Brystpunpe? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. november 2012

mth1987

LR85 skriver:

er nød til lige at rette dig.

betændelsen fra brystbetændelsen sidder IKKE i mælken, men i vævet og baby får IKKE betændelse ved at amme.

Måske mener du at du fik medicin, og det er rigtigt, det går i modermælken, men er dog godkendt og i så små doser at baby Ikke tager skader.

Er helt fint det du siger

men da jeg malkede ud for at fjerne betændelse var det eneste jeg fik ud en tyk orange masse (kan ikk sætte billed ind fra mobilen)  og det ville jeg jo ikk mene havde noget som helst med mælk at gøre. Så en lille irritation fra min side at du skal blande dig i mit tilfælde 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2012

lulubutz

Vent med at købe en, til du ved, om du overhovedet har brug for en. Vi har købt en manuel og en elektrisk. Den elektriske er bestilt fra england, og var noget billigere end herhjemme, og den var her efter 2 dage. Den manuelle købte vi, fordi vi skulle bruge den nu og her, og den er altså lidt besværlig, så jeg ville vælge den elektriske.

Anmeld

27. november 2012

Fenja09

Camilla30 skriver:

Hej! Mange tak for dit svar - Jeg er ikke sikker på at jeg forstår det med brystbetændelsen, er det så man kan hjælpe betændelsen ud af brystet eller? (sorry men jeg er såååå uvidende på det her område! ). I min optik er 400.- også et acceptabelt beløb og tror jeg er for nærig (og fattig) til at købe en af de store elektroniske 'malkemaskiner' selvom de garanteret er gode og effektive.

Hvad gjorde du, hvis du skulle malke ud? fungerede det via håndkraft eller havde du ikke brug for at gøre det?

Hilsner fra Camilla.

Da der ca var gået ( husker det ikke præcist på dagen) 5-7 dage var mine bryster så spændte og fyldte med mælk at vores datter slet ikke kunne nå at tømme dem. Når man får det sådan kan man vælge at gå ud under den varme bruser og så massere brysterne - glidende bevægelser nedad, så mælken løber ud - hvis det så ikke virker ( gjorde det ikke hos mig) skal man sørge for, hurtigt, at få en pumpe så mælken kan komme ud af brystet, inden der dannes betændelse.

Så dagen efter var manden ude at købe brystpumpe til mig

Og ja, den jeg købte fungerede ved håndkraft - man skal bare trykke (pumpe) og så kommer mælken automatisk. Hvis man så længere henne lige pludselig synes at mælken ikke løber så godt til mere, kan man vælge at prøve at pumpe mælk i brysterne igen - det gjorde jeg i en kort periode på ca 14 dage.  

Anmeld

27. november 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg har den manuel fra Avent. Den er super god og nem at gøre ren. Så de havde den på tilbud i baby Sam, for ik så længe siden til 799. Så fik man både et par flasker og en stak bøtter med. Vh stine

Anmeld

27. november 2012

Camilla30

Fenja09 skriver:

Da der ca var gået ( husker det ikke præcist på dagen) 5-7 dage var mine bryster så spændte og fyldte med mælk at vores datter slet ikke kunne nå at tømme dem. Når man får det sådan kan man vælge at gå ud under den varme bruser og så massere brysterne - glidende bevægelser nedad, så mælken løber ud - hvis det så ikke virker ( gjorde det ikke hos mig) skal man sørge for, hurtigt, at få en pumpe så mælken kan komme ud af brystet, inden der dannes betændelse.

Så dagen efter var manden ude at købe brystpumpe til mig

Og ja, den jeg købte fungerede ved håndkraft - man skal bare trykke (pumpe) og så kommer mælken automatisk. Hvis man så længere henne lige pludselig synes at mælken ikke løber så godt til mere, kan man vælge at prøve at pumpe mælk i brysterne igen - det gjorde jeg i en kort periode på ca 14 dage.  

Aaahaee tak, Så ved jeg det det vil jeg huske, var ikke klar over at der kunne opstå betændelse på den måde. Hilsen Camilla.

Anmeld

27. november 2012

Camilla30

StineW79 skriver:

Jeg har den manuel fra Avent. Den er super god og nem at gøre ren. Så de havde den på tilbud i baby Sam, for ik så længe siden til 799. Så fik man både et par flasker og en stak bøtter med. Vh stine

Hej Tak for svar, det mærke vil jeg holde øje med så, hvis jeg får brug for en pumpe Hilsen Camilla.

Anmeld

27. november 2012

Camilla30

lulubutz skriver:

Vent med at købe en, til du ved, om du overhovedet har brug for en. Vi har købt en manuel og en elektrisk. Den elektriske er bestilt fra england, og var noget billigere end herhjemme, og den var her efter 2 dage. Den manuelle købte vi, fordi vi skulle bruge den nu og her, og den er altså lidt besværlig, så jeg ville vælge den elektriske.

Okay, tak for svar Kan du huske mærket på den elektriske du har? Hilsen Camilla.

Anmeld

27. november 2012

September2012

Hvis du alligevel vælger at købe én, så har jeg en fra Avent, som jeg gerne vil sælge billigt. Den kan både bruges manuelt og elektrisk :-) Nypris 1000 kr. Du kan bare skrive pb, hvis du er interesseret. 

Anmeld

27. november 2012

Camilla30

babydk skriver:

Hvis du alligevel vælger at købe én, så har jeg en fra Avent, som jeg gerne vil sælge billigt. Den kan både bruges manuelt og elektrisk :-) Nypris 1000 kr. Du kan bare skrive pb, hvis du er interesseret. 

Okay tak for tilbuddet Jeg overvejer lige hvad jeg gør og gemmer dit brugernavn så jeg kan finde frem til dig, hvis det bliver aktuelt Hilsen Camilla.

Anmeld

27. november 2012

BabyHL

Camilla30 skriver:

Kære piger

Jeg har brug for jeres råd vedr. brystpumpe - jeg er i tvivl om alt omkring den hehe.

Skal jeg købe én inden fødslen?

Er der bestemte mærker der er at foretrække?

og er der noget jeg skal gå udenom?

Er også i tvivl om jeg skal vælge manuel eller elektrisk?

Synes priserne varierer noget på dem og er faktisk lidt chokket over at nogle af dem koster over 1000 kr., det havde jeg ikke lige regner med...

Håber nogen af jer har lyst til at dele jeres erfaringer!

God dag, hilsen Camilla, 36+4.

Jeg vil, ligesom de andre, anbefale at du venter . Jeg havde købt en manuel fra nuby inden jeg fødte. Den var noget værre bras. Min mælk var længe om at løbe til og kunne fra start ikke producere ret meget, så jeg sad med den åndssvage pumpe 15 gange i døgnet for at få gang i produktionen - indtil den efter 4 dage gik i stykker! Derefter lejede jeg en elektrisk i babysam (og det giver Danmark i øvrigt tilskud til). Det var MEGET nemmere.. Dog kom produktionen aldrig igang, så jeg smed penge ud af vinduet da jeg købte den manuelle. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.