Hvad putter i børnene i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2012

piadas

Carina87 skriver:

FØJ det lyder da virkelig træls! Og så lige ovenpå barnedåb! Tillykke med det forresten Jeg tænkte på dig både lørdag da vi selv dækkede borde og i løbet af søndag, men fik aldrig skrevet til dig. Gik det godt? I ser godt ud på billedet!

Jeg køber en trillepose i morgen Hun fik penge til en i dåbsgave. Så må vi se om den holder til 100 børn! 

Synes snart vi skal ses! Kan sagtens køre til Mønsted, eller er det Møldrup Rikke? Men vi kan også arrangere at køre sammen til Farsø, så kan en af os sidde ved Mynthe og stikke hende sutten. Jeg er ligeglad hvor vi mødes, synes bare snart vi skal ses - vi kan også være her. 

Ja, men hvor er jeg glad for, at hun ikke startede med et kaste op et døgn før, for så havde det været riiimeligt træls at skulle holde barnedåb!

Selv tillykke forresten! Synes du ikke, det er dejligt at være på den anden side? Nu gider jeg ikke holde noget foreløbigt - jeg er træt af at arrangere, men nu har vi jo også holdt kobberbryllup/indflytterfest og barnedåb indenfor 4 måneder. Heldigvis er der da 2½ år til Oliver skal konfirmeres!

Barnedåben gik rigtig godt. Han græd kun lige, da han fik vand i håret. Han var vågen under hele gudstjenesten, men Lone (som var gudmor igen) kunne holde ham hen med sutten, selvom han er dårlig til at tage den!

Vi var hjemme, og det var bare rigtig hyggeligt. Vi fik mad udefra, og et par af Olivers kammeraters mødre hjalp med serveringen, så skulle ikke gøre noget selv.

Der var jo 16 børn + Mikkel, men det mærkede man ikke, for de legede bare så godt. Det eneste "minus" var, at der jo var kommet sne, så de var ude at lege, og al den løben ind og ud af huset resulterede i, at vores sorte fliser blev hvide! Fårk mand, vi vaskede gulv 6-8 gange om aftenen for at få vasket salten af! Så nu har jeg lige fået min lyst til gulvvask styret for et par dage!

Mikkel sov forresten fra kl. 12 til 17, så vi kunne bare hygge os i ro og fred. Det eneste trælse er så, at vi ikke fik taget billeder ud over dem i kirken, fordi han bare sov. Men jeg tror, jeg putter ham i kjolen igen, og så lige tager et par billeder - det er bare ærgerligt, vi ikke fik nogen med min mor og farfar. Min mor skulle køre med min søster og svoger hjem, og min svoger har altid så travlt med at komme hjem, så de kørte, lige inden Mikkel vågnede...

Hvordan gik jeres dag?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2012

CA

piadas skriver:

Ja, men hvor er jeg glad for, at hun ikke startede med et kaste op et døgn før, for så havde det været riiimeligt træls at skulle holde barnedåb!

Selv tillykke forresten! Synes du ikke, det er dejligt at være på den anden side? Nu gider jeg ikke holde noget foreløbigt - jeg er træt af at arrangere, men nu har vi jo også holdt kobberbryllup/indflytterfest og barnedåb indenfor 4 måneder. Heldigvis er der da 2½ år til Oliver skal konfirmeres!

Barnedåben gik rigtig godt. Han græd kun lige, da han fik vand i håret. Han var vågen under hele gudstjenesten, men Lone (som var gudmor igen) kunne holde ham hen med sutten, selvom han er dårlig til at tage den!

Vi var hjemme, og det var bare rigtig hyggeligt. Vi fik mad udefra, og et par af Olivers kammeraters mødre hjalp med serveringen, så skulle ikke gøre noget selv.

Der var jo 16 børn + Mikkel, men det mærkede man ikke, for de legede bare så godt. Det eneste "minus" var, at der jo var kommet sne, så de var ude at lege, og al den løben ind og ud af huset resulterede i, at vores sorte fliser blev hvide! Fårk mand, vi vaskede gulv 6-8 gange om aftenen for at få vasket salten af! Så nu har jeg lige fået min lyst til gulvvask styret for et par dage!

Mikkel sov forresten fra kl. 12 til 17, så vi kunne bare hygge os i ro og fred. Det eneste trælse er så, at vi ikke fik taget billeder ud over dem i kirken, fordi han bare sov. Men jeg tror, jeg putter ham i kjolen igen, og så lige tager et par billeder - det er bare ærgerligt, vi ikke fik nogen med min mor og farfar. Min mor skulle køre med min søster og svoger hjem, og min svoger har altid så travlt med at komme hjem, så de kørte, lige inden Mikkel vågnede...

Hvordan gik jeres dag?

Lyder som en dejlig dag! Menhvad sker der lige for gulvvasken? Vidste ikke du sådan gik virkelig amok med det rengring der! Du skal da bare sige til, hvis du keder dig Men det regner jeg ikke emd du gør med alt det bræk!

Vi havde også en skøn dag! Havde dækket borde og lavet maden dagen før. Min moster og kusine hjalp i køkkenet, så vi rørte heller ikke en finger på dagen. 
Dåben gik godt. Jeg nåede ikke at amme det stakkels barn inden gidstjenesten begyndte, og da dåben jo er noget af det første duede det ikke jeg sad midt i en amnng. Så hun blev holdt hen med sutten. Det var hun ikke helt tilfreds med, men det gik. Så snart vi kom ned på bænken igen blev hun ammet, men så var hun bare sur, så han var ret urolig resten af gudstjenesten. 

Jeg fik snakket med de fleste  gæster og nød bare dagen! Elin lå i arm hos min mor og søster det meste af tiden, og det passede mig fint at hun ikke sådan skulle rundt til alle gæaterne. Det må de efterhånden også have vænnet sig til, at jeg ikke kan lide efter Johannes og nu Elin. 

Vi havde stillet bordene sådan, at der var rigtig god plads til cykler og scootere, og så skrabt så mange af den slags til os, så drengene var aktiveret HELE dagen. Jeg snakkede næsten ikke Johannes. Kun når han lige tjekkede ind til en tør vand, et kram eller en tør ble. Han havde det hyleskægt hele dagen og ingen kom op at slås!

Jeg er taknemmelig for en rigtig dejlig dag 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.