Næsespray?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.583 visninger
15 svar
0 synes godt om
1. december 2012

FruK

Jeg er ved at blive vanvittig over ikke at kunne trække vejret gennem næsen når jeg sover. Jeg er ikke forkølet, men kan huske at jeg også havde problemet sidst jeg var gravid. 

Må man bruge en helt almindelig håndkøbs næsespray (zymelin eller otrivin) - og hjælper det overhovedet noget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2012

Mettefpigen

Jeg mener faktisk ikk at man må bruge næsespray når man er gravid....

Anmeld

1. december 2012

FruK

Øv...  

Manden har faktisk en liggende, men jeg tør ikke bruge den, fordi der ikke står noget på bøtten om graviditet.

Men tak for svar. 

Anmeld

1. december 2012

Nessie

Ifølge min øre- næse- halslæge, skal man holde sig langt væk fra næsespray når man er gravid, eller prøver at blive det.

Hans egne erfaringer og observationer sagde ham at det kunne være skyld i abort, men der var ingen undersøgelser omkring det. Han havde bare set det for mange gange til at det kunne være et tilfælde.

Det er selvfølgelig værst i starten af en graviditet.

Jeg blev også tæt i næsen, og snorkede helt vildt (sagde manden, jeg hørte det ikke ). Jeg købte nogle plastre til at sætte på næsen, og det hjalp. Vi sov begge to bedre

Anmeld

1. december 2012

FruK

Nessie skriver:

Ifølge min øre- næse- halslæge, skal man holde sig langt væk fra næsespray når man er gravid, eller prøver at blive det.

Hans egne erfaringer og observationer sagde ham at det kunne være skyld i abort, men der var ingen undersøgelser omkring det. Han havde bare set det for mange gange til at det kunne være et tilfælde.

Det er selvfølgelig værst i starten af en graviditet.

Jeg blev også tæt i næsen, og snorkede helt vildt (sagde manden, jeg hørte det ikke ). Jeg købte nogle plastre til at sætte på næsen, og det hjalp. Vi sov begge to bedre

Lyder som noget man skal holde sig fra selvom man er langt henne. 

Men er faktisk lige ved at tro at manden også har sådan nogle plastre liggende - måske jeg skulle prøve dem. Tak... 

Jeg snorker vist også - og så tørrer jeg fuldstændig ud i munden og svælget af at sove med åben mund - ligesom når man er syg.

Anmeld

1. december 2012

Kay

jeg brugte saltvands næsesprey da jeg var gravid... den må man nemlig godt bruge... den hjælper ik lige så godt... men er bedre end ingen ting især om natten 

Anmeld

1. december 2012

FruK

Kay skriver:

jeg brugte saltvands næsesprey da jeg var gravid... den må man nemlig godt bruge... den hjælper ik lige så godt... men er bedre end ingen ting især om natten 

Kunne være jeg skulle købe sådan en... 

Anmeld

1. december 2012

Nessie

FruK skriver:

Lyder som noget man skal holde sig fra selvom man er langt henne. 

Men er faktisk lige ved at tro at manden også har sådan nogle plastre liggende - måske jeg skulle prøve dem. Tak... 

Jeg snorker vist også - og så tørrer jeg fuldstændig ud i munden og svælget af at sove med åben mund - ligesom når man er syg.

Ja, det er skrappe sager, og jeg tør i hvert fald ikke bruge næsespray når vi er i nærheden af en mulig graviditet.

Plastrene hjalp i hvert fald fint, man ser bare fjollet ud. Men hellere det, end at alle sover små dårligt

God nat til jer

Anmeld

1. december 2012

tarkoflen

Jeg har købt sådan en saltvands næsespray på apoteket. De almindelige må du desværre ikke bruge!

Der ud over, så har jeg faktisk købt en næseskyller, og den er væsentlig bedre, men det er også lidt en overvindelse, at skulle hælde saltvand ind igennem det ene næsebor og lade det løbe ud af det andet men det virker noget bedre når man er forkølet, da det også renser bihulerne!

Jeg prøvede det til yoga, og det er faktisk slet ikke så farligt, som det lyder

Og det skal lige siges, at jeg er sådan en, der på INGEN måde kan hoppe i vandet nogen steder uden at holde mig for næsen =)

håber plastrene hjælper til natten og så må du afsted efter næsespray eller næseskyller i morgen...

Anmeld

2. december 2012

FruK

Nessie skriver:

Ja, det er skrappe sager, og jeg tør i hvert fald ikke bruge næsespray når vi er i nærheden af en mulig graviditet.

Plastrene hjalp i hvert fald fint, man ser bare fjollet ud. Men hellere det, end at alle sover små dårligt

God nat til jer

Tak - det hjalp faktisk med plaster! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.