Dårlige vaner..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

875 visninger
16 svar
0 synes godt om
8. juni 2009

Tynen

Hold op hvor er jeg blevet sløv med at opretholde god takt og tone omkring morgenmaden..
Dengang man var working mom sad vi altid og spiste ved spisebordet uden fjernsynslarm, radio osv.

Nu, eftersom jeg ikke har tralvt med at komme ud af døren, er det nærmest blevet så pinligt sløvt at vi indtager morgenføden foran fjernsynet til Pallegris og Postmand Per, men Stella elsker at se DR1 om morgenen mens jeg gør maden klar - Vi kommer ligesom bare aldrig derfra igen 

Er I andre bare hardcore med at "bekæmpe" eller slet ikke indføre dårlige vaner, eller er der mon nogen som mig der tager den lidt på barnets/hyggens (Ej, det lyder forkert, for det er jo også hyggeligt at sidde ved bordet, men I ved nok hvad jeg mener..) præmisser?

Jeg vedhæfter lige nogen af de virkelig onde eksempler!
Hun plejer faktisk at sidde ved sit borde/stolesæt ved siden af
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2009

Susan1978

Jeg forstår dig godt Tunis..  jeg havde nok gjort det samme hvis jeg gik hjemme.

men herhjemme, er alt nødt til at være på nålesnor om morgenen, ellers kommer vi aldrig ud af døren.. Heldigvis er det mest jannik der har ungerne om morgenen.

Ea er nemlig en mega håndfuld om morgenen. Hvis hun fik lov at se morgentv, så fik vi hende aldrig ud af døren.

Jeg lægger tøj frem til begge børn om aftenen, jeg smørrer madpakke enten om aftenen eller om morgenen, så den også er klar og pakker ungernes tasker.. så det eneste jannik skal er at give dem tøj på, spise morgenmad og børste hår og tænder også ud af døren.. så kan kan som regel godt nå det til at han selv er på job kl. 8.

Men når det så er sagt, så er vi mega magelige om aftenen, fordi begge unger sover i samme rum. Emil kommer i seng som han plejer men Ea får som regel lov at falde i søvn på sofaen hvor vi ligger og hygger til noget tv når Emil er lagt.  Det er også en skidt vane.. 

Anmeld

8. juni 2009

Kaufie

Oh yes -

William kan ikke spise uden sin traktor eller postmand Per bil (eller begge ) ved bordet. Har ikke tal på de glas der er væltet pga en uopmærksom chauffør.....

Det sker endda at han får læst historie eller bliver sunget for mens vi spiser... Kønt er det ikke - men det hjælper....

Anmeld

8. juni 2009

Muffinmus

årh det ser da super hyggeligt ud
Synes på den ene side det er en skidt vane, men på den anden side, så skal man da hyge med ungerne mens man kan...og det kan du jo lige nu

Anmeld

8. juni 2009

Lise

Vi har altid indtaget morgenmaden ved spisebordet - og efterhånden er vi også blevet gode til at gøre det alle tre på samme tid. Nogle gange kører Bob og bygger i baggrunden, men mest når jeg er alene med Simon - onde far slukker det altid når der skal spises... ved godt han gør det rigtige...meeen, det er jo bare Bob..

I weekenden til måltiderne i løbet af dagen kan jeg godt være så upædagogisk at placere ungen foran fjerneren i den der høje IKEA-stil med bakken foran, for så spiser han altså maden fordi det barer kører ind mens Bob bygger eller Per bringer post ud. Ellers er det ikke altid han spiser overhovedet mellem morgenmad og aftensmad... Men morgenmad og aftensmad er ALTID ved spisebordet (kun undtaget hvis han er syg, eller ekstrem pyldret og vi skal ud af døren).

Derudover så kan Simon bare bedst lide at sove mellem mor og far. Og vi har kæmpet KAMPE med ham, for at få ham til at sove i sit eget værelse. Nu var det endelig begyndt at køre vildt godt med et gennemsovende ikke-hylende barn uden mælk i flasker mv., men den seneste uge er han hver morgen vågnet i vores seng... lige pludselig er han begyndt at vågne om natten og har hylet indtil han kom med...

Anmeld

8. juni 2009

Tynen

MariaE skriver:

årh det ser da super hyggeligt ud
Synes på den ene side det er en skidt vane, men på den anden side, så skal man da hyge med ungerne mens man kan...og det kan du jo lige nu

Det er nok også den jeg er lidt splittet over nu.
Det er jo super hyggeligt at starte morgenen stille ud uden skrig og skrål, men kan på den anden side godt se hvad Susan mener når man pludselig har 2 (TO!!!!!   ) unger man skal have klar.
Så kan man jo ikke tage det så mageligt..

Ved bare ikke om jeg orker at tage kampen om det (S***e) fjernsyn nu.
Synes vi bøvler nok med at få hende i seng om aftenen

Anmeld

8. juni 2009

linemus

Her er der fast vane med at gå direkte ind i stuen eller ned i min seng (alt efter hvor faren sover) så snart de står op. Det første pigerne siger, når de kommer derind er "Se nå'et"  Så kører det ellers bare med Minisekterne, Palle Gris og Postmand Per - man er vel dr1 morgen fan. Og når det så er slut, er vi alt for sent på den. Igen. Men det var hyggeligt, og så får moren også lige sit morgenfix foran computeren. Vi spiser dog ikke foran fjernsynet af den simple grund, at der er 3 (!) unger, og moren er hysterisk overfor fedtede fingre. Da det kun var Sebastian, gjorde vi det.

Jeg siger, nyd det mens du går hjemme og har Stella alene. Når den bette kommer, kan det også være nem afledning  Og så må du tage bøvlet, når du engang om 100 år begynder på arbejde igen 

Anmeld

8. juni 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Vi har i lang tid hævet Caroline ind i vores seng, når hun vågnede. Så sad hun under dynen og så DR1, og når hun så bad om mad, smurte vi det til hende, og så spiste hun morgenmad i sengen. Det er måske nok en dårlig vane, men det er i hvert fald super hyggeligt.
Nu er jeg så startet på job (løntilskud), og vi skal altså af sted alle tre, så nu får hun mad i sofaen mens tv´et kører, og vi andre gør os klar - heller ikke den bedste vane. Planen er at vi skal tilbage til spisebordet, men har ingen planer om at slukke for morgentv - jeg elsker også at se tv om morgenen mens jeg vågner, så det får hun også lov til. Dog er hun rigtig god til at ignorere det, så vi også får snakket en del - pånær hvis der er bamse, sebastian eller gnotterne

Anmeld

8. juni 2009

Juniors mor

Super billeder - det ser skide hyggeligt ud!!!
Herhjemme er det mig der afleveret Julie om morgenen, så jeg skal både have hende og Magnus klar. Kæresten smutter tidligt, så han kan komme før hjem, så jeg er on my own!
De dage, hvor jeg bare må have et bad før Julie bliver afleveret, sidder hun og stener til DR1 i hendes højstol med en portion havregrød - og hun elsker det!! Andre dage spiser vi sammen ved spisebordet, og kigger evt i et blad imens - Julie kan rigtig godt lide T.Hansen reklamen !!
Jeg nyder vores morgener sammen - og jeg nyder vi har god tid, det kan tids nok blive december, hvor jeg starter på job igen, og så er der ikke tid til det samme hygge om morgenen med mindre vi står op kl 5....
Tynen, du skal bare nyde morgenerne med Stella - og så længe det ikke er alle måltider der indtages i sofaen foran fjerneren, så er det vel ikke helt galt...!!?

Anmeld

8. juni 2009

Anja

Hos os kører tv´et også på Dr1 om morgen. Ungerne elsker det.

Vi spiser dog ved spisebordet  -  allesammen på samme tid, men tilgengæld har vi tv i køkkenet, så det kører imens. Drengene vil gerne have serveret havregryn inden for samme sekund de står op, så det passer os fint at alle mand sidder og vågner til lidt tv. Rutinen er sædvanligvis: jeg finder morgen mad til drengene, laver grød til Esther og så sætter jeg mig og giver Esther mad mens manden laver kaffe og morgenmad til de voksne.

Jeg har jo heller ikke skullet ud af døren, så når alle har spist og fået tøj på er kl ca 7.30 - men så er der lege tid og ofte mere tv-tid en time endnu, for drengene bliver først afleveret kl 9. Det ændre sig noget til august, når jeg starter for så skal vi ud af døren lidt over 7 !!

Men lige nu  -  og de sidste 2 år  - hygger vi.

Synes man skal hygge med ungerne alt det man kan komme til, pludselig er de store, og så gider de ikke hygge mere ....

Så Tynen, nyd det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.