Dåb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er jeres barn/børn døbt eller navngivet?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.659 visninger
27 svar
0 synes godt om
14. marts 2008

Mikkelmusen

Hvorfor valgte i dåb?
Hvorfor valgte i navngivning?
Tradition, tro eller andet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2008

Hyner

Døbt og udelukkende tradition.... Måske lidt tro eller overtro????

Anmeld

14. marts 2008

Loggidut

absolut dåb....mest p.g.a. tro, har prøvet at putte et barn i graven, som vi fik nøddøbt, og det er rart at min hjerne bedre kan forholde sig til at hun nu er i himlen...så derfor har det været et krav ved hver barn DÅB! Desuden er det en tradition vi altid har haft i familien, men traditionen kommer i anden række her hos os.

Anmeld

14. marts 2008

Kaufie

Også dåb her - 1 del tradition og 2 dele tro/håb. Jvf det Loggi skrev om at der så bliver "taget hånd" om vores små pus i de tilfælde hvor det værste sker.

Og jeg blev SÅ rørt - tudede mere end da jeg blev gift (L)

Mette Sentimental

Anmeld

14. marts 2008

Ny mor

Tradition, men også tro (håb i allefald) :)

Anmeld

14. marts 2008

Loggidut

Mette Kaufmann skriver:

Også dåb her - 1 del tradition og 2 dele tro/håb. Jvf det Loggi skrev om at der så bliver "taget hånd" om vores små pus i de tilfælde hvor det værste sker.

Og jeg blev SÅ rørt - tudede mere end da jeg blev gift (L)

Mette Sentimental

ja det samme her, og det virker bare så plat at græde til en dåb...men ak og ve,...det betyder bare så meget for mig...så ja jeg stortudede også!

Anmeld

14. marts 2008

Lise

Simon er døbt. Det gør de i Christians familie, og har en ældgammel dåbskjole, som de allesammen er døbt i - og nu Simon også. Det betyder ikke så meget for mig, selv blev jeg navngivet og fik selv lov til at vælge at blive døbt, hvilket jeg blev da jeg var 7 år gammel..

Anmeld

14. marts 2008

Tikki

Iza er navngivet. Vi er ikke medlemmer af folkekirken nemlig. Traditionsmæssigt er det jo en fin måde at give barnet et navn på, men vi tror ikke på Gud på den måde kirken forkynder den kristne tro på, så derfor blev det til navngivning ;)

Anmeld

14. marts 2008

Tynen

Stella blev døbt!

Nok mest fordi det er en tradition!

Jeg er egentlig ikke specielt troende - Lige indtil lokummet virkelig brænder :)
Hvad kalder man sådan en?! :) Kujon?!

Trine

Anmeld

14. marts 2008

Sille(smil)

Vi valgte navngivning til Birk. Ikke fordi vi slet ikke er troende, men fordi vi selv har fået lov til at vælge og har været glade for det. Derfor var det naturligt at Birk skulle have samme valg.

Desuden tror jeg ikke at Gud vil nægte min søn beskyttelse hvis der virkeligt findes et himmerige, blot fordi vi ikke har ladet ham døbe.

Sille

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.