Næsten 9 måneder og vil absolut ikke falde i søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2012

L&V

Drømme skriver:

ja, det er også hvad jeg har tænkt, men altså prøvede at gå en tur med barnevognen i går aftes, og hun var lysvågen de tuve minutter :/ normalt falder hun i søvn i barnevognen efter ti minutter hvis hun er træt :/

Men hvis hun er overtræk hjælper det jo heller ikke. og man siger man kun kan rykke et barns sovetid 15min om dagen så det kommer til at ta tid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2012

Drømme

Månsson skriver:

Men hvis hun er overtræk hjælper det jo heller ikke. og man siger man kun kan rykke et barns sovetid 15min om dagen så det kommer til at ta tid

Det var klokken 21, så tror ikke hun var så overtræt på det tidspunkt 

Håber virkelig det bliver bedre når hendes far kan tage lidt mere over..

Anmeld

29. november 2012

L&V

Drømme skriver:

DDe

Det var klokken 21, så tror ikke hun var så overtræt på det tidspunkt 

Håber virkelig det bliver bedre når hendes far kan tage lidt mere over..

Det kan godt ske kan jo kun sige ud fra min egen datter så er der langt fra 16-17 også 21. Og når det har været over en periode har hun jo ikke været tanket helt op med energi også ville min datter hurtigere blive overtræt.

Anmeld

29. november 2012

chicka23

Jeg tror det er vigtigt at få en fast (og måske lidt anderledes) rytme. 

Vi har indtil for 2 mdr siden haft mange søvnproblemer med vores søn på 11 mdr. Har læst mange bøger om søvn, alle relevante sider på nettet, og endda betalt en sovecoach for gode råd. 

det, som er allervigtigst for at give de små gode sovevaner er en fast dagsrytme, tryghed, gode putteritualer (det sammer HVER aften, da barnet forbinder disse med sengetid) og selvfølgelig at sørge for at barnet ikke har ondt, og er mæt. Derefter er det meget vigtigt at i sovetræner hende (hun lærer det ikke af sig selv) hun skal lære at falde i søvn af sig selv i sin egen seng, og vide at her skal hun blive til det bliver morgen. det er meget vigtigt at i finder en metode/måde at putte hende på, og være meget bestemte om at det er sådan vi gør altid indtil det lykkes at få hende til at falde i søvn alene i egen seng (hvis hun falder i søvn med mor og far ved sin side, bliver hun utryg over i ikke ligger der mere hvis hun senere skulle vågne op) i og med, at i prøver at putte hende i egen seng, men bukker under og ligger jer med hende i jeres seng, forstærker i hendes fortolkning af at der ikke er trygt og rart i hendes egen seng, hvilket i sidste ende gør hende mere utryg. 

Derfor bestem jer for hvordan i vil gribe problemet an (skriv evt ned og følg denne plan ALTID, pånær ved sygdom tandfrembrud osv) i kunne gå ind på soveteori.dk. det koster 199 for en måneds adgang men siden har været til stor hjælp for os. Vores søn sover nu som en drøm. 19-7 i egen seng på eget værelse, hvor han kun får sutten max et par gange og falder i søvn igen med det samme. 

jeg synes i skal putte jeres datter til middagslur/eftermiddagslur noget før end i allerede gør, sådan så hun vågner senest kl 16, og er træt og klar til natten ved 19-20 tiden (som også skal være nogenlunde samme tid hver aften)

derudover synes jeg du skal stoppe helt med natamningen. Hun har ikke brug for det Mere med hendes alder. 

evt et bad efter aftensmad. Rolig og stille den sidste time inden sengetid. evt et par godnatsange, flaske og så godnat. Og skal derefter ikke op før der bliver morgen. Igen læs soveteorien den er bare så god hvis man er meget obs på at sit barn IKKE skal være utryg og ligge og græde alene. Hun skriver om op/ned ud/ind metoden som går an på at du putter siger godnat, og går så ud igeN. Når hun græder (ikke når det bare er skab) går du ind og putter igen og siger godnat og ud igeb. Hvis hun er meget ked af det og utrøstelig tager du hende op og holder inde ind til dig og trøster og siger stille shh indtil hun er rolig. Så snart hun stopper med at græde, ligger du hende ned igen og siger godnat og går ud igeb osv osv. Det vigtigste er at i er enige om at det er sådan i gør INDTIL det lykkes. Hun lærer at falde i søvn i sin egen seng alene og at her er trygt og dejligt at være, for mor og far er meget bestemte om at det er sådan det skal være så det stoler hun på. 

Denne måde kan tage op til 3 uger inden barnet har lært det, me. Det er GULD hver. Og meget skønt at få sine aftener og tid til sig selv kg kæresten plus man får et mere tilpas og veludhvilet barn. 

Undskyld den lange smøre, men kender dine frustrationer. Har selv haft en søn som sov som vinden blæste. Vågnede op til 35 gange óm natten, så ved hvilket mareridt søvnproblemer er. Men det kan ændres. Barnet behøver bare jeres hjælp til det. De skal lære at falde i søvn/sove ligesom de skal lære alt andet i livet 

Håber du kunne bruge det til noget. God dag

Anmeld

29. november 2012

dola

Drømme skriver:

jeg ville GERNE stoppe med at amme hende om natten, men det er bare ikke en mulighed at begynde på førend om en uges tid. For kæresten arbejder længe hver dag, så han har brug for sin nattesøvn, og så er det lettest bare at amme, så vi alle får en nogenlunde rolig nattesøvn..  

Hun kunne sagtens sove mere - hun ville sove til kl 12 hvis hun ellers fik lov, men nu prøver jeg at få hende tidligt op i håb om hun så sover før. Det virker bare ikke :/

normalt sover hun 12 timer om natten, og bliver ammet to til tre gange, men sådan er det jo bare ikke helt længere..

Min dreng var bare tørstig om natten så han fik en tår vand af en flaske med "stort" hul...!  Han sover 2 - 3 lure om dagen afhængig af hvordan han sover... ?!? I går fik han kun en halv time om formiddagen så der fikhan både middag(12-13.30) og eftermiddags 16.30-17 lur.

Og her i overgangs perioden fra 3 til 2 lure kommer han i seng allerede klokken 19 hvis han har sovet kun 2 lure( ellers klokken 20).

Det der med bad hver aften er jo kun til hun har fået et godt nat rirual, har virket på Willy, og nu bader han kun hver anden aften men far laver stadig aftenhygge på sengen med bar mås.. !

Anmeld

29. november 2012

modesty

Hvor lang tid har det varet ved? Umiddelbart kunne det godt være separationsangst - og det passer også med hendes alder.

Hvad tid vågner hun om morgenen? Sover hun lige så lang tid som hun plejer om natten, blot forskudt? Eller sover hun mindre? Kan det mærkes på hende - altså er hun træt og tvær i løbet af dagen?

Det lyder fint med 2 lure om dagen, og tidspunkterne lyder også fint.

Jeg synes at du skal droppe nat-amningen når din mand er klar til at hjælpe om en uges tid. 

Har du prøvet bare at give sutten når hun vågner om natten? Hvad sker der så? Jeg fik relativt tidligt (tror han var cirka 6 mdr.) min dreng ind i en rytme hvor han kun blev ammet én gang om natten (ved 1-2-tiden), og de andre gange han vågnede fik han bare en sut.

Har I prøvet at give et bad lige inden sengetid?

Anmeld

29. november 2012

Gardenia

Drømme skriver:

Har du et link til en anerkendt side hvor der står, det er det der skal gøres ved skimmelsvamp?

vi har sagt det til udlejeren, hans svar var udluftning :/

vi holder lidt udkig efter et andet sted at bo, og undgår soveværelset hvor det er værst.

Huset er meget isoleret og tæt, og det er det der er problemet - vi har ikke fået luftet nok ud fra start.

vores datter sover mindre om dagen fnd din søn gjorde (fra 10-12 og 15-16 eller 16-17 afhængig af hvornår hun er træt. Står også i et tidligere svar) så hvorfor mener du vi skal ændte på det ?

hun spiser stort set det samme som os - har jeg også skrevet om tidligere - tre hovedmåltider og tre mellemmåltider. Morgenmad er havregrød, med lidt æble til. Får lidt frugt når hun vågner og jeg gør middagsmaden klar. middagsmaden består af enten rugbrød eller grød. i løbet af eftermiddagen får hun en franskbrød med smør og ost eller lignende. Lidt frugt mens aftensmaden gøres klr. Og nu er vi begyndt på noget efter-aftensmad, fordi hun ellers ikke vil sove, så det er en franskbrød, lidt jughurt, eller lignende.

i løbet af eftermiddagen får hun også gerne en tår ved brystet.

tak for dit eksempel, men vil gerne undgå bad hver dag. ig vi prøver jo med en godnat-rutine, det virker bare ikke rigtigt :/

http://www.sst.dk/publ/publ2005/cff/skimmelsvamp/skimmelsvamp_05.pdf

Det er den sundhedsstyrelsen har sendt ud om emnet. Udlejer kan ikke slå det hen med udluftning, han skal tage sig af det da det er en sundhedsfare skal det ske nogenlunde hurtigt.
Huslejenævnet kan hjælpe med en dom, overholder han ikke denne kan du klage til GI der så tager ud og laver det, på udlejers regning. 

Det jeg mente var at gøre alting hver dag, til den samme tid. Det er ikke så meget mængden der bliver sovet, som det er tidspunktet den sidste lur afsluttes på. Og badet mente jeg kunne komme ind i en godnat-rutine, som et fast punkt, det hjælper mange børn med at få slappet af, ind i et afdæmpet rum og læse godnat

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.