Skal have en abort på mandag. Hjælp? :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.200 visninger
22 svar
0 synes godt om
26. november 2012

Anonym trådstarter

Hej alle.

Sagen er den, at jeg på mandag skal in dpå sygehuset og have foretaget en medicinsk abort. Jeg vælger denne metode, fordi lægen har sagt, at det var den måde jeg risikerede mindst komplikationer ved. (Selv om jeg KAN ende ud med en udskrabning)Og det er egentlig også denne metode jeg gerne selv vil have.

Men jeg aner ikke hvad jeg går ind til.

Skal jeg få afsat min datter den dag og måske den næstkommende dag? Hvad synes i jeg skal vide?

Jeg er simpelthen så nede over det, men jeg har ingen anden mulighed.

Jeg har to muligheder for hvem faderen kan være, enten min datters far eller min eks som jeg havde i to mdr. Jeg er sammen med min datters far igen, og med dette barn hvor det er usikkert om det kan være eksen der er faderen, tør jeg/vi ikke tage chancen, men F*** hvor gør det ondt indeni, for jeg ømsker jo egentlig dette barn, nu hvor jeg ER blevet gravid.

Jeg har rigtig svært ved, at fjerne et barn der tilsyneladende har det godt. Jeg har svært ved, at skulle se igennem mine egne grænser, og hvad jeg vil kunne leve med. Jeg er slet ikke sikker på noget som helst og vil faktisk slet ikke have en abort, men jeg føler jeg SKAL hvis jeg skal tænke på min datter, min kæreste og mine fremtid. Hvis det viste sig, at barnets far er min eks, ville det v.re en katastrofe!!

Puha, jeg SKAL men jeg er ikke sikker på jeg KAN!!

jeg ved godt, at jeg selv er skyld i det og at jeg bare kunne have tænkt mig om, og tro mig; jeg ville ændre det på stedet hvis jeg kunne. Det er jo bare ikke en mulighed! Så ingen slag i bøtten, taj

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2012

Miss-86

Jeg har ikke selv prøvet at få foretaget en abort, men jeg ville klart mene at det nok ville være en god ide at du fik din datter passet, hvis der var en mulighed for dette..

Derefter vil jeg ønske dig det bedste også lige give dig et

Anmeld

26. november 2012

Anonym trådstarter

Miss-86 skriver:

Jeg har ikke selv prøvet at få foretaget en abort, men jeg ville klart mene at det nok ville være en god ide at du fik din datter passet, hvis der var en mulighed for dette..

Derefter vil jeg ønske dig det bedste også lige give dig et

Ja, jeg tænker også det er det bedste. 

Tusind tak

Anmeld

26. november 2012

come2

Anonym skriver:

Hej alle.

Sagen er den, at jeg på mandag skal in dpå sygehuset og have foretaget en medicinsk abort. Jeg vælger denne metode, fordi lægen har sagt, at det var den måde jeg risikerede mindst komplikationer ved. (Selv om jeg KAN ende ud med en udskrabning)Og det er egentlig også denne metode jeg gerne selv vil have.

Men jeg aner ikke hvad jeg går ind til.

Skal jeg få afsat min datter den dag og måske den næstkommende dag? Hvad synes i jeg skal vide?

Jeg er simpelthen så nede over det, men jeg har ingen anden mulighed.

Jeg har to muligheder for hvem faderen kan være, enten min datters far eller min eks som jeg havde i to mdr. Jeg er sammen med min datters far igen, og med dette barn hvor det er usikkert om det kan være eksen der er faderen, tør jeg/vi ikke tage chancen, men F*** hvor gør det ondt indeni, for jeg ømsker jo egentlig dette barn, nu hvor jeg ER blevet gravid.

Jeg har rigtig svært ved, at fjerne et barn der tilsyneladende har det godt. Jeg har svært ved, at skulle se igennem mine egne grænser, og hvad jeg vil kunne leve med. Jeg er slet ikke sikker på noget som helst og vil faktisk slet ikke have en abort, men jeg føler jeg SKAL hvis jeg skal tænke på min datter, min kæreste og mine fremtid. Hvis det viste sig, at barnets far er min eks, ville det v.re en katastrofe!!

Puha, jeg SKAL men jeg er ikke sikker på jeg KAN!!

jeg ved godt, at jeg selv er skyld i det og at jeg bare kunne have tænkt mig om, og tro mig; jeg ville ændre det på stedet hvis jeg kunne. Det er jo bare ikke en mulighed! Så ingen slag i bøtten, taj

Øv Øv en situation at stå i

Jeg tror ærlig talt ikke jeg havde fået en abort, den fortrydelse kan sidde i en resten af livet.

Og uanset hvem der er far, kommer du jo til at elske det barn.

Hvad siger din kæreste til det??

Anmeld

26. november 2012

1Wish

Puha det er heller ikke en sjov situation Men ville også råde dig til at få din datter passet, og så skal der helst være en hos dig, i 12-24 timer efter indgrebet, da man ikke er på toppen og kan have smerter.  Hvor langt er du henne?

En medicinsk abort ville jeg sige, måske kan være hårdere fordi man er vågen og en del af det hele og bløder også mere efterfølgende, hvor en kirugisk abort, sker under bedøvelse og når man kommer til sig selv igen er det hele overstået og man bløder mindre. Udover det er det "kun" én ud af tusind hvor der opstår komplikationer, og hvis det sker har lægerne mulighed for at "reparere" dette under selve indgrebet.

Anmeld

26. november 2012

An&Jo

Jeg ville få mit barn afsat..

Nu fik jeg selv kirurgisk, men jeg er meget glad for at jeg ikke lige med det samme vendte hjem til min dreng dengang, men at jeg havde et par dage til at komme mig..

Med en medicinsk mener jeg går over et par dage, og man kan risikere at få ret ondt, så ja jeg ville klart få barnet afsted i et par dage..

Jeg håber det går godt, og at du kommer hel ud på den anden side, jeg kender alt til det med at fravælge på grund af forkert fader, og ja det er sq aldrig sjovt, jeg tænker da også stadig en del på det især lige i tiden, men jeg kigger på mit barn og min kæreste og tænker den eneste der skal være far til mine fremtidige børn er ham jeg er sammen med nu, og ikke den båtnakke der forlod mig i 10 ende uge og aldrig har spurgt ind til noget som helst.. han ved sq ikke engang om barnet er blevet fjernet eller noget..

Anmeld

27. november 2012

Ciss

Jeg har ikke prøvet det selv, men jeg har forstået fra andre, at den medicinske abort går over flere dage. Det er jo en slags efterlignet naturlig abort, og kroppen bruger lidt tid på processen.

Så jeg anbefaler ligesom de andre at du finder nogen andre, som kan passe din datter imens. Det er jo ikke så let at forudsige lige, hvordan du kommer til at føle dig.

Lykke til med det hele.

Anmeld

27. november 2012

mortilnoahogmelina

JEg har fået fortaget en abort . Men.ønsker ikke og ligge historien her ud ..

DU må gerne skrive privat hvis du har lyst ..

Men har du mulighed for at få hende passet på dagen så gør det ..

Anmeld

27. november 2012

Noneother

Jeg ved intet om abort så der kan jeg ikke råde dig, men det med forskellige fædre ved jeg til gengæld lidt om..

-og nu hvor du siger at du jo faktisk IKKE ønsker det, ville jeg bare sige at hvis der fx. er gået 10-12 dage imellem at du har været sammen med disse mænd (og du har datoerne for dette), så kan de med meget stor sikkerhed fastslå hvornår du er blevet gravid, og altså hvem der er faderen, ved en simpel scanning, da fostre gror ens i den første lange periode.

Jeg ved s´følig ikke om du allerede ved det, men ja. Nu ved du det i hvert fald, og så har du muligheden for at undersøge det.

Ligegyldigt hvad så Det er ikke en sjov situation at stå i.

Anmeld

28. november 2012

Anonym trådstarter

come2 skriver:

Øv Øv en situation at stå i

Jeg tror ærlig talt ikke jeg havde fået en abort, den fortrydelse kan sidde i en resten af livet.

Og uanset hvem der er far, kommer du jo til at elske det barn.

Hvad siger din kæreste til det??

Min kæreste siger, at han vil have jeg får en abort, at der ikke er nogen vej udenom, så længe der er chancer for, at det kan være min eks der er faderen.

Og jeg forstår ham SÅ godt, for han vil ikke kunne glæde sig hele graviditeten og det vi indtil nu har fået bygget op, ville gå totalt i smadder.

Men jeg tænker som dig, KAN jeg få en abort?! Og lige nu føler jeg, at jeg får en abort for andres skyld og ikke min! Men jeg SKAL leve med det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.