Familie & Venner...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. december 2012

Klokkeblomst88

Valle81 skriver:

Her har famlie fået det at vide med det samme vi havde fået positive test:0)
Hvorfor holde det hemmeligt, det har jeg aldrig fattet:0)

Vi var jo over lykkelige og ville da dele det med det samme:0)

Christina

Tja, må være forskellige holdninger omkring det 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2012

Valle81

Klokkeblomst88 skriver:

Tja, må være forskellige holdninger omkring det 

JA selvfølgelig, og vi har selv prøvet at miste efter at have fortalt til familie, venner og arbejde:0)

Sætter lige mit svar til en anden ind;0)

Vi har også mistet efter vi havde fortalt det. Det var anden gang og var i uge 9, men dette har ikke afholdt fra at fortælle hverken familie eller venner.

Jeg synes, det var en lettelse at folk vidste, hvad der var sket. At jeg kunne tude, når det passede mig osv. Jeg ringede fx til min arbejdsgiver og meldte mig syg og fortaltte hvorfor. Dagen efter kom kæmpe buket blomster fra alle minie kollegaer og alle forstod og var søde og venlige. Vi sendte også selv sms'er ud til folk,og det gjorde det netop mindre akavet, når man mødte folk, så sagde de enten det gør mig ondt, ellers også sagde de ingenting,og så var det ligesom det:0) Igen, jeg synes det var en befielse.

Christina

Anmeld

2. december 2012

Miss Kat

Klokkeblomst88 skriver:

Tak skal du have. 

Vi vil gerne til den første scanning inden, men synes bare der er så mange ting i denne måned, som gør det svært at holde hemmeligt....

Dét er jo rigtigt. Det er jo overraskelsernes tid, så jeg kan dælme godt forstå, I gerne vil ud med nyheden, da det nok er svært at finde en julegave der overtrumfer denne. I kan evt. købe en tidlig scanning om et par uger og se, om den har det godt?

Anmeld

2. december 2012

Klokkeblomst88

Valle81 skriver:

JA selvfølgelig, og vi har selv prøvet at miste efter at have fortalt til familie, venner og arbejde:0)

Sætter lige mit svar til en anden ind;0)

Vi har også mistet efter vi havde fortalt det. Det var anden gang og var i uge 9, men dette har ikke afholdt fra at fortælle hverken familie eller venner.

Jeg synes, det var en lettelse at folk vidste, hvad der var sket. At jeg kunne tude, når det passede mig osv. Jeg ringede fx til min arbejdsgiver og meldte mig syg og fortaltte hvorfor. Dagen efter kom kæmpe buket blomster fra alle minie kollegaer og alle forstod og var søde og venlige. Vi sendte også selv sms'er ud til folk,og det gjorde det netop mindre akavet, når man mødte folk, så sagde de enten det gør mig ondt, ellers også sagde de ingenting,og så var det ligesom det:0) Igen, jeg synes det var en befielse.

Christina

Jeg kan virkelig sagtens følge dig. Er ked af at høre, at i har mistet! 

Anmeld

2. december 2012

Miss Kat

Jeg tænkte nok det var et af svarene.

Christina

Ok, så heldige var vi ikke. Vi oplevede en del utroligt ubehagelige kommentarer (ikke ment i ondskab), men fordi folk ikke anede, hvordan de skulle reagere eller simpelthen ikke forstod hvor almindeligt det er at miste og derfor malede Fanden på væggen.

Jeg bliver personligt provokeret af dette udsagn " Hvorfor holde det hemmeligt, det har jeg aldrig fattet:0)", især med tanke på, at du selv har prøvet at miste, da du så kender til smerten. Hvis du er et empatisk menneske, kan du vel godt sætte dig ind i, hvorfor nogle mennesker ville vælge at holde bøtte omkring graviditeten efter en sådan oplevelse? - På trods af, du ikke deler denne mening?

Anmeld

2. december 2012

Klokkeblomst88

Miss Kat skriver:

Dét er jo rigtigt. Det er jo overraskelsernes tid, så jeg kan dælme godt forstå, I gerne vil ud med nyheden, da det nok er svært at finde en julegave der overtrumfer denne. I kan evt. købe en tidlig scanning om et par uger og se, om den har det godt?

Lige præcis  

Det kunne være, at vi skulle gøre det ja 

Anmeld

2. december 2012

Victoria2013

Vi har lige fortalt vores familier det i denne weekend... bortset fra min far, som er bortrejst og først er hjemme næste weekend. Jeg er godt nok spændt på om min mor kan holde mund eller fortæller ham det hvis han ringer... jeg er i uge 12 nu og skal til scanning om en uge

har en enkelt veninde jeg fortalte det ret hurtigt, tror jeg var i uge 6 (havde bare brug for én eller anden veninde jeg ku' snakke med om det hele), og min kæreste har også en enkelt ven som har vidst det noget tid. De andre veninder/venner får det at vide efter scanning, tror jeg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.