mariekiksen

Lunae skriver:

Er der nogen herinde som har været i blodfortyndende medicin under graviditet?

Hvis ja, havde du så blødninger?

Hejsa. Får Magnyl, har ikke haft problemer med blødninger i graviditeten. Går til ekstra tjek og scanning hver måned. Har 24 dage til mit PKS og som sagt ingen problemer. Det da øv for dig at bøvle med det..  

Anmeld

10. december 2012

Mariekiksen

StineW79 skriver:

Jeg fik også hjertemagnyl i min sidste graviditet. Fik det fra uge 12 til uge 38, hvor jeg så sku stoppe, for at minske risikoen for en styrtblødning " efter/under" fødslen.

Jeg har ingen problemer med blødninger under graviditeten. Nu ved jeg ik hva forskel der er på de 2 produkter, men tænker om du ik evt ku komme over på hjertemagnyl i stedet for? Jeg blev også scanet hver 4 uge og var til lægesamtale efter hver scaning, for at de ku holde extra øje med det hele. Vh stine

StineW: Jeg er lige nysgerrig. Hvor mange mg. magnyl fik du i din graviditet?? Jeg får det samme og har spurgt om jeg skal stoppe inden mit planlagte kejsersnit, men de har sagt at bare jeg stopper et døgn inden er det fint.... ? Så undrer mig du sku stoppe 2 uger før? Vil da helst ikke risikere at miste mere blod end hvad godt er... 

Anmeld

10. december 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Mariekiksen skriver:

StineW: Jeg er lige nysgerrig. Hvor mange mg. magnyl fik du i din graviditet?? Jeg får det samme og har spurgt om jeg skal stoppe inden mit planlagte kejsersnit, men de har sagt at bare jeg stopper et døgn inden er det fint.... ? Så undrer mig du sku stoppe 2 uger før? Vil da helst ikke risikere at miste mere blod end hvad godt er... 

Årh mener det var 100mg, men ka faktisk ik helt huske det!

Min jordmor vidste slet ik noget om det, så da jeg var til sidste JM samtale i uge 38, blev hun helt forvirret da jeg spurte ind til det, da det jo er blodfortyndene. Hun valgte atringed over til den læge der havde udskrevet det til mig i uge 12, og han sagde at jeg sku stoppe med det samme!! 

Jeg fødte normalt, så ved ik om der er forskel på fremgangs måde. Vh stine

Anmeld

12. december 2012

Mariekiksen

StineW79 skriver:

Årh mener det var 100mg, men ka faktisk ik helt huske det!

Min jordmor vidste slet ik noget om det, så da jeg var til sidste JM samtale i uge 38, blev hun helt forvirret da jeg spurte ind til det, da det jo er blodfortyndene. Hun valgte atringed over til den læge der havde udskrevet det til mig i uge 12, og han sagde at jeg sku stoppe med det samme!! 

Jeg fødte normalt, så ved ik om der er forskel på fremgangs måde. Vh stine

Okay. Der nok forskel fra sygehus til sygehus. Man sku næsten mene man da mister mere blod af et kejsersnit, men ved ikke. Vil høre på mandag for at være helt sikker 

Anmeld

12. december 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Mariekiksen skriver:

Okay. Der nok forskel fra sygehus til sygehus. Man sku næsten mene man da mister mere blod af et kejsersnit, men ved ikke. Vil høre på mandag for at være helt sikker 

Syntes helt sikkert du ska tjekke med den læge der ordineret det, for hverken min alm læge eller jordmor vidste noget om det! 

Jeg fik en styrtblødning alligevel og mistede 1,4L blod, fordi min livmor ik ku finde ud af at trække sig ordenligt sammen. Jeg tænkte det måske havde en sammenhæng. 

Jeg havde ingen problemer med blødninger efter mit kejsersnit. Og var faktisk jeg også hurtiger på toppen igen efter mit kejsersnit.

Håber du kommer til at få en rigtig god oplevelse! Vh stine

Anmeld

12. december 2012

Mariekiksen

StineW79 skriver:

Syntes helt sikkert du ska tjekke med den læge der ordineret det, for hverken min alm læge eller jordmor vidste noget om det! 

Jeg fik en styrtblødning alligevel og mistede 1,4L blod, fordi min livmor ik ku finde ud af at trække sig ordenligt sammen. Jeg tænkte det måske havde en sammenhæng. 

Jeg havde ingen problemer med blødninger efter mit kejsersnit. Og var faktisk jeg også hurtiger på toppen igen efter mit kejsersnit.

Håber du kommer til at få en rigtig god oplevelse! Vh stine

Det vil jeg gøre. Tak ! 

Det lyder bestemt ikke rart. 

Men tusind tak. Håber også det hele kommer til at gå efter bogen og både baby og jeg slipper nemt fra det hele 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.