Mave, voks nu!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2012

Miss Church

Miss Kat skriver:

Hejsa piwer.

Jeg er i dag 18+1 og synes sq det går lidt rigelig langsomt med den mave dér! Jeg har indtil videre kun taget 2½ kg. på. og synes maven er gået helt i stå, faktisk nærmest blevet mindre. 

Jeg spiser meget mere end før jeg blev gravid, så det kan ikke være derfor.

Skal jeg være bekymret? Min egen mor tog vist kun 7 kg. på gennem hele sin graviditet med mig, kan det være arveligt mon? Jeg har altid været undervægtig, så er der evt. noget jeg kan gøre for at sætte skub i tingene eller skal jeg bare vente og se?

(Beklager det ucharmerende billede af den smukke skiundertrøje stukket ned i bukserne.)

Lige pludselig eksplodere den 

Tror ikke mavens størrelse kun har noget med vægten at gøre. Jeg har kun taget 3kg på. Jeg synes bare du skal glæde dig over, at du ikke har taget så meget på endnu Så er der jo det mindre at tabe bagefter  Ingen grund til bekymring 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2012

Miss Kat

Lige pludselig eksplodere den 

Tror ikke mavens størrelse kun har noget med vægten at gøre. Jeg har kun taget 3kg på. Jeg synes bare du skal glæde dig over, at du ikke har taget så meget på endnu Så er der jo det mindre at tabe bagefter  Ingen grund til bekymring 

Sandt nok, du har ret. Det er også nemmere at tage den med ro, hvis bare jeg ved, den har det godt (MD d. 17.   ) Selvom jeg da konstant går rundt og nusser den smule bule der trods alt er.  Tak for svar.

Anmeld

5. december 2012

Miss Church

Miss Kat skriver:

Sandt nok, du har ret. Det er også nemmere at tage den med ro, hvis bare jeg ved, den har det godt (MD d. 17.   ) Selvom jeg da konstant går rundt og nusser den smule bule der trods alt er.  Tak for svar.

Det kan jeg godt forstå! Det er så dejligt, når MD er godt overstået. Det giver en rigtig go' ro. 

Selvfølgelig gør du det  Det er jo dit guld der er derinde 

Anmeld

5. december 2012

M (:

Miss Kat skriver:

Hejsa piwer.

Jeg er i dag 18+1 og synes sq det går lidt rigelig langsomt med den mave dér! Jeg har indtil videre kun taget 2½ kg. på. og synes maven er gået helt i stå, faktisk nærmest blevet mindre. 

Jeg spiser meget mere end før jeg blev gravid, så det kan ikke være derfor.

Skal jeg være bekymret? Min egen mor tog vist kun 7 kg. på gennem hele sin graviditet med mig, kan det være arveligt mon? Jeg har altid været undervægtig, så er der evt. noget jeg kan gøre for at sætte skub i tingene eller skal jeg bare vente og se?

(Beklager det ucharmerende billede af den smukke skiundertrøje stukket ned i bukserne.)

Det er helt normalt (omend temmelig frustrerende) at maven vokser langsomt, men lige pludselig skal det nok tage fart! Hvis du kigger i mine mavebilleder (oprettede tråde, du kan se dem på min profil) vil du se, at jeg heller ikke havde megen mave i uge 18.

Men nu i uge 23, er der pludselig begyndt at komme babybule, og de sidste 14 dage - tre uger er det gået rimelig stærkt!

Første billede herunder er 18+2, andet billede er fra 22+6. (:

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

5. december 2012

Miss Kat

M (: skriver:

Det er helt normalt (omend temmelig frustrerende) at maven vokser langsomt, men lige pludselig skal det nok tage fart! Hvis du kigger i mine mavebilleder (oprettede tråde, du kan se dem på min profil) vil du se, at jeg heller ikke havde megen mave i uge 18.

Men nu i uge 23, er der pludselig begyndt at komme babybule, og de sidste 14 dage - tre uger er det gået rimelig stærkt!

Første billede herunder er 18+2, andet billede er fra 22+6. (:

Tak fordi du delte de billeder, det satte da lige tingene i perspektiv! Dét kan jeg da udmærket se, tusind tak! Jeg glæder mig til, der kommer mere bule og venter spændt, omend mere roligt nu.

Anmeld

5. december 2012

M (:

Miss Kat skriver:

Tak fordi du delte de billeder, det satte da lige tingene i perspektiv! Dét kan jeg da udmærket se, tusind tak! Jeg glæder mig til, der kommer mere bule og venter spændt, omend mere roligt nu.

Det var da så lidt, godt det kunne give dig lidt ro, og en tro på, at det nok skal komme!

Ja, jeg syntes også det var dybt frustrende at alle siger "rolig, det kommer" - man vil jo gerne have syn for sagen med egne øjne!

Anmeld

5. december 2012

L&V

Miss Kat skriver:

Godt, jeg forsøger at slå koldt vand i blodet og tage den med ro. Tak for svar.

Jo, så har de noget at gå og glæde sig til. Du må have en fantastisk scanning i morgen, smider du en update herinde?

Tusinde tak.. Ja det er godt nok kun " tryghedsscanning" igen men stadig så spændende.. Der kommer en update i september 12 gruppen men det er nok det

Anmeld

5. december 2012

Miss Kat

RikkeThygesen skriver:

Du skal bare være glad for, at du ikke allerede nu har taget f.eks. 10 kilo på.. Jo mindre du tager på jo nemmere er det jo at smide det igen bagefter

Og mht. maven kan det være du har en bagudvendt livmoder?

Ellers må du godt få lidt af min, jeg har RIGELIGT

Hov, dit svar var forsvundet for mig, så det først nu.

Det er rigtigt nok at det virker lidt kortsigtet at ønske sig en stor vom nu, for den vil jeg jo nok være grundigt træt af inden alt for mange måneder.

I øvrigt kan du godt have ret i det med livmoderen... Min mor fortalte at hun selv havde meget bagudvendt livmoder, så det kan da godt være? Kan jeg spørge om det til næste scanning, tror du?

Anmeld

5. december 2012

Miss Kat

M (: skriver:

Det var da så lidt, godt det kunne give dig lidt ro, og en tro på, at det nok skal komme!

Ja, jeg syntes også det var dybt frustrende at alle siger "rolig, det kommer" - man vil jo gerne have syn for sagen med egne øjne!

Præcis!  

Anmeld

5. december 2012

AnthonsMor

Miss Kat skriver:

Hov, dit svar var forsvundet for mig, så det først nu.

Det er rigtigt nok at det virker lidt kortsigtet at ønske sig en stor vom nu, for den vil jeg jo nok være grundigt træt af inden alt for mange måneder.

I øvrigt kan du godt have ret i det med livmoderen... Min mor fortalte at hun selv havde meget bagudvendt livmoder, så det kan da godt være? Kan jeg spørge om det til næste scanning, tror du?

det tror jeg helt bestemt du kan spørge om, det kan de helt sikkert se.. men det kan også bare være, at du fra naturens side ikke skal vokse så meget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.