Vægtstigning ved 2. Graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. december 2012

henh01

Jeg tog 18 kg på under de 2 første graviditeter. Her 3. gang har jeg taget 1 kg på (indvil videre) og håber virkelig på at kunne holde vægten så langt nede som muligt, da jeg i forvejen vejer 10-15 kg for meget. Jeg er i dag 14+6

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2012

Mor til Frederic og Freya

Highlander skriver:

Jeg venter barn nummer 2 og må indrømme det er sværere at styre vægten denne gang. Det skyldes nok til dels at jeg har bækkenløsning og det derfor er begrænset hvad jeg kan lave. 

Så jeg er bare nysgerrig efter at høre om i også tog hurtigere på anden gang, og om i til sidst endte med at tage mere på end ved den første? 

Nej og nej...

Nr 1: Tog med frederic 13 kg på og gik fra undervægtig og til normal vægtig, for 4+ år siden.

Nr 2: Tabte 5 kg til at starte med og slutvægt sagde +6 kg da hun skulle ud. Inden der var gået 14 dage efter pks havde jeg tabt 13 kg.

Anmeld

4. december 2012

trolden33

Hm jeg kan ikke huske det præcis tal ved første graviditet, men jeg husker det som om jeg var lige omkring de 15 kg (13-14 stk måske). Jeg fødte 5,5 uge før tid så jeg kunne nok sagtens have nået meget mere.

Det tog mig ca 6 mdr at komme af med det. Jeg vidste på forhånd at det ville blive en udfordring kontra så mange andre som mere eller mindre har smidt det indenfor 1 uge efter fødslen (snyd... he he.. )

Nu her 2 gang vejede jeg på forhånd 3 mere end jeg gerne ville og har pt "kun" taget 1 kg på ca. Jeg er i uge 9 (ifølge div beregninger på nettet).

Jeg håber på og forsøger at holde vægten "nede", men tillader mig selv at spise som jeg har lyst til. Dvs både pebernødder, kager og masser af grønt. Blandet men indenfor rimlighedens grænser. Det er mig selv som skal kæmpe med at få det af igen efter.

Dog er jeg forundret over hvor hurtigt jeg ikke kunne passe mit tøj 1 gang og her anden gang kan jeg sagtens passe normale bukser (og stortset alt mit tøj) uden problemer med at maven "strammer". Jeg havde regnet med at jeg ville være hoppe i graviditets bukserne meget før.

Denne graviditet er dog slet ik som den 1. Er heller ik nær så træt som 1, men meget lykkeligere. Skønt !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.