Drømme skriver:
Hun sover desværre kun tre timer hvis jeg ligger ved siden af hende og ammer engang imellem
det længste vi kan få hende til at sove uden amning er 1 1/2 time - dog 2-3 timer om natten.
jeg prøver alt om sftenen !
det skal måske lige siges, vi ikke kan sove i soveværelset for tiden pga skimmelsvamp, så sengen er rykket ind i stuen.
da vi HAVDE en rytme, gav jeg hende en flaske omkring kl 20, 120 ml. Når hun så havde spist det hun ville (ca 100-110 ml) var hun faldet hende i søvn, og jeg listede hende så ind i hendes seng, der står (stod) ved siden af vores seng i soveværelset. Om natten når hun skulle ammes, er hun så blevet flyttet over i vores seng.
Nu prøver jeg alt ! Prøver det samme som jeg har beskrevet, men hun gider ikke flasken længere, prøver at give hende sutten og lade hende falde i søvn på mit bryst - det virker ofte, men først efter lidt kamp, og flytter vi hende, vågner hun op og er sur, eller også vil hun lege, har prøvet at trille en tur med hende, men der går omkring tyve minutter før hun falder i søvn, og det er altså for koldt og for sent til sådan en tur, har prøvet slyngevuggen, som hun ellers har været meget glad for, men den græder hun bare helt utrøsteligt i nu, har prøvet at lægge mig ved siden af hende og amme (både med og udenlys, med og uden fjernsyn), det virker ikke, hun spiser lidt hvorefter hun igen vågner op til dåd - klar til grin og leg. Har forsøgt at blive ved med at amme, men så bider hun mig bare
kæft det gør ondt (hun har tre tænder).
i går gik vi i seng kl 00.00, og da sov Sophia stadig ikke. Far lå med ryggen til hende, og jeg endte med at gøre det samme i ren frustration - der gik ti minutter så sov hun, men da var klokken altså også alt for mange :/
Skimmelsvampe skal i få gjort noget ved, omgående. Er du lejer så er det udlejers pligt at sørge for din bolig er forsvarlig at leve i, vil udlejer ikke, kan han tvinges af huslejenævnet på din kommune. Det er altså farligt at bo i det skidt. Er du ejer, så skal du have fat i en håndværker der er bekendt med måden at få skimmel væk på (Tapetet skal væk, muren vaskes af, tørres, beklædes med en særlig film, tapeseres og males) og få undersøgt ydermuren for huller/måder fugten kan komme ind på.
Med hensyn til jeres datter, så ville jeg også få skåret i hendes lure. Da vores dreng var 9 måneder sov han 2 lure om dagen - fra 10-12 og fra 15-16.30/17.00. Sov han mere var han umulig at få puttet om natten.
Er du begyndt at øve grød? Hvis hun ikke mættes af mælk mere, er det et meget bedre alternativ end vælling osv. Jo hurtigere hun kommer på fast føde, jo nemmere er det at lave en daglig rutine.
Og jeg ville få lavet en soverutine, rutiner er bare løsningen på langt de fleste problemer med dem. Vores starter kl 19 med bad, godnatlæsning og godnat - krydret godt med masser af kvalitetstid med enten mor eller far.. Så er man fyldt til bristepunktet med kærlighed og godt træt til natten