Dåb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2008

BellaT

Både Phillip og min englepige Maia er døbt.
Mest pga tro og fordi jeg synes at det er smukt at gøre for sine børn. Uanset hvad der sker så er deres sjæl tryg hos Gud eller universet eller hvordan man nu ser på det. Sjælen er større end livet. Ej, meget svært at forklare!
Jeg er også sikker på at udøbte mennesker er velkomne hos Gud. Men synes det er smukt at lade sine børn døbe.
At det er en tradition er ikke så vigtig, synes jeg.

Knus fra Helle...:D

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2008

Nadi

Chihuahuamus skriver:

MariaE skriver:

navngivning...udelukkende fordi vi tror at hvis der er en gud er han en syg sadist:)

Jeg forstår ikke rigtig syg sadist efterfulgt af smiley...? Er det seriøst eller hvad?
Uddyb lige..

Ja den studsede jeg også over!!

Anmeld

14. marts 2008

Tynen

Nadi skriver:

Chihuahuamus skriver:

MariaE skriver:

navngivning...udelukkende fordi vi tror at hvis der er en gud er han en syg sadist:)

Jeg forstår ikke rigtig syg sadist efterfulgt af smiley...? Er det seriøst eller hvad?
Uddyb lige..

Ja den studsede jeg også over!!

Smileyen kan jeg ikke forklare, men nogen gange tvivler jeg sgu også på at der er en Gud med alt det lort, mishandling af dyr og børn, vold, pædofili.. Ja, you name it! der er over det hele!

Kan bare ikke rigtig se hvad meningen skulle være med det?!

Trine - Der bliver dårlig af at tænke på hvor mange børn og dyr der lider over hele verden!!!

Anmeld

14. marts 2008

Sille

Freja er døbt.. det ville jeg gerne have.. Min kæreste er ik medlem af folkekirken så for ham var det ik vigtig..

Jeg syns det var vigtigt hun blev døbt.. grunden kan jeg ikke rigtig forklare.. ud over at jeg fik en giga neurotisk tanke om: Hva nu hvis der er noget om det med gud og freja ik er døbt..

Jaja.. har aldrig sagt jeg var normal..8D

Mht.. at gud er sadist MariaE.. mener du nok det samme som tynen skriver med at der er så meget ondt i verden ik.. og selvfølgelig skal der en smiley på den.. det er da en (forhåbentlig;)) humoristisk kommentar..:)

Hvis vi skal blive rigtig seriøse..
Så har gud jo ikke skabt alle de forfærdelige ting. Gud har skabt menneskene og verden og det er OS der har skabt alle de frygtelige ting...
Jeg syns det er fint at nogle mennesker finder trøst i at tro på noget..
Det hjælper mange mange mennesker der står i noget frygteligt..Derfor bliver mange også religiøse når de mister en de holder af..
Syns ikke det er fint når folk kammer over og bliver dybt sekt-aktige i deres religion.. det sgu for meget.. efter min mening...

-sille - åbenbart meget seriøs nu..;)

Anmeld

14. marts 2008

Tynen

Sille skriver:

Freja er døbt.. det ville jeg gerne have.. Min kæreste er ik medlem af folkekirken så for ham var det ik vigtig..

Jeg syns det var vigtigt hun blev døbt.. grunden kan jeg ikke rigtig forklare.. ud over at jeg fik en giga neurotisk tanke om: Hva nu hvis der er noget om det med gud og freja ik er døbt..

Jaja.. har aldrig sagt jeg var normal..8D

Mht.. at gud er sadist MariaE.. mener du nok det samme som tynen skriver med at der er så meget ondt i verden ik.. og selvfølgelig skal der en smiley på den.. det er da en (forhåbentlig;)) humoristisk kommentar..:)

Hvis vi skal blive rigtig seriøse..
Så har gud jo ikke skabt alle de forfærdelige ting. Gud har skabt menneskene og verden og det er OS der har skabt alle de frygtelige ting...
Jeg syns det er fint at nogle mennesker finder trøst i at tro på noget..
Det hjælper mange mange mennesker der står i noget frygteligt..Derfor bliver mange også religiøse når de mister en de holder af..
Syns ikke det er fint når folk kammer over og bliver dybt sekt-aktige i deres religion.. det sgu for meget.. efter min mening...

-sille - åbenbart meget seriøs nu..;)

ENIG!!

Og som jeg skrev i mit første indlæg, er jeg en af dem der står og siger: Det tror jeg ikke på! Lige indtil man bliver bange, mister en man holder af - Eller også bare lige for at sikre sig, hvis der nu skulle være noget om ham Gud!

Ja, jeg har heller aldrig påstået jeg var normal!

Og nu kommer Bacon nok med en lille en til højrebenet når hun hjemvender fra daten med manden ;)

Trine

Anmeld

15. marts 2008

Nadi

[citat][f][småt]Tynen skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Nadi skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Chihuahuamus skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]MariaE skriver:[/småt][/f] navngivning...udelukkende fordi vi tror at hvis der er en gud er han en syg sadist:)[/citat] Jeg forstår ikke rigtig syg sadist efterfulgt af smiley...? Er det seriøst eller hvad? Uddyb lige..[/citat] Ja den studsede jeg også over!![/citat] Smileyen kan jeg ikke forklare, men nogen gange tvivler jeg sgu også på at der er en Gud med alt det lort, mishandling af dyr og børn, vold, pædofili.. Ja, you name it! der er over det hele! Kan bare ikke rigtig se hvad meningen skulle være med det?! Trine - Der bliver dårlig af at tænke på hvor mange børn og dyr der lider over hele verden!!![/citat] Alt det lort, mishandling af dyr og børn, vold og pædofili er jo ikke Guds værk, men noget mennesker vælger at gøre! Det er os mennesker der vælger at være onde og egoistiske. Dét synes jeg altså ikke man kan give Gud skylden for. Jeg er ikke specielt troende, men jeg synes det er for nemt at skyde skylden på noget der er en tro, man burde tage ansvaret på sine skuldre istedet for at lægge et hvert ansvar fra sig fordi det er Guds skyld! Det synes jeg er for vagt! Men fair nok hvis det er jeres mening, at det er Gud og ikke menneskets skyld. Forstod bare ikke smiley'en efter kommentaren. Syntes ikke den passede ind i sammenhængen.

Anmeld

15. marts 2008

Siber

Johanna er døbt, og det er vel fordi det er en tradition!

Knus Siber

Anmeld

15. marts 2008

Rasmine

[citat][f][småt]Nadi skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Tynen skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Nadi skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Chihuahuamus skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]MariaE skriver:[/småt][/f] navngivning...udelukkende fordi vi tror at hvis der er en gud er han en syg sadist:)[/citat] Jeg forstår ikke rigtig syg sadist efterfulgt af smiley...? Er det seriøst eller hvad? Uddyb lige..[/citat] Ja den studsede jeg også over!![/citat] Smileyen kan jeg ikke forklare, men nogen gange tvivler jeg sgu også på at der er en Gud med alt det lort, mishandling af dyr og børn, vold, pædofili.. Ja, you name it! der er over det hele! Kan bare ikke rigtig se hvad meningen skulle være med det?! Trine - Der bliver dårlig af at tænke på hvor mange børn og dyr der lider over hele verden!!![/citat] Alt det lort, mishandling af dyr og børn, vold og pædofili er jo ikke Guds værk, men noget mennesker vælger at gøre! Det er os mennesker der vælger at være onde og egoistiske. Dét synes jeg altså ikke man kan give Gud skylden for. Jeg er ikke specielt troende, men jeg synes det er for nemt at skyde skylden på noget der er en tro, man burde tage ansvaret på sine skuldre istedet for at lægge et hvert ansvar fra sig fordi det er Guds skyld! Det synes jeg er for vagt! Men fair nok hvis det er jeres mening, at det er Gud og ikke menneskets skyld. Forstod bare ikke smiley'en efter kommentaren. Syntes ikke den passede ind i sammenhængen.[/citat] Enig. Forstod heller ikke meningen med smiley'en, eller sætningen overhovedet. Selvom man ikke tror på gud, behøver man jo ikke "tilsvine", MariaE. Tænk lige på at der her blandt os i juli, faktisk kunne sidde folk som er stærkt troende?? Se bare hvordan det går mht. Muhammed. Synes det er fint vi har ytringsfrihed, og alt det crap, men alting med måde. Jeg synes stadig ikke de tegninger skulle have været ude for 2. gang, se bare hvordan de brænder vores flag af i Mellemøsten, igen igen. Hvad ender det ikke med? Vil nødig have en 3. Verdenskrig, men desværre tyder alt på at det godt KUNNE ske?? Anyway, Rasmus er døbt, det er en tradition. Ingen af os er specielt troende, men er medlem af Folkekirken dog. Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.