Næsten 9 måneder og vil absolut ikke falde i søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.891 visninger
26 svar
0 synes godt om
28. november 2012

Drømme

ja, kom med jeres bedste godnat-råd. Det er jeg-orker-ikke-at-tælle-længere'ende gang hvor min datter ikke gider sove før mor og far ligger på hver side af hende, slukker lyset og er stille. Og jeg er ved at blive SKØR !!!!!

hun fik aftensmad kl 18-18.30, sov (desværre) i bilen fra 19.30-20 (spiste hos bedsteforældrene i dag). Fikså meget grød hun ville have da vi kom hjem fordi hun vågnede (og fordi erfaringen har vist, at mælk bare ikke er nok på det tidspunkt), derefter lidt flaske, som hun ikke gider (min mælk mætter hende bare ikke ret meget længere), til sidst giver jeg efter, slukker lyset, lægger mig ved siden af hende og ammer. Tænker YES, for det ser ud til hun lægger sig til at sove, og sekundet efter vender hun sig om på maven, skubber sig fremad og begynder at grine. Prøver at give hende sutten - beroligere ikke - prøver brystet igen - hun bider og griner- prøver at lægge hende i sengen - hun græder.

nu har hendes far heldigvis taget over og giver hende mere madså jeg kan få lidt ro, men jeg orker ikke det her mere. Hun er vågen fra 8.30 til 10, sover 10-12, vågen 12-16, sover 16-17, vågen 17-vi går i seng (dvs omkring 23-24). Hun spiser tre store måltider i løbet af en dag og tre mellemmåltider OG tre måltider bryst om natten. hvad kan jeg gøre anderledes ? Hvad gør jeg forkert ?

har søgt om dagplejeplads til hende og fået besked om vi nok kan få en plads til hende fra næste uge. Jeg går sygemeldt med stress, farmand er på barsel, men da min svigerfar har brug for hjælp med juletræerne for tiden, er min kæreste stort set aldrig hjemme, og jeg er bare så TRÆT. Så utroligt TRÆT.

håber nogen af jer skønne kvinder kan hjælpe med et par gode råd.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2012

Mettefpigen

Har du prøvet at give hende en lur om dagen??..

Anmeld

28. november 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Er lige med på en kigger for er i samme situation, og er SÅÅÅÅ træt og udmattet

Anmeld

28. november 2012

Drømme

Mettefpigen skriver:

Har du prøvet at give hende en lur om dagen??..

Snej, det har jeg ikke. Hvad tid skulle det være ?

Anmeld

28. november 2012

Drømme

Olivia's Moar skriver:

Er lige med på en kigger for er i samme situation, og er SÅÅÅÅ træt og udmattet

Bare i orden, håber der er nogen der kommer med et par gode råd :b

hvor gammel er dit barn ?

Anmeld

28. november 2012

Mettefpigen

Måske midt på dagen... Lukas sover ca fra 12-15.... Det er da et forsøg værd.... Hvordan putter su til nat??...

Anmeld

28. november 2012

Drømme

Mettefpigen skriver:

Måske midt på dagen... Lukas sover ca fra 12-15.... Det er da et forsøg værd.... Hvordan putter su til nat??...

Hun sover desværre kun tre timer hvis jeg ligger ved siden af hende og ammer engang imellem det længste vi kan få hende til at sove uden amning er 1 1/2 time - dog 2-3 timer om natten.

jeg prøver alt om sftenen !

det skal måske lige siges, vi ikke kan sove i soveværelset for tiden pga skimmelsvamp, så sengen er rykket ind i stuen.

da vi HAVDE en rytme, gav jeg hende en flaske omkring kl 20, 120 ml. Når hun så havde spist det hun ville (ca 100-110 ml) var hun faldet hende i søvn, og jeg listede hende så ind i hendes seng, der står (stod) ved siden af vores seng i soveværelset. Om natten når hun skulle ammes, er hun så blevet flyttet over i vores seng.

Nu prøver jeg alt ! Prøver det samme som jeg har beskrevet, men hun gider ikke flasken længere, prøver at give hende sutten og lade hende falde i søvn på mit bryst - det virker ofte, men først efter lidt kamp, og flytter vi hende, vågner hun op og er sur, eller også vil hun lege, har prøvet at trille en tur med hende, men der går omkring tyve minutter før hun falder i søvn, og det er altså for koldt og for sent til sådan en tur, har prøvet slyngevuggen, som hun ellers har været meget glad for, men den græder hun bare helt utrøsteligt i nu, har prøvet at lægge mig ved siden af hende og amme (både med og udenlys, med og uden fjernsyn), det virker ikke, hun spiser lidt hvorefter hun igen vågner op til dåd - klar til grin og leg. Har forsøgt at blive ved med at amme, men så bider hun mig bare kæft det gør ondt (hun har tre tænder).

i går gik vi i seng kl 00.00, og da sov Sophia stadig ikke. Far lå med ryggen til hende, og jeg endte med at gøre det samme i ren frustration - der gik ti minutter så sov hun, men da var klokken altså også alt for mange :/

Anmeld

28. november 2012

Drømme

Mettefpigen skriver:

Tror lige hin er faldet i søvn - gik ud i køkkenet og sundede mig, farmand tog så over. Måske det er det der skal til :/

Anmeld

29. november 2012

Mettefpigen

Har i fået hende tjekket ved lægen? Synes bare det lyder lidt voldsomt når hun er 9 måneder..... Hvor lang tid har det stået på? For kunne da være flere tænder på vej....

Anmeld

29. november 2012

Drømme

Mettefpigen skriver:

Har i fået hende tjekket ved lægen? Synes bare det lyder lidt voldsomt når hun er 9 måneder..... Hvor lang tid har det stået på? For kunne da være flere tænder på vej....

Nej, har vi ikke som sådan. Altså, hunligger under middel i vægt, og vi kæmper med rigeligt med smør for at få hendes vægt op, men ellers intet. Hun blev sidst tjekket for en halv måned siden da vi kom hjem fra Tyrkiet, og da var alt godt.

hvad tænker du skal tjekkes ?

det har stået på i en uge til halvanden. Den tredje tand kom for en uge siden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.