Oprindelig 116 dage til PB start :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. december 2012

Caroline86

Anonym skriver:

Det varmede faktisk meget at læse dit indlæg

Jeg gør også alt hvad jeg kan. Søger fast job, vikar job, virksomhedspraktik osv. Er også begyndt at søge op til 40 minutters kørsel i bil fra min bopæl. 

Jeg er uddannet kontorassistent med økonomi som speciale. Så min vifte er meget bred Og ja. Søger allerede mange forskellige jobs. Både opfordret og uopfordret. 

Tak. Kan være jeg skriver privat for ikke at afsløre alt for meget omkring hvem jeg er offentligt. 

Du skal være velkommen til at skrive

Som kontorass. er der jo heldigvis masser af muligheder (omend jeg godt ved der ikke nødvendigvis vil være jobs at få!).

Ja, du har jo sikkert selv tænk ud af kassen og søgt alt du finder relevant, men jeg vil bare så gerne kunne hjælpe dig, da jeg tror du mangler den ro i dit liv lige nu ikke kun fordi det er rarest at have et job, men også fordi det er usundt at spekulere så negativt om sin fremtid som du automatisk kommer til, når I er nødt til at udskyde projekt baby!

Har du også søgt stillinger hvor du går ned i kvalifikationsniveau men i et job med avancerings muligheder? det er der i hvert fald mange i min branche (salg og marketing) som kommer langt med!

Pøj pøj! Du har masser af tilbyde en arbejdsplads!! Skil dig ud ved at være DIG og ikke bare "en af de nyuddannede som der er så mange af". Du skal nok få dit drømmejob (og din drømmebaby) hep hep hep!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2012

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Ja min kæreste har fast job og jeg er gravid!

Nej det er ikke ønskesituationen, men det kan heldigvis lade sig gøre ok økonomisk! Vi vil også gerne i hus, og da vi har næsten til udbetalingen, er det ikke umuligt! Men vi har lige en lejlighed der skal sælges først.

Hvis der er gode chancer for at han får job, så kan l vel godt starte, når han kommer i job?

Ej. Det mig der overså det. Må du undskylde. Tillykke med graviditeten. 

Ej hvor dejlig. Ja det jo heller ikke så nemt at sælge lige pt 

Jamen som det ser ud nu. Så er der to muligheder. 

1. Enten at jeg kommer i arbejde og er ovre prøveperioden. 

2. Eller at han er ovre prøveperioden. 

Det bedste ville selvfølgelig være hvis begge var i arbejde. Men nu må vi se. 

Anmeld

6. december 2012

Anonym trådstarter

Caroline86 skriver:

Du skal være velkommen til at skrive

Som kontorass. er der jo heldigvis masser af muligheder (omend jeg godt ved der ikke nødvendigvis vil være jobs at få!).

Ja, du har jo sikkert selv tænk ud af kassen og søgt alt du finder relevant, men jeg vil bare så gerne kunne hjælpe dig, da jeg tror du mangler den ro i dit liv lige nu ikke kun fordi det er rarest at have et job, men også fordi det er usundt at spekulere så negativt om sin fremtid som du automatisk kommer til, når I er nødt til at udskyde projekt baby!

Har du også søgt stillinger hvor du går ned i kvalifikationsniveau men i et job med avancerings muligheder? det er der i hvert fald mange i min branche (salg og marketing) som kommer langt med!

Pøj pøj! Du har masser af tilbyde en arbejdsplads!! Skil dig ud ved at være DIG og ikke bare "en af de nyuddannede som der er så mange af". Du skal nok få dit drømmejob (og din drømmebaby) hep hep hep!!

Tak  Du virker til at have rigtig meget positiv energi. Det smitter af. 

Ja. Det påvirker mig rigtig meget at være ledig. Har aldrig stået uden job eller uddannelse før. Så det en meget uvant situation. 

Ja det har jeg også tænkt lidt på. Men syntes det svært at finde noget her. Og især inden for min branche. Men søger med lys og lygte. 

Tak for er du sød 

Anmeld

6. december 2012

Caroline86

Anonym skriver:

Tak  Du virker til at have rigtig meget positiv energi. Det smitter af. 

Ja. Det påvirker mig rigtig meget at være ledig. Har aldrig stået uden job eller uddannelse før. Så det en meget uvant situation. 

Ja det har jeg også tænkt lidt på. Men syntes det svært at finde noget her. Og især inden for min branche. Men søger med lys og lygte. 

Tak for er du sød 

hvis du er medlem af en fagforening/a-kasse så SKYND dig at få noget hjælp til din jobsøgning!

De ved hvad der er af muligheder i dit geografiske områder, de kender brancherne og de tricks der får dig til at springe positivt i øjnene på arbejdsgiverne!

Og udnyt for guds skyld dit netværk!! At andre anbefaler dig til et job tæller 100 x en god ansøgning og et godt cv

Ja ja... ved godt du har hørt og tænkt tingene 1000 gange meeeen

Anmeld

6. december 2012

Anonym trådstarter

Caroline86 skriver:

hvis du er medlem af en fagforening/a-kasse så SKYND dig at få noget hjælp til din jobsøgning!

De ved hvad der er af muligheder i dit geografiske områder, de kender brancherne og de tricks der får dig til at springe positivt i øjnene på arbejdsgiverne!

Og udnyt for guds skyld dit netværk!! At andre anbefaler dig til et job tæller 100 x en god ansøgning og et godt cv

Ja ja... ved godt du har hørt og tænkt tingene 1000 gange meeeen

Jamen hvordan kan de da hjælpe med jobsøgning?

Ja det med netværk har jeg hørt. Men har kun et meget lille netværk, og der er umiddelbart ikke nogen som kender nogen, der mangler nogen.  Men ja det betyder meget mere end en god ansøgning. 

Anmeld

6. december 2012

Caroline86

Anonym skriver:

Jamen hvordan kan de da hjælpe med jobsøgning?

Ja det med netværk har jeg hørt. Men har kun et meget lille netværk, og der er umiddelbart ikke nogen som kender nogen, der mangler nogen.  Men ja det betyder meget mere end en god ansøgning. 

igen kommer det selvfølgelig an på hvilken du er medlem af, men de har jo rådgivere og forskellige kurser man kan deltage i, hvis man er jobsøgende

Det er jo i deres interesse at få dig på arbejdsmarkedet så de ikke skal betale a-kasse til dig

Hvad med din kæreste, har har et stærkt netværk du ville kunne "udnytte"?

Har du været til nogen samtaler endnu eller kommer du slet ikke igennem med dine ansøgninger? (ja undskyld jeg spørger så meget - sig hvis jeg skal blande mig udenom )

Anmeld

6. december 2012

Anonym trådstarter

Caroline86 skriver:

igen kommer det selvfølgelig an på hvilken du er medlem af, men de har jo rådgivere og forskellige kurser man kan deltage i, hvis man er jobsøgende

Det er jo i deres interesse at få dig på arbejdsmarkedet så de ikke skal betale a-kasse til dig

Hvad med din kæreste, har har et stærkt netværk du ville kunne "udnytte"?

Har du været til nogen samtaler endnu eller kommer du slet ikke igennem med dine ansøgninger? (ja undskyld jeg spørger så meget - sig hvis jeg skal blande mig udenom )

Ja der rigtig. Har været på et kursus. Syntes bare ikke rigtig det gav noget :/

Nej hans er faktisk mindre end mit :/ Så det ikke så fedt. 

Har kun været til en samtale. Så har på fornemmelsen at det er min ansøgning den er gal med . Hmm. 

Det gør ikke noget. Spørg du bare løs. 

Anmeld

6. december 2012

Caroline86

Anonym skriver:

Ja der rigtig. Har været på et kursus. Syntes bare ikke rigtig det gav noget :/

Nej hans er faktisk mindre end mit :/ Så det ikke så fedt. 

Har kun været til en samtale. Så har på fornemmelsen at det er min ansøgning den er gal med . Hmm. 

Det gør ikke noget. Spørg du bare løs. 

jeg vil gerne læse din ansøgning igennem for dig hvis du føler det kunne hjælpe med ekstra øjne på?

Jeg vil nu stadig råde dig til lige at hive fat i a-kassen i morgen og bede dem give dig råd til din ansøgning - de fleste a-kasser er søde til den slags

Anmeld

6. december 2012

Anonym trådstarter

Caroline86 skriver:

jeg vil gerne læse din ansøgning igennem for dig hvis du føler det kunne hjælpe med ekstra øjne på?

Jeg vil nu stadig råde dig til lige at hive fat i a-kassen i morgen og bede dem give dig råd til din ansøgning - de fleste a-kasser er søde til den slags

Det må du meget gerne hvis du har tid/lyst? 
Ja det tro jeg at jeg vil prøve i morgen. 

Anmeld

7. december 2012

Caroline86

Anonym skriver:

Det må du meget gerne hvis du har tid/lyst? 
Ja det tro jeg at jeg vil prøve i morgen. 

du kan bare sende mig en pb så får du min mailadresse så du kan sende den

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.