Louise17 skriver:
Var til jordemor idag, og det gik ikke som forventet..
Min baby blev skønnet til lige knap 1500 g, og mit symfysemål er 28.. Han har på en måned kun taget halvdelen på..
Jeg er så ked af det, og føler det er min skyld. Ved ikke hvorfor..
Skal scannes mandag, for at se hvor han ligger der i mål, også se om min moderkage fungere som den skal..
Hvad sker der hvis den ikke gør? Vil han kunne klare sig uden for min mave? Ih føler mig fortabt..
Knus Louise, 31+6..
(Også opslaget på min-mave)
Pyha jeg føler med dig. Bliver selv scannet hver 3. uge pga tidligere for tidlig fødsel (har en fuldstændig sund og rask pige, som er født i uge 32 pga svangerskabsforgiftning). Hun vejede dengang 1600 g.
Jeg blev scannet for 1 uge siden - i uge 28+5 - hvor baby vejede ca 1200 g. Har fået konstateret dårlig flow til moderkagen - men fint flow i babys hoved og navlestrengen. Lægen fortalte mig, at jeg ikke kan gøre hverken fra eller til. Skal dog scannes igen på tirsdag, hvor jeg håber at baby måles til at være en lille fed baby...;o)
Selvom jeg har født for tidligt før, er jeg lidt rundt på gulvet. Syntes ikke jeg er klar til at føde i 2012. Ville gerne vente til 2013...
Mit bedste råd er, at få en snak med en læge på mandag. Få dem til at forklare situationen - og fremtiden. Og vær ikke bange for at stille de "dumme" spørgsmål...
Men jeg krydser da fingre for, at din jordemoder har skønnet forkert. Og at baby "bare" har drillet hende...
Anmeld