Vægtstigning ved 2. Graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.146 visninger
12 svar
0 synes godt om
1. december 2012

Highlander

Jeg venter barn nummer 2 og må indrømme det er sværere at styre vægten denne gang. Det skyldes nok til dels at jeg har bækkenløsning og det derfor er begrænset hvad jeg kan lave. 

Så jeg er bare nysgerrig efter at høre om i også tog hurtigere på anden gang, og om i til sidst endte med at tage mere på end ved den første? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2012

LR85

De første 3-4 måneder tog jeg 10 kg på, og dermæst kom yderligere 10 kg. 

tog kun 14 kg på i første graviditet, så der var stor forskel. 

Jeg fortrød VIRKELIG bagefter at jeg ikke havde passer bedre på, da det bare er så svært at komme af med. 

Så mit råd er a passe på, for det er sværere a komme af med 2. gang. 

Anmeld

1. december 2012

Annette A

Første gang blev det kun til 11 kg ialt og tabte alt ved fødslen og lignede fuldstændig mig selv igen efterfølgende. Så tog det vist mere roligt i anden graviditet og var også langt mindre fysisk aktiv, hvilket resulterede i 21 kg i alt. Det tog 7 mdr at tabe det meste, dog manglede jeg 3 kilo og blev så gravid med nr. 3 som jeg har termin med her i december.

Men kunne altså godt se konsekvenserne at min vægtøgning og denne her gang ved jeg ikke hvor meget jeg har taget på. Håber det er mindre end sidst for det er altså ikke vildt nemt at slippe af med. Men omvendt er det også bare svært når man er gravid og har kvalme ikke at følge kroppens behov. Men som min læge så rigtig siger. Alt over 10-12 kg er ekstra polstring til din krop.

Og ja når du så har bækkenløsning er det jo også sværere at holde vægten. Håber du kan begrænse vægtøgningen for det er jo ikke så sjovt at stå med for meget vægttabsarbejde bagefter. Man skal ihvertfald være tålmodig med sig selv og sige man når nok målet på et tidspunkt hvis viljestyrjken er er der.

Held og lykke med det hele

Anmeld

1. december 2012

Ciss

Jeg tog lidt mere på de første par måneder (1 kg - første gang tapte jeg mig), men efter det fulgte jeg næsten fuldstændigt kurven fra første gang.

Anmeld

2. december 2012

Highlander

Tak for jeres gode råd, det vil jeg tage til mig. Første gang tabte jeg alt efter tre måneder har haft en ide om at gøre det samme denne gang, men hvis det er sværere at tabe anden gang må jeg hellere tage mig sammen nu 

Anmeld

2. december 2012

lenemor77

Highlander skriver:

Jeg venter barn nummer 2 og må indrømme det er sværere at styre vægten denne gang. Det skyldes nok til dels at jeg har bækkenløsning og det derfor er begrænset hvad jeg kan lave. 

Så jeg er bare nysgerrig efter at høre om i også tog hurtigere på anden gang, og om i til sidst endte med at tage mere på end ved den første? 

Tillykke med graviditeten.

I første graviditet tog jeg 20 kg på - 17 kg var vand pga svangerskabsforgiftning. Jeg havde tabt ALT inden vi tog hjem fra sygehuset 3 uger efter fødslen.

I dag er jeg i 29+2 og har taget 600 g på.

Kombinationen af madlede og mavesyre i halsen gør, at jeg ikke spiser ret meget....

Anmeld

2. december 2012

Mortiltodrenge

Jeg tog 17 kg på første gang( meget vand). Jeg havde tabt 21.5 kg 6 dage efter fødslen. Anden gang tog jeg 8 kg på og havde tabt det hele efter en uge

Anmeld

2. december 2012

mulle85

den første tog jeg 17 kilo på og her anden gang tog jeg 22 på, men var undervægtig før så det sad på maven det meste!

Anmeld

2. december 2012

Jeia

Highlander skriver:

Jeg tog 20 kg på første gang, en del var vand. 16 kg 2. gang igen en del vand. Jeg synes ikke det var svært at tabe mig bagefter, med fornuftig kost og træning. Her 3. gang har jeg taget 5-6 kg på i uge 33, så kommer nok ikke til at tage lige meget på denne gang, som de andre 2 gange.

Anmeld

2. december 2012

mortilnoahogmelina

Jeg tog 16 kg på første gang. Her anden gang nåede jeg 24 kg . Og gud hvor er det mega træls . Her en måned efter fødslen og et kolik barn mangler jeg stadig 9 kg . Jeg har intet overskud og kommer derfor ikke rigtig ud og rører mig da jeg sover når hun gør .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.