Camilla30 skriver:
Hej! Mange tak for dit svar
- Jeg er ikke sikker på at jeg forstår det med brystbetændelsen, er det så man kan hjælpe betændelsen ud af brystet eller? (sorry men jeg er såååå uvidende på det her område!
). I min optik er 400.- også et acceptabelt beløb og tror jeg er for nærig (og fattig) til at købe en af de store elektroniske 'malkemaskiner' selvom de garanteret er gode og effektive.
Hvad gjorde du, hvis du skulle malke ud? fungerede det via håndkraft eller havde du ikke brug for at gøre det?
Hilsner fra Camilla.
Da der ca var gået ( husker det ikke præcist på dagen) 5-7 dage var mine bryster så spændte og fyldte med mælk at vores datter slet ikke kunne nå at tømme dem. Når man får det sådan kan man vælge at gå ud under den varme bruser og så massere brysterne - glidende bevægelser nedad, så mælken løber ud - hvis det så ikke virker ( gjorde det ikke hos mig) skal man sørge for, hurtigt, at få en pumpe så mælken kan komme ud af brystet, inden der dannes betændelse.
Så dagen efter var manden ude at købe brystpumpe til mig 
Og ja, den jeg købte fungerede ved håndkraft - man skal bare trykke (pumpe) og så kommer mælken automatisk. Hvis man så længere henne lige pludselig synes at mælken ikke løber så godt til mere, kan man vælge at prøve at pumpe mælk i brysterne igen - det gjorde jeg i en kort periode på ca 14 dage.

Anmeld