Lille baby? :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.519 visninger
11 svar
0 synes godt om
5. december 2012

Helloo

Var til jordemor idag, og det gik ikke som forventet.. 

Min baby blev skønnet til lige knap 1500 g, og mit symfysemål er 28.. Han har på en måned kun taget halvdelen på..

Jeg er så ked af det, og føler det er min skyld. Ved ikke hvorfor..

Skal scannes mandag, for at se hvor han ligger der i mål, også se om min moderkage fungere som den skal..

Hvad sker der hvis den ikke gør? Vil han kunne klare sig uden for min mave? Ih føler mig fortabt.. 

Knus Louise, 31+6..

(Også opslaget på min-mave)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2012

banana3

Louise17 skriver:

Min baby blev skønnet til lige knap 1500 g, og mit symfysemål er 28.. Han har på en måned kun taget halvdelen på..

Skal scannes mandag, for at se hvor han ligger der i mål, også se om min moderkage fungere som den skal..

Hvad sker der hvis den ikke gør? Vil han kunne klare sig uden for min mave? Ih føler mig fortabt.. 

Knus Louise, 31+6..

Stor krammer til dig

Håber på det bedste

Anmeld

5. december 2012

lenemor77

Louise17 skriver:

Knus Louise, 31+6..

Pyha jeg føler med dig. Bliver selv scannet hver 3. uge pga tidligere for tidlig fødsel (har en fuldstændig sund og rask pige, som er født i uge 32 pga svangerskabsforgiftning). Hun vejede dengang 1600 g.

Jeg blev scannet for 1 uge siden - i uge 28+5 - hvor baby vejede ca 1200 g. Har fået konstateret dårlig flow til moderkagen - men fint flow i babys hoved og navlestrengen. Lægen fortalte mig, at jeg ikke kan gøre hverken fra eller til. Skal dog scannes igen på tirsdag, hvor jeg håber at baby måles til at være en lille fed baby...;o)

Selvom jeg har født for tidligt før, er jeg lidt rundt på gulvet. Syntes ikke jeg er klar til at føde i 2012. Ville gerne vente til 2013...

Mit bedste råd er, at få en snak med en læge på mandag. Få dem til at forklare situationen - og fremtiden. Og vær ikke bange for at stille de "dumme" spørgsmål...

Men jeg krydser da fingre for, at din jordemoder har skønnet forkert. Og at baby "bare" har drillet hende...

Anmeld

5. december 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Har lige været inde og tjekke hvor stor baby normalt er i i uge 31. Der står ca 1600, så tænker ik din baby ligger langt under normalt.

Da jeg var gravid med thea, fik af vide hele vejen igennem graviditeten, at hun lå lidt under gennemsnit, men hun fuldt sin egen kurve hele vejen igennem. Da hun så blev født i uge 34+ vejede hun 1940g og målte 45 cm. Så stor det var hun ik, og det er først nu hun er blevet 4 år, at hun er hoppet over sin kurve.

Det jeg nok vil sige er, at du ik ka gøre det store fra eller til. Du er bare nød til at slappe af, så godt du ka. Og tro på at baby er sund og rask, selvom den er lille. Håber det gir mening? Vh stine

Anmeld

5. december 2012

2babygirls

Louise17 skriver:

Knus Louise, 31+6..

Helt rolig.. De der JM kan også skyde forkert! Jeg ville stole mere på en scanning.

Min søsters baby blev skudt til at veje 4200 den dag hun blev sat igang, og ud kom en på 3600, så en scanning er mere præcis

Anmeld

5. december 2012

Helloo

lenemor77 skriver:

Pyha jeg føler med dig. Bliver selv scannet hver 3. uge pga tidligere for tidlig fødsel (har en fuldstændig sund og rask pige, som er født i uge 32 pga svangerskabsforgiftning). Hun vejede dengang 1600 g.

Jeg blev scannet for 1 uge siden - i uge 28+5 - hvor baby vejede ca 1200 g. Har fået konstateret dårlig flow til moderkagen - men fint flow i babys hoved og navlestrengen. Lægen fortalte mig, at jeg ikke kan gøre hverken fra eller til. Skal dog scannes igen på tirsdag, hvor jeg håber at baby måles til at være en lille fed baby...;o)

Selvom jeg har født for tidligt før, er jeg lidt rundt på gulvet. Syntes ikke jeg er klar til at føde i 2012. Ville gerne vente til 2013...

Mit bedste råd er, at få en snak med en læge på mandag. Få dem til at forklare situationen - og fremtiden. Og vær ikke bange for at stille de "dumme" spørgsmål...

Men jeg krydser da fingre for, at din jordemoder har skønnet forkert. Og at baby "bare" har drillet hende...

Tusind tak for svar. Puha jeg kan slet ikke forestille mig at skulle til at føde nu, jeg er bare heller ikke klar.. 

Krydser figre for din bebs har taget på her på tirsdag

Bliv mandag, så jeg kan få vished 

Anmeld

5. december 2012

M&N

Jeg krydser for at det bare er din JM som skøner forkert på din babys vægt, det sker jo også at de tager fejl

for at scanningen viser lidt mere positivt 

(Men kan godt forstå du er bekymret! Men du skal bare tro på din baby har det godt) 

Anmeld

5. december 2012

Helloo

StineW79 skriver:

Har lige været inde og tjekke hvor stor baby normalt er i i uge 31. Der står ca 1600, så tænker ik din baby ligger langt under normalt.

Da jeg var gravid med thea, fik af vide hele vejen igennem graviditeten, at hun lå lidt under gennemsnit, men hun fuldt sin egen kurve hele vejen igennem. Da hun så blev født i uge 34+ vejede hun 1940g og målte 45 cm. Så stor det var hun ik, og det er først nu hun er blevet 4 år, at hun er hoppet over sin kurve.

Det jeg nok vil sige er, at du ik ka gøre det store fra eller til. Du er bare nød til at slappe af, så godt du ka. Og tro på at baby er sund og rask, selvom den er lille. Håber det gir mening? Vh stine

Inde på minmaves hjemme side står der under uge 31+6 at han skal veje 1900

Anmeld

5. december 2012

Helloo

BabyWish2012 <3 skriver:

Jeg krydser for at det bare er din JM som skøner forkert på din babys vægt, det sker jo også at de tager fejl

for at scanningen viser lidt mere positivt 

(Men kan godt forstå du er bekymret! Men du skal bare tro på din baby har det godt) 

Tak skal du ha, hun har bare ha skønnet forkert 

Anmeld

5. december 2012

Nitz - <3 David

Louise17 skriver:

Knus Louise, 31+6..

Hej
Jeg har prøvet det samme i uge 28.
Min søn blev vurderet til at veje 1300g i uge 28 (ca) Jeg havde været til scanning (selvbetalt 3D/4D scanning) ugen før, og der havde de målt ham til 1010g. Hvilket også er meget under normalen.

En uge efter jeg havde vææret ved JM. Fødte jeg min søn i uge 29+4. Med en fødselsvægt på 1110g. (han burde veje 17-1800g) Min moderkage fungerede, men der var en blødning mellem moderkage og livmoder (begyndende moderkageløsning) hvilket de ikke kunne se på en scanning. Hverken til 3D/4D scanning. Eller til den indvendige scanning jeg fik på Fødegangen da jeg lagde med veer..

jeg håber din moderkage fungere. Så den lille guldklump kan blive lidt længere..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.