Brystpunpe? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.145 visninger
21 svar
0 synes godt om
27. november 2012

Camilla30

Kære piger

Jeg har brug for jeres råd vedr. brystpumpe - jeg er i tvivl om alt omkring den hehe.

Skal jeg købe én inden fødslen?

Er der bestemte mærker der er at foretrække?

og er der noget jeg skal gå udenom?

Er også i tvivl om jeg skal vælge manuel eller elektrisk?

Synes priserne varierer noget på dem og er faktisk lidt chokket over at nogle af dem koster over 1000 kr., det havde jeg ikke lige regner med...

Håber nogen af jer har lyst til at dele jeres erfaringer!

God dag, hilsen Camilla, 36+4.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2012

mth1987

Camilla30 skriver:

Kære piger

Jeg har brug for jeres råd vedr. brystpumpe - jeg er i tvivl om alt omkring den hehe.

Synes priserne varierer noget på dem og er faktisk lidt chokket over at nogle af dem koster over 1000 kr., det havde jeg ikke lige regner med...

Jeg syntes det ville være dumt at købe en inden du føder da du ikk ved om du får brug for den. 

Jeg fik brystbetændelse ugen efter fødsel og måtte derfor investere i en da det var en slem omgang så der kom kun betændelse ud og det syntes jeg måske ikk mit barn sku ha....

jeg købte først en pigeon manuelt og den måtte manden ned med igen samme dag så kom han hjem med en avent i stedet der både var elektrisk og manuel og havde batteri del og den har jeg virkelig været tilfreds med. Det er så også en af de dyreste mener jeg

Anmeld

27. november 2012

Fenja09

Camilla30 skriver:

Kære piger

Jeg synes ikke du skal købe den inden du har født, da det slet ikke er sikkert du får brug for en. Jeg købte en efter ca en uge, da jeg var ved at få brystbetændelse, så den er god at have og føler du at pengene rækker til det, så er det da ganske fint at have en stående - men med det i tankerne, at det kan være at du aldrig vil få den brugt.

Jeg købte en manuel, da de andre er alt for dyre, men også tilsvarende nemmere at bruge - tror jeg  Gav 400 kr for en Avent pumpe og det var helt fint til mig brug. Brugte den kort tid indtil mit ene bryst var "normalt" igen.

/Fenja

Anmeld

27. november 2012

Camilla30

mth1987 skriver:

Jeg syntes det ville være dumt at købe en inden du føder da du ikk ved om du får brug for den. 

Jeg fik brystbetændelse ugen efter fødsel og måtte derfor investere i en da det var en slem omgang så der kom kun betændelse ud og det syntes jeg måske ikk mit barn sku ha....

jeg købte først en pigeon manuelt og den måtte manden ned med igen samme dag så kom han hjem med en avent i stedet der både var elektrisk og manuel og havde batteri del og den har jeg virkelig været tilfreds med. Det er så også en af de dyreste mener jeg

Tak for svar - Det er super brugbar viden for mig det der! Jeg havde nok forestillet mig, at alle fik brug for sådan en på et tidspunkt og nu giver det jo langt mere mening at vente til behovet opstår, hvis det opstår. Okay, dumt spørgsmål, men hvad så når du skulle malke ud (hvis du skulle det) kunne du så bare gøre det med håndkraft, hvis jeg må spørge?

Afleverede du pigeon manuel fordi du synes den var dårlig så?

Hilsner fra Camilla.

Anmeld

27. november 2012

Camilla30

Fenja09 skriver:

Jeg synes ikke du skal købe den inden du har født, da det slet ikke er sikkert du får brug for en. Jeg købte en efter ca en uge, da jeg var ved at få brystbetændelse, så den er god at have og føler du at pengene rækker til det, så er det da ganske fint at have en stående - men med det i tankerne, at det kan være at du aldrig vil få den brugt.

Jeg købte en manuel, da de andre er alt for dyre, men også tilsvarende nemmere at bruge - tror jeg  Gav 400 kr for en Avent pumpe og det var helt fint til mig brug. Brugte den kort tid indtil mit ene bryst var "normalt" igen.

/Fenja

Hej! Mange tak for dit svar - Jeg er ikke sikker på at jeg forstår det med brystbetændelsen, er det så man kan hjælpe betændelsen ud af brystet eller? (sorry men jeg er såååå uvidende på det her område! ). I min optik er 400.- også et acceptabelt beløb og tror jeg er for nærig (og fattig) til at købe en af de store elektroniske 'malkemaskiner' selvom de garanteret er gode og effektive.

Hvad gjorde du, hvis du skulle malke ud? fungerede det via håndkraft eller havde du ikke brug for at gøre det?

Hilsner fra Camilla.

Anmeld

27. november 2012

LR85

Camilla30 skriver:

Kære piger

Du ska bestemt ikke købe en inden.

For det allerførste så går der lidt tid før amningen er etableret og man har lidt ro på, og overhoved har overskud til at malke ud.

Og hvis det bare er til en enkelt aften hist og her, kan du bruge hånden (ligesom hvis man malker en ko, charmerende nok - men det fungere virkelig fint)

Vurdere om du har brug for det senere, og om det er ofte du vil malke ud.

Hvis det igen bare er engang imellem, så kan hånden eller en manuel sagtens bruges og hvis det er ofte, kan en elektrisk være god.

Anmeld

27. november 2012

LR85

mth1987 skriver:

er nød til lige at rette dig.

betændelsen fra brystbetændelsen sidder IKKE i mælken, men i vævet og baby får IKKE betændelse ved at amme.

Måske mener du at du fik medicin, og det er rigtigt, det går i modermælken, men er dog godkendt og i så små doser at baby Ikke tager skader.

Anmeld

27. november 2012

Camilla30

LR85 skriver:

Du ska bestemt ikke købe en inden.

For det allerførste så går der lidt tid før amningen er etableret og man har lidt ro på, og overhoved har overskud til at malke ud.

Og hvis det bare er til en enkelt aften hist og her, kan du bruge hånden (ligesom hvis man malker en ko, charmerende nok - men det fungere virkelig fint)

Vurdere om du har brug for det senere, og om det er ofte du vil malke ud.

Hvis det igen bare er engang imellem, så kan hånden eller en manuel sagtens bruges og hvis det er ofte, kan en elektrisk være god.

Det er et godt råd, og det giver mening at tænke sådan synes jeg.. ved ikke hvad jeg havde forestillet mig, nok at man skulle være klar til at malke ud fra day-one hehe ja ja, jeg har meget at lære i den amme-verden - tak for dit svar Hilsen Camilla.

Anmeld

27. november 2012

LR85

Camilla30 skriver:

Det er et godt råd, og det giver mening at tænke sådan synes jeg.. ved ikke hvad jeg havde forestillet mig, nok at man skulle være klar til at malke ud fra day-one hehe ja ja, jeg har meget at lære i den amme-verden - tak for dit svar Hilsen Camilla.

du skal endelig spørge.

Hele den børneverden er virkelig ny og der er meget ma skal vide og finder ud af.

Så spørg endelig om alt mellem himmel og jord.

Men lad endelig være med a bruge flere penge end højest nødvendigt.

Anmeld

27. november 2012

mth1987

Camilla30 skriver:

Tak for svar - Det er super brugbar viden for mig det der! Jeg havde nok forestillet mig, at alle fik brug for sådan en på et tidspunkt og nu giver det jo langt mere mening at vente til behovet opstår, hvis det opstår. Okay, dumt spørgsmål, men hvad så når du skulle malke ud (hvis du skulle det) kunne du så bare gøre det med håndkraft, hvis jeg må spørge?

Afleverede du pigeon manuel fordi du synes den var dårlig så?

Hilsner fra Camilla.

Er glad for du ku bruge det

Jeg afleverede pigeon fordi den slet ikk ku håndtere at malke min betændelse ud og det ku avent.

jeg brugte den til at få gang i min mælkeproduktion igen efter betændelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.