Næsespray?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. december 2012

FruK

tarkoflen skriver:

Jeg har købt sådan en saltvands næsespray på apoteket. De almindelige må du desværre ikke bruge!

Der ud over, så har jeg faktisk købt en næseskyller, og den er væsentlig bedre, men det er også lidt en overvindelse, at skulle hælde saltvand ind igennem det ene næsebor og lade det løbe ud af det andet men det virker noget bedre når man er forkølet, da det også renser bihulerne!

Jeg prøvede det til yoga, og det er faktisk slet ikke så farligt, som det lyder

Og det skal lige siges, at jeg er sådan en, der på INGEN måde kan hoppe i vandet nogen steder uden at holde mig for næsen =)

håber plastrene hjælper til natten og så må du afsted efter næsespray eller næseskyller i morgen...

Tak for svar. 

Jeg kom i tanker om i morges, at jeg har sådan en næseskyller i skabet.

Du har ret; det er lidt af en overvindelse at bruge den, måske derfor den sjældent bliver fundet frem. Men jeg tror jeg prøver en kombi i aften... Først en skylning og så plaster på - det må give lidt ekstra luft. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2012

Helloo

FruK skriver:

Jeg er ved at blive vanvittig over ikke at kunne trække vejret gennem næsen når jeg sover. Jeg er ikke forkølet, men kan huske at jeg også havde problemet sidst jeg var gravid. 

Må man bruge en helt almindelig håndkøbs næsespray (zymelin eller otrivin) - og hjælper det overhovedet noget?

Du må kun bruge saltvandsspray 

Havde selv en tur for halvanden måned siden. Fik afvide at zymelin kan få moderkagen til at trække sig sammen, dvs mindre ilt til baby 

Go bedring

Anmeld

2. december 2012

Camilla30

Man må ikke bruge næsespray medmindre det er ordineret af lægen - men kun saltvandsspray (som desværre ikke er lige så effektiv ) Hilsen Camilla.

Anmeld

2. december 2012

tarkoflen

FruK skriver:

Tak for svar. 

Jeg kom i tanker om i morges, at jeg har sådan en næseskyller i skabet.

Du har ret; det er lidt af en overvindelse at bruge den, måske derfor den sjældent bliver fundet frem. Men jeg tror jeg prøver en kombi i aften... Først en skylning og så plaster på - det må give lidt ekstra luft. 

Jamen så er det jo bare at komme i gang

Håber det hjælper! Og god bedring

Anmeld

2. december 2012

Nessie

FruK skriver:

Tak - det hjalp faktisk med plaster! 

Man ser lidt fjollet ud, men er meget bedre end næsesprayen

Anmeld

3. december 2012

lenemor77

FruK skriver:

Jeg er ved at blive vanvittig over ikke at kunne trække vejret gennem næsen når jeg sover. Jeg er ikke forkølet, men kan huske at jeg også havde problemet sidst jeg var gravid. 

Må man bruge en helt almindelig håndkøbs næsespray (zymelin eller otrivin) - og hjælper det overhovedet noget?

Jeg har været igennem en omgang bihulebetændelse - var ved at blive vanvittig. Jeg spurgte lægen, om jeg måtte bruge lidt næsespray, og hun gav grønt lys, men kun fordi jeg var så langt henne. Dog forsøgte jeg at holde det på et minimum...

Der er ingen studier omkring graviditet og næsespray, da man ikke udsætter gravide for forsøg. Men generelt frarådes det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.