Næsten 9 måneder og vil absolut ikke falde i søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Drømme skriver:

Bare i orden, håber der er nogen der kommer med et par gode råd :b

hvor gammel er dit barn ?

Hun er 8,5 måned, så tæt på din
Tror det handler lidt om seperationsangst her, så hun vil helst sove i mine arme, hvilket resulterer i, at jeg ikke får sovet. Samtidig med det, arbejder min kæreste på sjælland, og er kun hjemme i weekenden, så har ingen jeg lige kan 'kaste' hende hen til, når jeg når det punkt, hvor trætheden og fustrationen breder sig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2012

Mettefpigen

Drømme skriver:

M

Nej, har vi ikke som sådan. Altså, hunligger under middel i vægt, og vi kæmper med rigeligt med smør for at få hendes vægt op, men ellers intet. Hun blev sidst tjekket for en halv måned siden da vi kom hjem fra Tyrkiet, og da var alt godt.

hvad tænker du skal tjekkes ?

det har stået på i en uge til halvanden. Den tredje tand kom for en uge siden.

Måske ørene, men tænker at det nok er tænderne..... Når der er en tand på vej eller lige kommet igennem kan det godt irritere, så er sikker på det nok er det....

Anmeld

29. november 2012

L&V

Drømme skriver:

ja, kom med jeres bedste godnat-råd. Det er jeg-orker-ikke-at-tælle-længere'ende gang hvor min datter ikke gider sove før mor og far ligger på hver side af hende, slukker lyset og er stille. Og jeg er ved at blive SKØR !!!!!

hun fik aftensmad kl 18-18.30, sov (desværre) i bilen fra 19.30-20 (spiste hos bedsteforældrene i dag). Fikså meget grød hun ville have da vi kom hjem fordi hun vågnede (og fordi erfaringen har vist, at mælk bare ikke er nok på det tidspunkt), derefter lidt flaske, som hun ikke gider (min mælk mætter hende bare ikke ret meget længere), til sidst giver jeg efter, slukker lyset, lægger mig ved siden af hende og ammer. Tænker YES, for det ser ud til hun lægger sig til at sove, og sekundet efter vender hun sig om på maven, skubber sig fremad og begynder at grine. Prøver at give hende sutten - beroligere ikke - prøver brystet igen - hun bider og griner- prøver at lægge hende i sengen - hun græder.

nu har hendes far heldigvis taget over og giver hende mere madså jeg kan få lidt ro, men jeg orker ikke det her mere. Hun er vågen fra 8.30 til 10, sover 10-12, vågen 12-16, sover 16-17, vågen 17-vi går i seng (dvs omkring 23-24). Hun spiser tre store måltider i løbet af en dag og tre mellemmåltider OG tre måltider bryst om natten. hvad kan jeg gøre anderledes ? Hvad gør jeg forkert ?

har søgt om dagplejeplads til hende og fået besked om vi nok kan få en plads til hende fra næste uge. Jeg går sygemeldt med stress, farmand er på barsel, men da min svigerfar har brug for hjælp med juletræerne for tiden, er min kæreste stort set aldrig hjemme, og jeg er bare så TRÆT. Så utroligt TRÆT.

håber nogen af jer skønne kvinder kan hjælpe med et par gode råd.

Måske ikke lige det svar du har lyst til at høre men du får det alligevel.. Stop med at amme hende om natten det er en vane ikke et behov. Lad far ta helt over indtil vanen er brudt også skal hun ligge i sin egen seng og ha en fast rutine. Det er simpelthen for lidt søvn hun får om natten

Anmeld

29. november 2012

Gardenia

Drømme skriver:

Hun sover desværre kun tre timer hvis jeg ligger ved siden af hende og ammer engang imellem det længste vi kan få hende til at sove uden amning er 1 1/2 time - dog 2-3 timer om natten.

jeg prøver alt om sftenen !

det skal måske lige siges, vi ikke kan sove i soveværelset for tiden pga skimmelsvamp, så sengen er rykket ind i stuen.

da vi HAVDE en rytme, gav jeg hende en flaske omkring kl 20, 120 ml. Når hun så havde spist det hun ville (ca 100-110 ml) var hun faldet hende i søvn, og jeg listede hende så ind i hendes seng, der står (stod) ved siden af vores seng i soveværelset. Om natten når hun skulle ammes, er hun så blevet flyttet over i vores seng.

Nu prøver jeg alt ! Prøver det samme som jeg har beskrevet, men hun gider ikke flasken længere, prøver at give hende sutten og lade hende falde i søvn på mit bryst - det virker ofte, men først efter lidt kamp, og flytter vi hende, vågner hun op og er sur, eller også vil hun lege, har prøvet at trille en tur med hende, men der går omkring tyve minutter før hun falder i søvn, og det er altså for koldt og for sent til sådan en tur, har prøvet slyngevuggen, som hun ellers har været meget glad for, men den græder hun bare helt utrøsteligt i nu, har prøvet at lægge mig ved siden af hende og amme (både med og udenlys, med og uden fjernsyn), det virker ikke, hun spiser lidt hvorefter hun igen vågner op til dåd - klar til grin og leg. Har forsøgt at blive ved med at amme, men så bider hun mig bare kæft det gør ondt (hun har tre tænder).

i går gik vi i seng kl 00.00, og da sov Sophia stadig ikke. Far lå med ryggen til hende, og jeg endte med at gøre det samme i ren frustration - der gik ti minutter så sov hun, men da var klokken altså også alt for mange :/

Skimmelsvampe skal i få gjort noget ved, omgående. Er du lejer så er det udlejers pligt at sørge for din bolig er forsvarlig at leve i, vil udlejer ikke, kan han tvinges af huslejenævnet på din kommune. Det er altså farligt at bo i det skidt. Er du ejer, så skal du have fat i en håndværker der er bekendt med måden at få skimmel væk på (Tapetet skal væk, muren vaskes af, tørres, beklædes med en særlig film, tapeseres og males) og få undersøgt ydermuren for huller/måder fugten kan komme ind på.

Med hensyn til jeres datter, så ville jeg også få skåret i hendes lure. Da vores dreng var 9 måneder sov han 2 lure om dagen - fra 10-12 og fra 15-16.30/17.00. Sov han mere var han umulig at få puttet om natten.

Er du begyndt at øve grød? Hvis hun ikke mættes af mælk mere, er det et meget bedre alternativ end vælling osv. Jo hurtigere hun kommer på fast føde, jo nemmere er det at lave en daglig rutine.

Og jeg ville få lavet en soverutine, rutiner er bare løsningen på langt de fleste problemer med dem. Vores starter kl 19 med bad, godnatlæsning og godnat - krydret godt med masser af kvalitetstid med enten mor eller far.. Så er man fyldt til bristepunktet med kærlighed og godt træt til natten

Anmeld

29. november 2012

Drømme

Olivia's Moar skriver:

Hun er 8,5 måned, så tæt på din
Tror det handler lidt om seperationsangst her, så hun vil helst sove i mine arme, hvilket resulterer i, at jeg ikke får sovet. Samtidig med det, arbejder min kæreste på sjælland, og er kun hjemme i weekenden, så har ingen jeg lige kan 'kaste' hende hen til, når jeg når det punkt, hvor trætheden og fustrationen breder sig.

Det er sgu surt :/

og når man er vant til at kunne få lidt aflastning ved at give barnet til far, så er det sgu hård selv at stå for barnet en hel dag. Min kæreste kommer da heldigvis hjem om aftenen, men det er så sent, at Sophia gerne skulle sove før.

tja, det er det måske. Har en veninde hvis søn er en uge ældre end vores datter, og hun har de samme problemer med sengetiden.

Ja, det er da tæt så, Sophia "fylder" 9 måneder her den 2.

Anmeld

29. november 2012

Drømme

Mettefpigen skriver:

Måske ørene, men tænker at det nok er tænderne..... Når der er en tand på vej eller lige kommet igennem kan det godt irritere, så er sikker på det nok er det....

Hun plejer bare ikke at reagere på den måde når der kommer tænder :/

men håber da bare det er det.

jeg vl prøve at få tjekket hendes øre

tak for din hjælp 

Anmeld

29. november 2012

Drømme

Månsson skriver:

Måske ikke lige det svar du har lyst til at høre men du får det alligevel.. Stop med at amme hende om natten det er en vane ikke et behov. Lad far ta helt over indtil vanen er brudt også skal hun ligge i sin egen seng og ha en fast rutine. Det er simpelthen for lidt søvn hun får om natten

jeg ville GERNE stoppe med at amme hende om natten, men det er bare ikke en mulighed at begynde på førend om en uges tid. For kæresten arbejder længe hver dag, så han har brug for sin nattesøvn, og så er det lettest bare at amme, så vi alle får en nogenlunde rolig nattesøvn..  

Hun kunne sagtens sove mere - hun ville sove til kl 12 hvis hun ellers fik lov, men nu prøver jeg at få hende tidligt op i håb om hun så sover før. Det virker bare ikke :/

normalt sover hun 12 timer om natten, og bliver ammet to til tre gange, men sådan er det jo bare ikke helt længere..

Anmeld

29. november 2012

L&V

Drømme skriver:

jeg ville GERNE stoppe med at amme hende om natten, men det er bare ikke en mulighed at begynde på førend om en uges tid. For kæresten arbejder længe hver dag, så han har brug for sin nattesøvn, og så er det lettest bare at amme, så vi alle får en nogenlunde rolig nattesøvn..  

Hun kunne sagtens sove mere - hun ville sove til kl 12 hvis hun ellers fik lov, men nu prøver jeg at få hende tidligt op i håb om hun så sover før. Det virker bare ikke :/

normalt sover hun 12 timer om natten, og bliver ammet to til tre gange, men sådan er det jo bare ikke helt længere..

Men det er jo os der rutinen kommer ind. Op samme tid hver dag så lure og puttetid kan være i rimeligtid.. Hun må da os bare blive overtræk også er det da slet ikke nemt. Håber det kan løses når han ikke arbejder så meget så

Anmeld

29. november 2012

Drømme

Gardenia skriver:

Skimmelsvampe skal i få gjort noget ved, omgående. Er du lejer så er det udlejers pligt at sørge for din bolig er forsvarlig at leve i, vil udlejer ikke, kan han tvinges af huslejenævnet på din kommune. Det er altså farligt at bo i det skidt. Er du ejer, så skal du have fat i en håndværker der er bekendt med måden at få skimmel væk på (Tapetet skal væk, muren vaskes af, tørres, beklædes med en særlig film, tapeseres og males) og få undersøgt ydermuren for huller/måder fugten kan komme ind på.

Med hensyn til jeres datter, så ville jeg også få skåret i hendes lure. Da vores dreng var 9 måneder sov han 2 lure om dagen - fra 10-12 og fra 15-16.30/17.00. Sov han mere var han umulig at få puttet om natten.

Er du begyndt at øve grød? Hvis hun ikke mættes af mælk mere, er det et meget bedre alternativ end vælling osv. Jo hurtigere hun kommer på fast føde, jo nemmere er det at lave en daglig rutine.

Og jeg ville få lavet en soverutine, rutiner er bare løsningen på langt de fleste problemer med dem. Vores starter kl 19 med bad, godnatlæsning og godnat - krydret godt med masser af kvalitetstid med enten mor eller far.. Så er man fyldt til bristepunktet med kærlighed og godt træt til natten

Har du et link til en anerkendt side hvor der står, det er det der skal gøres ved skimmelsvamp?

vi har sagt det til udlejeren, hans svar var udluftning :/

vi holder lidt udkig efter et andet sted at bo, og undgår soveværelset hvor det er værst.

Huset er meget isoleret og tæt, og det er det der er problemet - vi har ikke fået luftet nok ud fra start.

vores datter sover mindre om dagen fnd din søn gjorde (fra 10-12 og 15-16 eller 16-17 afhængig af hvornår hun er træt. Står også i et tidligere svar) så hvorfor mener du vi skal ændte på det ?

hun spiser stort set det samme som os - har jeg også skrevet om tidligere - tre hovedmåltider og tre mellemmåltider. Morgenmad er havregrød, med lidt æble til. Får lidt frugt når hun vågner og jeg gør middagsmaden klar. middagsmaden består af enten rugbrød eller grød. i løbet af eftermiddagen får hun en franskbrød med smør og ost eller lignende. Lidt frugt mens aftensmaden gøres klr. Og nu er vi begyndt på noget efter-aftensmad, fordi hun ellers ikke vil sove, så det er en franskbrød, lidt jughurt, eller lignende.

i løbet af eftermiddagen får hun også gerne en tår ved brystet.

tak for dit eksempel, men vil gerne undgå bad hver dag. ig vi prøver jo med en godnat-rutine, det virker bare ikke rigtigt :/

Anmeld

29. november 2012

Drømme

Månsson skriver:

Men det er jo os der rutinen kommer ind. Op samme tid hver dag så lure og puttetid kan være i rimeligtid.. Hun må da os bare blive overtræk også er det da slet ikke nemt. Håber det kan løses når han ikke arbejder så meget så

ja, det er også hvad jeg har tænkt, men altså prøvede at gå en tur med barnevognen i går aftes, og hun var lysvågen de tuve minutter :/ normalt falder hun i søvn i barnevognen efter ti minutter hvis hun er træt :/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.