Satans skriver:
Jeg må nok også sige at jeg er kommet i vildelse over det.. Har skrevet til autostol.dk - og fik afvide at det faktisk er ulovlig at eftermontere..
Derefter søgte jeg rundt omkring på nettet efter lovgivningen omkring det, og uden held. Nu venter jeg så svar fra Sikkertrafik.dk..
Heldigvis har jeg sidenhen fundet ud af at vores autostol også kan monteres med 3-punktsselen .. Og når vi i forvejen har kig efter en ny bil, så mon ikke vi overlever at bruge selen indtil at vi har fundet en anden bil (med isofix self.) 
Fik bare stress over at vi lige pludselig ikke havde noget at transportere Baby i, hvis den skulle melde sin ankomst før tid 
Men tak for svar 
Jo isofix må gerner eftermonteres - har lige haft en Audi A6 på visit til prøvemontering af autostole. Forældrene havde lige fået eftermonteret isofix systemet. Så ingen lov forbyder det.
Jeg har talt med Ford, Skoda og Peugeot om ændringer på biler. Hos alle forlød det at man ikke måtte foretage "grundlæggende ændringer" på bilen og slet ikke på andre producenters biler. MEN de må gerne forberede en bil til eftermontering af systemet, hvilket vil sige at hullerne osv ER lavet. Dette sker når bilen produceres. Ellers anses det som en "grundlæggende ændring" af bilen hvorved garantien på bilen bortfalder..
Dette gælder IKKE for fæsteøjer til montering af forankringsseler af de store bagudvendte autostole i forsædeskinnerne. det skyldes at disse monteres i bilens skinner i de huller de er lavet i forvejen til fastgørelsen af skinnerne samt at skinnerne ikke løftes af det.
Sådanne seler har de små babystole ikke.
Anmeld