Hvad putter i børnene i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.731 visninger
21 svar
0 synes godt om
30. november 2012

CA

Blir det aldrig nemmere at finde ud af, hvad børnen skal puttes i når de sover ude? Hvad putter I i?

Johannes er en varm dreng og sover i barnevogn med juniordyne og tykt uldtæppe, men hvad søren skal han have på kroppen?? Herhjemme gir jeg ham en uldtrøje på, uldhue, uldsokker og uldvanter. Og så vil jeg mene han er pakket godt ind. Han har dog ikke sovet i frostvejr herhjemme endnu, så nu ved jeg jo ikke om det er nok længere. 

MEN vores dagplejemor putter ham i flyverdragten, og det synes jeg ærlig talt er lidt for voldsomt. Hun siger han ikke sveder når han kommer op, men jeg gad da ikke selv sove i den store dragt jeg lige har været ude og lege i, og har svært ved at tro at det virkelig er nødvendigt. 

Havd gør i? 

Long time - no see! Har I det godt derude? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2012

_-Kathrine-_

Her i overgangsperioden har Villads haft en Molo fleecedragt på med en striktrøje indenunder og så hue, dyne og varmt tæppe!
Han er også en varm dreng og han har svedt når vi har taget ham op...!

Når det blir rigtig koldt putter vi ham i voksiposen, som jeg regner med at gøre det meste af vinteren (mens lillebror stadig er lille bitte)
ELSKER bare den Voksipose, den har været vores bedste investering og han behøver ikke ha andet end en hue og striktrøje på når han sover i den

Håber det går godt med ungerne... Her er jeg stadig tyk og mega plaget af bækkenløsning, så kommer ikke så meget rundt

Anmeld

30. november 2012

piadas

Det gør det åbenbart ikke!

Jeg har faktisk tænkt på det samme! Ida bliver puttet i den der striktrøje med hue, og ellers bare hendes babydyne og et tæppe over. Hun er ok varm, men har kolde hænder - hun tager hendes vanter af! 

Meeen nu bliver det jo koldere, så jeg tror også, jeg prøver den der voksi-look-a-like-ting vi har. Den fungerede rigtig godt sidste år, så den prøver vi igen i år. Så håber jeg bare ikke, hun er blevet for stor til den! Men det finder jeg ud af imorgen, når vi prøver den.

Jeg ville investere i en, hvis jeg var jer - I skal jo have 100 børn, så I får jo god gavn af den!

Anmeld

30. november 2012

Janni.

Her har Silas en lun strikketrøje på, huen trukket op fra trøjen, og ellers sit alm. tøj og et par tynde handsker på. (i dagplejen har han regnslag på hver dag, herhjemme står han lunt ind i garagen)

Han sover med sin baby dyne. Vi havde planer om at bruge drømme posen fra føtex igen i år, men det er umuligt. Knægten er blevet for stor til den.  Det er også lige om lidt, han skal ind og sove middagslur. Der er max 2-3 cm tilbage i længden af barnevognen, så han ligger næsten i spænd. 

Anmeld

1. december 2012

AnneBJ

Felix er for lang til voksi-look-a-liken, jeg elskede den ellers sidste år! 

I dag er han puttet i klapvogn fordi vi har været ude at gå, så han har almindelig flyverdragt på.

Når han normalt sover i barnevognen, står han i læ ved vores husmur, og dækkenet til vores barnevogn er et såkaldt termodækken.. eller noget i den stil... Indtil videre har han haft almindeligt tøj på, en fleecetrøje af en art, en tynd hue og nogle handsker af en art, og været dejlig varm. Dog lidt kold om skuldrene hvor dynen ikke dækker, så vi skal vidst snart have gang i noget varmere... 

Her går det også fint, drengen bliver større og større (89 cm og 13 kg. pt) og snakker som et vandfald. Han insisterer på at kalde alle han holder af for "faaaar", er kærlig, glad, temperamentsfuld! og opfindsom! 

Anmeld

4. december 2012

JonTri

Slee bee ... Når jeg får gravet den frem.
Ligenu er han i en fleece dragt med juniordyne over sig.

Og hov hov - jeg har hørt det er farligt at putte i en flyverdragt... Det er de ikke bygget til.

Anmeld

5. december 2012

CA

_-Kathrine-_ skriver:

Her i overgangsperioden har Villads haft en Molo fleecedragt på med en striktrøje indenunder og så hue, dyne og varmt tæppe!
Han er også en varm dreng og han har svedt når vi har taget ham op...!

Når det blir rigtig koldt putter vi ham i voksiposen, som jeg regner med at gøre det meste af vinteren (mens lillebror stadig er lille bitte)
ELSKER bare den Voksipose, den har været vores bedste investering og han behøver ikke ha andet end en hue og striktrøje på når han sover i den

Håber det går godt med ungerne... Her er jeg stadig tyk og mega plaget af bækkenløsning, så kommer ikke så meget rundt

Han er for lang til den slags poser... Men nu har jeg de sidste 4 dage puttet ham i det jeg plejer, og han ER varm og dejlig når han kommer op. Også selvom det jo har været pisse koldt. Så jeg har sagt til hende, at det er det han skal puttes i, og IKKE flyverdragten. 

ØV ØV ØV med bækkenløsning! Pas på dig selv! Og held og lykke med fødslen lige om lidt! 

Anmeld

5. december 2012

CA

piadas skriver:

Det gør det åbenbart ikke!

Jeg har faktisk tænkt på det samme! Ida bliver puttet i den der striktrøje med hue, og ellers bare hendes babydyne og et tæppe over. Hun er ok varm, men har kolde hænder - hun tager hendes vanter af! 

Meeen nu bliver det jo koldere, så jeg tror også, jeg prøver den der voksi-look-a-like-ting vi har. Den fungerede rigtig godt sidste år, så den prøver vi igen i år. Så håber jeg bare ikke, hun er blevet for stor til den! Men det finder jeg ud af imorgen, når vi prøver den.

Jeg ville investere i en, hvis jeg var jer - I skal jo have 100 børn, så I får jo god gavn af den!

Var hun så blevet for stor til den? Johannes er i hvert fald for lang! 

Ja, vi skal have 100 børn og derfor er vi allerede i gang med at prøve igen Naaaa... 

Vi vil også skaffe os en, men det blir jo så til Elin. 

Anmeld

5. december 2012

CA

Janni. skriver:

Her har Silas en lun strikketrøje på, huen trukket op fra trøjen, og ellers sit alm. tøj og et par tynde handsker på. (i dagplejen har han regnslag på hver dag, herhjemme står han lunt ind i garagen)

Han sover med sin baby dyne. Vi havde planer om at bruge drømme posen fra føtex igen i år, men det er umuligt. Knægten er blevet for stor til den.  Det er også lige om lidt, han skal ind og sove middagslur. Der er max 2-3 cm tilbage i længden af barnevognen, så han ligger næsten i spænd. 

Han må være en varm dreng Ja, det er jo også det, de kan jo snart ikke være i vognen mere - og slet ikke når man stopper et par får ned i barnevognen også! 

Anmeld

5. december 2012

CA

AnneBJ skriver:

Felix er for lang til voksi-look-a-liken, jeg elskede den ellers sidste år! 

I dag er han puttet i klapvogn fordi vi har været ude at gå, så han har almindelig flyverdragt på.

Når han normalt sover i barnevognen, står han i læ ved vores husmur, og dækkenet til vores barnevogn er et såkaldt termodækken.. eller noget i den stil... Indtil videre har han haft almindeligt tøj på, en fleecetrøje af en art, en tynd hue og nogle handsker af en art, og været dejlig varm. Dog lidt kold om skuldrene hvor dynen ikke dækker, så vi skal vidst snart have gang i noget varmere... 

Her går det også fint, drengen bliver større og større (89 cm og 13 kg. pt) og snakker som et vandfald. Han insisterer på at kalde alle han holder af for "faaaar", er kærlig, glad, temperamentsfuld! og opfindsom! 

Det lyder jo meget som det samme her.

Det er så hyggeligt når de snakker! Johannes er også i gang. Der kommer flere og flere ord, men han sætter stadig ikke to sammen. Det kommer nok! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.