Hvor længe lader I dem sove ude?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2012

Masig

Ciss skriver:

Hvis han står lidt i læ kan du også lirke soveposen lidt op f eks og lægge en hånd på hans mave uden på tøjet. Hvis han er god og varm der, er det ikke helt galt.

Ikke altid så let at gætte, hvordan de små har det.

Hehe nej det er altså ikke sådan lige til....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2012

Ciss

Masig skriver:

Ja det gør jeg jo nok... Det er bare svært her lige i starten, men han lader til at have det fint nok lige nu, han sover da!!

Han er generelt forholdsvis varm, så tror faktisk heller ikke han kommer til at fryse sådan rigtigt, men man ved jo aldrig...

Bare hold lidt øje med ham, så skal det nok gå fint. Det er ikke så let at skulle vurdere den slags for sit barn i begyndelsen. Man vil jo for alt i verden ikke gøre fejl. Jeg er helt sikker på, at du hurtigt finder ud af, lige hvad han har brug for, og hvordan han gerne vil have det.

Dejligt når de sover sødt ude i sin vogn.

Anmeld

30. november 2012

Leneur

Silje er augustbarn (d. 29.) og da hun sov ude om vinteren havde hun hendes normale tøj på, en hue og vanter, en vatteret køredragt og hendes dyne. Hun lå så dejligt og lunt og kunne snildt tage 2 1/2-3 timer ude i frostvejr.
En let forkølelse altså uden feber kan de nu sagtens sove ude med. Uden at forkølelsen bliver forværret.

Anmeld

30. november 2012

modesty

Det er værd at bemærke at der er MEGET varmere nede i barnevognen end udenfor, fordi der er så meget læ og kropsvarme.

Jeg havde termometer i min vogn sidste vinter og den kom aldrig i nærheden af minusgrader, selv ikke da det var -7 i luften.

Anmeld

30. november 2012

Kay

Elna sovewr ude lige nu... og når det bliver koldere får hun mere tøj på... og bliver det meget koldt, kommer vinterdynen i voksi posen... men hun er en varm pige så indtil videre har det ik været nødvendigt

hun står i forholdsvis læ og det får hun lovt til ned til -10 grader (selvom hun er ½ måned yngre en din lille basse )

når det bliver - grader får hun lidt crem på kunderne og så ud og putte... hun har elefanthue på så hoved og ørene også holder sig varme

pædagog mor her er overbevist om at det er bedst for hende at sove udenfor... det er sundt... også selvom de er lidt små forkølede

Anmeld

30. november 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg har ladet begge mine sove ude året rundt. Man skal tænke på, at der er jo ikke minus 10 grader i barnevognen og baby ligger som jo godt, trygt og varmt i sin barnevogn. Det eneste tidspunkt man ikke skal lade dem sove ude er hvis det er meget tåget.

Anmeld

30. november 2012

Ka+Ma=Be

Du kan sagtens lade din søn sove uden, selvom det er minusgrader! Han vil sove dejligt! 

Så længe han er pakket ordentligt ind, har tøj, hue og vanter på, kan jeg ikke se problemet Så som alle de andre siger, til -10 grader (plus minus chillfaktor) er helt fint. Det er kun nyfødte man siger ikke skal ligge ude når det er så koldt.

Anmeld

30. november 2012

Tona

Nu hvor vejret begynder at blive temmelig koldt, så er jeg lidt i tvivl om hvor længe han må ligge ude i barnevognen. Hvornår tager I jeres ind og lader dem sove inde?

Som mange andre skriver, så siger Sundhedsstyrelsen at de må sove ude til -10 grader. Men i mine øjne er det virkelig alt for koldt at sove ude når det fryser så meget. Jeg lader ikke min datter sove ude hvis det fryser mere end max -5 grader. Hvis chill faktoren er lavere tager jeg også højde for det. Jeg tænker altid på det sådan, at hvis jeg ikke selv ville bryde mig om at ligge udenfor, så skal hun heller ikke. Derfor ligger hun fx heller ikke udenfor når det er hedebølge, fordi hendes værelse er meget køligere om sommeren.

Ud over varmt nok tøj, så er det min erfaring at det er vigtigt at sørge for at de får smurt kinder og næsetip og området som sutten dækker ind i creme inden de kommer ud. Vi bruger Apotekets Babysalve som er virkelig god og billig

EDIT: Nå ja og så er der tricket med lige at ligge dynen ovenpå radiatoren et kvarters tid før barnet puttes ud. Så får de en dejlig varm dyne om sig.

Anmeld

30. november 2012

tarkoflen

Jeg så lige denne på TV2s hjemmeside i går

http://go.tv2.dk/articledag/id-60390581:hvornå ;r-er-det-for-koldt-at-sove-ude.html?forside&f orside

Synes det er et ret godt tip at putte noget liggeunderlag i barnevognen for at isolere!

Anmeld

30. november 2012

modesty

tarkoflen skriver:

Jeg så lige denne på TV2s hjemmeside i går

http://go.tv2.dk/articledag/id-60390581:hvorn&#229 ;r-er-det-for-koldt-at-sove-ude.html?forside&f orside

Synes det er et ret godt tip at putte noget liggeunderlag i barnevognen for at isolere!

Ja, vi havde en flamingoplade i vores sidste vinter, det var ret effektivt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.