Hvad putter i børnene i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2012

CA

JonTri skriver:

Slee bee ... Når jeg får gravet den frem.
Ligenu er han i en fleece dragt med juniordyne over sig.

Og hov hov - jeg har hørt det er farligt at putte i en flyverdragt... Det er de ikke bygget til.

Kan han være i sin sleebee? 

Hvad er der farligt ved at putte dem i flyverdregten? Jeg tænker bare, at den ikke er spor rar at sove i - stiv og tæt! Og sikkert våd hvis de har været ude og lege

Forresten, vi har skaffet os en kravlegård, så tremmesengen blir ikke nødvendig. Skal dog gerne tage i mod den alievel, hvis du har fået den af hende og du ikke selv kan bruge den! 
Og undskyld jeg hastede videre i Bilka. Jeg var kommet helt vildt bagefter! 

Ses vi snart? Nu er både Pia og jeg jo ovre barnedåb! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2012

JonTri

Carina87 skriver:

Kan han være i sin sleebee? 

Hvad er der farligt ved at putte dem i flyverdregten? Jeg tænker bare, at den ikke er spor rar at sove i - stiv og tæt! Og sikkert våd hvis de har været ude og lege

Forresten, vi har skaffet os en kravlegård, så tremmesengen blir ikke nødvendig. Skal dog gerne tage i mod den alievel, hvis du har fået den af hende og du ikke selv kan bruge den! 
Og undskyld jeg hastede videre i Bilka. Jeg var kommet helt vildt bagefter! 

Ses vi snart? Nu er både Pia og jeg jo ovre barnedåb! 

Hej. Ja vi skal da snart ses. Uhh tremmesengen er godt nok i hus... Mon ik den kan afsættes... Hvad med din mg?

Har bare hørt at det ik er sundt at sove i flyverdragten... Hvis man bliver pakket i dyner mm så er det vel vildt ubehageligt.
Og ik særlig åndbart?

Nå mon vi ska ses inden jul?

Anmeld

5. december 2012

CA

JonTri skriver:

Hej. Ja vi skal da snart ses. Uhh tremmesengen er godt nok i hus... Mon ik den kan afsættes... Hvad med din mg?

Har bare hørt at det ik er sundt at sove i flyverdragten... Hvis man bliver pakket i dyner mm så er det vel vildt ubehageligt.
Og ik særlig åndbart?

Jeg at gerne i mod sengen alligevel! Hvis vi skal have de der 100 børn må de vel komme flere af gangen!

Jo synes vi skal ses inden jul! Pia er jo færdig med gaver, og jeg gider ikke købe dem jeg skal

Jeg har sagt til vores dp at hun ikke skal putte ham i flyverdragten! 

Anmeld

6. december 2012

Janni.

Carina87 skriver:

Han må være en varm dreng Ja, det er jo også det, de kan jo snart ikke være i vognen mere - og slet ikke når man stopper et par får ned i barnevognen også! 

Han er meget varm dreng. Om eftermiddagen efter dagpleje render han ofte med bare tæer og kun iført bukser og undertrøjer herhjemme. Og har det lidt mere end varmt.

Silas har også sin dukke bamse med ude og sove herhjemme, og den trofaste stofble.

Anmeld

7. december 2012

Lilje82

Carina87 skriver:

Blir det aldrig nemmere at finde ud af, hvad børnen skal puttes i når de sover ude? Hvad putter I i?

Johannes er en varm dreng og sover i barnevogn med juniordyne og tykt uldtæppe, men hvad søren skal han have på kroppen?? Herhjemme gir jeg ham en uldtrøje på, uldhue, uldsokker og uldvanter. Og så vil jeg mene han er pakket godt ind. Han har dog ikke sovet i frostvejr herhjemme endnu, så nu ved jeg jo ikke om det er nok længere. 

MEN vores dagplejemor putter ham i flyverdragten, og det synes jeg ærlig talt er lidt for voldsomt. Hun siger han ikke sveder når han kommer op, men jeg gad da ikke selv sove i den store dragt jeg lige har været ude og lege i, og har svært ved at tro at det virkelig er nødvendigt. 

Havd gør i? 

Long time - no see! Har I det godt derude? 

Vores dagplejer putter Noah i hans tøj, en fleecejakke, hue og vanter. Så ligger han på en fleecetæppe, som der bliver pakket godt rundt om ham og så han dyne og det holder han fint varmen i uden at have for varmt her i frostvejret.

Anmeld

7. december 2012

piadas

Carina87 skriver:

Var hun så blevet for stor til den? Johannes er i hvert fald for lang! 

Ja, vi skal have 100 børn og derfor er vi allerede i gang med at prøve igen Naaaa... 

Vi vil også skaffe os en, men det blir jo så til Elin. 

Åh, det går vist op i hat og briller for tiden! Ida kastede op natten mellem søndag og mandag og gjorde det en enkelt gang mandag og tirsdag eftermiddag. Onsdag synes jeg selv, at jeg ikke var helt på toppen, men det blev heldigvis ikke til mere. Igår var det så Oliver og Zilans tur! Oliver kastede op igår aftes, men Zilan slap! Det er sgu hyggeligt - men det må være en af glæderne ved at have mange børn!

Nå anyway - pga. al den opkast fik vi ikke afprøvet den! Men igår var hun i dagpleje igen, og der brugte hun den sammen med babydynen. Det fungerede vist fint nok. Ida er ca. 85 cm., så hun er jo også lidt kortere end Johannes. Lidt af overkroppen stak vist op, men det blev så dækket af dynen.

Køb den til Elin - I fortryder ikke!!

Held og lykke, når de 100 børn kaster op!

Anmeld

7. december 2012

piadas

JonTri skriver:

Og ik særlig åndbart?

Halli halloooooo!

Den var lige gået min næse forbi!! Selvfølgelig skal vi ses!

Jeg ligger gerne hus til, hvis Mynthe er blevet bedre til at køre bil? Ellers siger I bare, hvor jeg skal køre hen, så kommer jeg!

Anmeld

9. december 2012

CA

Lilje82 skriver:

Vores dagplejer putter Noah i hans tøj, en fleecejakke, hue og vanter. Så ligger han på en fleecetæppe, som der bliver pakket godt rundt om ham og så han dyne og det holder han fint varmen i uden at have for varmt her i frostvejret.

TAk for svar Måske det er så svært at regne ud hvad de skal have på. fordi de bare er helt vildt forskkeligt!? 

Anmeld

9. december 2012

CA

piadas skriver:

Åh, det går vist op i hat og briller for tiden! Ida kastede op natten mellem søndag og mandag og gjorde det en enkelt gang mandag og tirsdag eftermiddag. Onsdag synes jeg selv, at jeg ikke var helt på toppen, men det blev heldigvis ikke til mere. Igår var det så Oliver og Zilans tur! Oliver kastede op igår aftes, men Zilan slap! Det er sgu hyggeligt - men det må være en af glæderne ved at have mange børn!

Nå anyway - pga. al den opkast fik vi ikke afprøvet den! Men igår var hun i dagpleje igen, og der brugte hun den sammen med babydynen. Det fungerede vist fint nok. Ida er ca. 85 cm., så hun er jo også lidt kortere end Johannes. Lidt af overkroppen stak vist op, men det blev så dækket af dynen.

Køb den til Elin - I fortryder ikke!!

Held og lykke, når de 100 børn kaster op!

FØJ det lyder da virkelig træls! Og så lige ovenpå barnedåb! Tillykke med det forresten Jeg tænkte på dig både lørdag da vi selv dækkede borde og i løbet af søndag, men fik aldrig skrevet til dig. Gik det godt? I ser godt ud på billedet!

Jeg køber en trillepose i morgen Hun fik penge til en i dåbsgave. Så må vi se om den holder til 100 børn! 

Synes snart vi skal ses! Kan sagtens køre til Mønsted, eller er det Møldrup Rikke? Men vi kan også arrangere at køre sammen til Farsø, så kan en af os sidde ved Mynthe og stikke hende sutten. Jeg er ligeglad hvor vi mødes, synes bare snart vi skal ses - vi kan også være her. 

Anmeld

9. december 2012

JonTri

Vi kan sagtens være ved mig igen eller vi kan køre i forden (der kan være to barnevogne i. Jeg spurgte tremmesengsindehaveren om hun ku finde nogle andre og det ku hun.

Vi er i fuld gang med bræksygen herhjemme, så det bliver ik i næste uge... Men vi kan skrives på face

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.