Miljøvenlige bleer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.315 visninger
5 svar
0 synes godt om
10. juni 2009

louis

Nogen, der har forstand på papirbleers miljøvenlighed?

Ville meget gerne købe miljøvenligt, men har ikke mange penge og to børn i blealderen, sååå det kniber nok lidt. I øjeblikket bruger vi Aldis bleer, og det er ca halv pris af fx Moltex miljøvenlige bleer!

Nogen gode ideer derude??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2009

Cris

Sfofbleer? :-) Vi er meget glade for dem!

Hvis du ikke har noget imod at læse på engelsk og har tid, så kan du læse lidt her:

Some Facts: courtesy of Mothering Magazine (USA) and Nature’s Child (AUS)

Nappies are contributing to a major environmental and health disaster. Here's Why:

* The first disposable hit the market in the USA in 1961

* In 1971, Highway clean up programs found that nappies were the largest source of litter on highways. (USA study)

* 1975 The environmental protection authority in the USA warns that rainwater washing through tips carry live intestinal and vaccine viruses due to risk of open sewerage at tips from disposable nappies

* Between 16 - 32% of waste at tips has been assessed as disposable nappy waster in the USA

* 1988 Big disposable nappy companies paid researchers to investigate whether disposable nappies are environmentally safe and concluded that they were - on what basis?

* 2000 A German study links plastic to male infertility, suggesting scrotal temperature is significantly higher on boys in disposable nappies. ( I have a copy of the preliminary study if you would like one posted to you )

*Disposable nappies are thought by many to be a health hazard due to the potentially dangerous chemicals used to create them. Sodium Polyacrylate, which makes disposable diapers so absorbent, often comes loose from the diaper, appearing as small crystals on your baby's skin. It has also been found in the urinary tract of babies and has caused severe nappy rash and bleeding in perineal and scrotal tissue in some babies. No independent studies have been conducted on the safety of this chemical; consequently, many parents simply do not want it touching their babies' skin and genital areas. In addition to Sodium Polyacrylate, organochlorins (chlorinated toxic chemicals) are also found in disposable diapers, albeit in trace amounts. Polyvinyl chloride (PVC), also found in disposables, has been known to cause cancer.

* one nappy takes 150 - 300 years to break down, depending on which study you read.

*Disposable nappies account for up to 30% of the non-biodegradable waste in landfills. In today's wasteful society, cloth diapering is one large way to reduce the amount of garbage we contribute to the landfills.

* Dumping raw sewerage is illegal yet we do it with disposable nappies. If you use a night disposable - please empty the contents in the toilet before you bin the nappy.

*Raw Faeces in landfill means live vaccines and intestinal virus floating out there, making there way back to our water tables. What goes around, comes around.

To read more about landfill problems, check out these web sites. Australian does not have such factual information available as yet, but we can learn from the UK and US experience. Check out www.realnappy.com or do your own searches on the web. We have provided just a snippet of information here, we encourage you to do your own research and base your conclusions on facts rather than urban myths.

Anmeld

10. juni 2009

louis

Ved godt at stofbleer ville være optimalt.. Men vi har to babyer og MASSER af vasketøj, og jeg kan godt forudse skilsmissen, hvis jeg insisterer på stofbleer her i huset, så det er udelukket.. Desværre..

Men mange tak for dit svar
louise

Anmeld

10. juni 2009

Lone Jakobsen

mener faktisk....og ta mig nu endelig ikke på ordet... at man engang sagde at det man bruger på at vaske og tørretumble stofbleer, det sku være mere hårdt for miljøet end at forbrænde engangs bleer.
jeg har selv stået med 2 ble børn, og får snart en igen, og selv om jeg går meget ind for miljøet, så skal det også hænge sammen økonomisk. så jeg har planer om at bruge netop dem fra aldi... eller dem fra LIdl..... ved faktisk ikke om nogen af dem er mere miljøvenlige end andre.
købte nogen fra pure baby på nettet engang, de var økologiske og fyldet var lavet af the blade, men de var hunde dyre, stank når de blev våde....og mit lille eksem barn (som var grunden til forsøget) fik det på ingen måde bedre af den nye investering.
men glæder mig til at høre hvad du kommer frem til.
Lone 37+2

Anmeld

10. juni 2009

Cris

nutche skriver:

mener faktisk....og ta mig nu endelig ikke på ordet... at man engang sagde at det man bruger på at vaske og tørretumble stofbleer, det sku være mere hårdt for miljøet end at forbrænde engangs bleer.
jeg har selv stået med 2 ble børn, og får snart en igen, og selv om jeg går meget ind for miljøet, så skal det også hænge sammen økonomisk. så jeg har planer om at bruge netop dem fra aldi... eller dem fra LIdl..... ved faktisk ikke om nogen af dem er mere miljøvenlige end andre.
købte nogen fra pure baby på nettet engang, de var økologiske og fyldet var lavet af the blade, men de var hunde dyre, stank når de blev våde....og mit lille eksem barn (som var grunden til forsøget) fik det på ingen måde bedre af den nye investering.
men glæder mig til at høre hvad du kommer frem til.
Lone 37+2

Nej, det er desværre en mythe det der med at stofbleer ikke er miljøvenlig nok, pga vask. Der er masser af test og undersøgelser at de er simpelthen det bedste udvalg, når det handler om miljø. De der mega kæmpe bunker af bleer og bind er virkeligt ved at være et problem (og de kan ikke bare sendes til reclycle ligesom flasker). Jeg var meget eskeptisk med stofbleer og jeg er begyndt at bruge dem for jeg var i nød. Og nu kører det bare så godt. Man finder ud af det med den bedste måde at bruge dem, bedste mærke, og beste måde at vaske dem. Min mand er pludseligt også meget glad from dem, selv om det bliver snart to stofble børn i huset! Men jeg ved, at der findes nogle andre slags bleer, som skulle være en alternativ mellem papir og stoff. Jeg prøver lige at finde dem...

Miljø:

"There has been much debate over the impact of disposable diapers and cloth diapers on the environment.   The pro-disposable diaper advocates say that the extra water used to wash cloth diapers is just as much of an abuse to the environment as the production and disposal of disposable diapers.   But taking into consideration the following estimates you will probably agree that disposable diapers are much more harmful to the environment than cloth diapers.

It is estimated that roughly 5 million tons of untreated waste and a total of 2 billion tons of urine, feces, plastic and paper are added to landfills annually. It takes around 80,000 pounds of plastic and over 200,000 trees a year to manufacture the disposable diapers for American babies alone.   Although some disposables are said to be biodegradable; in order for these diapers to decompose, they must be exposed to air (oxygen) and sun.   Since this is highly unlikely, it can take several hundred years for the decomposition of disposables to take place, with some of the plastic material never decomposing.

The untreated waste placed in landfills by dirty disposable diapers is also a possible danger to contaminating ground water.   Pro-disposable advocates say that cleaning cloth diapers uses more energy and contributes to the load on sanitary sewer systems and potential water pollution.   This view really makes no sense if you think about it.   The amount of water used per week to wash cloth diapers at home is about the same amount consumed by an adult flushing the toilet four or five times daily for a week.   Also, the greater amount of water and energy being used by diaper service companies to wash large amounts of cloth diapers multiple times; the per diaper impact on energy and water supplies is actually less than home washing.

Finally, when flushing solids from a cloth diaper down the toilet and washing the diapers in a washing machine, the contaminated, dirty water from both toilet and washing machine go into the sewer systems where they are properly treated at wastewater plants.   This treated wastewater is much more environmentally friendly than dumping untreated soiled disposable diapers into a landfill."

Anmeld

10. juni 2009

Cris

Ja, de er de her, men jeg tror ikke, at de er særligt meget brugt i Europa og måske er de for dyre. Men de er i hver fald en god alternativ!

http://www.gdiapers.com/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.