Ingen feta, intet kød der ikke er gennemstegt, ingen rejer, ingen frisk juice, ingen fisk, ingen sushi, intet hjemmelavet med rå æg, intet du ikke kan se hvordan er blevet tilberedt, ingen pålæg, ingen leverpostej... INGENTING.
Ja, undskyld, men jeg skal altså spise!
I går sad jeg med en super lækker sandwich fra bageren af, med suuuuper lækker roast beef, og midt i en mundfuld tænker jeg - "Må jeg egenligt godt?", fordi den var lyserød i midten.
Jeg holder mig langt væk fra ting med rå æg siden jeg fik salmonella som lille, har aldrigt spist lever, og nu er jeg selvfølgeligt stoppet med at drikke alkohol.
Men kan det virkeligt passe at man ikke må spise noget uden at sidde og tænke, at man allerede er en forfærdelig mor før bebs overhovedet er kommet til verden? Føler på en eller anden måde, at både mig og baby er glad for at jeg endeligt spiser igen (dumme kvalme) så om det er feta eller whatever kan vel komme ud på ét?
Hvad tænker I om alle de "spiseregler"? Følger I dem slavisk eller kommer der feta eller roastbeef ned engang imellem også?
Synes bare lige jeg ville høre nogle andre meninger om det, uden at træde nogen over tærerne selvfølgeligt (:
Jeg spiste ikke de ting som Sundhedsstyrelsen frarådede gravide. Men jeg valgte at spise tun fordi der skal SÅ meget tun til før kroppen optager tungmetaller. Ikke at jeg spiste det hver uge eller noget, men valgte da en sandwich med det i ny og næ.
Der er mange ting man ikke skal eller bør gøre og det hele er jo op til en selv at vurdere. Det er kun retningslinier og dem kan man vælge at følge eller lade være.
En ting jeg undrede mig over i dit indlæg er - ingen frisk juice, hvorfor? Det har jeg aldrig hørt før.
Ps. man må gerne spise sushi. Man skal bare vide sig sikker på at fisken har været nedfrosset 24 timer før den bliver tilberedt og spist. Det gør de fleste sushiforretninger fordi der kan leve parasitter i fisken og dem kan man også sagtens få selvom man ikke er gravid.
Tror også at de færrest idag spiser rå æg, så det havde jeg heller intet problem med for det ville jeg heller ikke spise idag.
/Fenja