Isofix - har vi overset noget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. november 2012

De3Guldklumper

Satans skriver:

alletiders

tak for det

Det var så lidt

Men som tidligere nævnt så er jeg ikke sikker på man kan eftermontere på alle biler.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2012

Mom2

Satans skriver:

Jaa, manden og jeg var ude for at montere den dersens Isofix-base - og det ville bare slet slet ikke som vi ville..
Men ifølge monteringsvejledningen skulle der være nogle isofix-ankere i bilen, og det er der altså ikke i vores.. Det var egentlig derfor at vi valgte at der skulle en base med til autostolen, da vi troede at så var sættet komplet og lige til at montere..

Er det os der har misforstået det?

Hvis ja, kan man så eftermontere de der ankere ?

Hvis ikke jeres bil har isofix så skal I have en sele base til autostolen

Anmeld

29. november 2012

Satans

Pylle3 skriver:

Det var så lidt

Men som tidligere nævnt så er jeg ikke sikker på man kan eftermontere på alle biler.

Jeg må lige forhøre mig ved VW

Anmeld

29. november 2012

Satans

Christina9870 skriver:

Hvis ikke jeres bil har isofix så skal I have en sele base til autostolen

Vi har bare allerede købt isofix base, da vi troede at det var nok ..

Så håber på at VW har nogle isofixbeslag der kan sættes i vores mitsubitshi, for vil da helst bruge den autostol vi har købt

Anmeld

29. november 2012

Lenats31

Satans skriver:

Så håber på at VW har nogle isofixbeslag der kan sættes i vores mitsubitshi, for vil da helst bruge den autostol vi har købt

Til en anden gang:

Tjek altid billisten og læg særlig mærke til produktionsåret hvis det er anført. produktionsåret for bilmodellerne viser nemlig fra hvornår autostolen vil kunne anvendes i den pågældende bil. OG sørg for at få en prøvemontering i bilen inden I smider pengene over disken.

Anmeld

29. november 2012

Mom2

Satans skriver:

Nogle stole er der både isofix og selebaser til, så hvis ikke I kan få eftermonteret dimser til isofix så ville jeg hører ad om ikke I kan få en selebase til jeres stol i stedet

Anmeld

1. december 2012

Lenats31

Satans skriver:

Det er ikke sikkert Volkswagen vil eller kan det og noget anden producent vil eller kan det hvis bilen ikke er af deres egen herkomst.  

Bilen skal være "forberedt" til isofix så det kan eftermonteres hvis kunden skulle ønske det. En bil fra 1998 vil ikke være forberedt til det.

Så det bliver nok en selebase istedet for.

Anmeld

1. december 2012

Satans

Lenats31 skriver:

Det er ikke sikkert Volkswagen vil eller kan det og noget anden producent vil eller kan det hvis bilen ikke er af deres egen herkomst.  

Bilen skal være "forberedt" til isofix så det kan eftermonteres hvis kunden skulle ønske det. En bil fra 1998 vil ikke være forberedt til det.

Så det bliver nok en selebase istedet for.

Jeg må nok også sige at jeg er kommet i vildelse over det.. Har skrevet til autostol.dk - og fik afvide at det faktisk er ulovlig at eftermontere..

Derefter søgte jeg rundt omkring på nettet efter lovgivningen omkring det, og uden held. Nu venter jeg så svar fra Sikkertrafik.dk..

Heldigvis har jeg sidenhen fundet ud af at vores autostol også kan monteres med 3-punktsselen .. Og når vi i forvejen har kig efter en ny bil, så mon ikke vi overlever at bruge selen indtil at vi har fundet en anden bil (med isofix self.)

Fik bare stress over at vi lige pludselig ikke havde noget at transportere Baby i, hvis den skulle melde sin ankomst før tid

Men tak for svar

Anmeld

2. december 2012

Lenats31

Satans skriver:

Jeg må nok også sige at jeg er kommet i vildelse over det.. Har skrevet til autostol.dk - og fik afvide at det faktisk er ulovlig at eftermontere..

Derefter søgte jeg rundt omkring på nettet efter lovgivningen omkring det, og uden held. Nu venter jeg så svar fra Sikkertrafik.dk..

Heldigvis har jeg sidenhen fundet ud af at vores autostol også kan monteres med 3-punktsselen .. Og når vi i forvejen har kig efter en ny bil, så mon ikke vi overlever at bruge selen indtil at vi har fundet en anden bil (med isofix self.)

Fik bare stress over at vi lige pludselig ikke havde noget at transportere Baby i, hvis den skulle melde sin ankomst før tid

Men tak for svar

Jo isofix må gerner eftermonteres - har lige haft en Audi A6 på visit til prøvemontering af autostole. Forældrene havde lige fået eftermonteret isofix systemet. Så ingen lov forbyder det. 

Jeg har talt med Ford, Skoda og Peugeot om ændringer på biler. Hos alle forlød det at man ikke måtte foretage "grundlæggende ændringer" på bilen og slet ikke på andre producenters biler. MEN de må gerne forberede en bil til eftermontering af systemet, hvilket vil sige at hullerne osv ER lavet. Dette sker når bilen produceres. Ellers anses det som en "grundlæggende ændring" af bilen hvorved garantien på bilen bortfalder..

Dette gælder IKKE for fæsteøjer til montering af forankringsseler af de store bagudvendte autostole i forsædeskinnerne. det skyldes at disse monteres i bilens skinner i de huller de er lavet i forvejen til fastgørelsen af skinnerne samt at skinnerne ikke løftes af det.

Sådanne seler har de små babystole ikke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.