Hjælp til borderline:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2012

LMM

wamse skriver:

Jeg modtager hjælp ved distriktspsykiatrien i form af terapi, da det er en af behandlingsformerne for borderline. Men først skal der laves en reelt udredning,, som tager tid, og man skal svare på en masse spørgsmål i nogle skemaer. Har du været igennem dette?

Jeg var inde i sidste uge for at fortælle og svare på nogle spørgsmål og så sagde hun at jeg havde borderline og at jeg skulle svare på nogle flere spørgsmål i næste uge. Og så sagde hun at hun ville sætte gange i nogle terapi grupper for angst, kost og individuel 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2012

wamse

LMM skriver:

Jeg var inde i sidste uge for at fortælle og svare på nogle spørgsmål og så sagde hun at jeg havde borderline og at jeg skulle svare på nogle flere spørgsmål i næste uge. Og så sagde hun at hun ville sætte gange i nogle terapi grupper for angst, kost og individuel 

Der er godt nok forskel på behandlingen

Hvilken region hører du til under? Jeg er i region syddanmark.

Anmeld

26. november 2012

LMM

wamse skriver:

Der er godt nok forskel på behandlingen

Hvilken region hører du til under? Jeg er i region syddanmark.

Jeg er i nord! og føler ikke at min psykolog kan hjælpe! 

Anmeld

26. november 2012

wamse

LMM skriver:

Jeg er i nord! og føler ikke at min psykolog kan hjælpe! 

Jeg får noget som hedder lamotrigin, som hjælper mig med de udsving jeg har, og det har hjulpen helt vildt. Jeg fik anti-depressiv i 1½ år, hvilket fik mig til, at synke dybere og dybere ned i et hul.

Ud over det har jeg svaret på ca 200 spørgsmål i nogle spørgeskemaer, og yderligere spørgsmål i terapien, som alt sammen skal sikre at det er den rigtige diagnose, for at få den rette hjælp

Anmeld

26. november 2012

tarkoflen

LMM skriver:

Jeg har gået til psykolog i et år, men 1300 om måneden er mange penge som enlig! for fik et kæmpe lån da jeg flyttede fra min kæreste så køre i minus med psykolog!

så blev henvist til psyk. Og de har givet mig diagnosen og med beskeden at der er 1 års venteTid! 

Ja det er desværre ikke billigt at gå til psykolog!

Øv med så lang ventetid håber du kan finde noget hjælp andre steder indtil da!

Anmeld

26. november 2012

LMM

tarkoflen skriver:

Ja det er desværre ikke billigt at gå til psykolog!

Øv med så lang ventetid håber du kan finde noget hjælp andre steder indtil da!

Har snakket med min læge og han vil prøve og se om han kan gøre noget

Anmeld

26. november 2012

tarkoflen

LMM skriver:

Har snakket med min læge og han vil prøve og se om han kan gøre noget

Det lyder godt! Det er det første skridt! Håber h*n kan hjælpe dig!

Anmeld

26. november 2012

LineSchack

LMM skriver:

Hej, jeg er en ung kvinde på 26 år som bor med min søn på snart 3 år! 

Jeg har lige fået at vide at jeg har borderline, og er helt forvirret for ved ikke helt hvad det indebære at få denne diagnosJehovas med job? Uddannelse? Mig som alene mor? Fremtiden? 

Pyhaa!!!

jeg har altid vist at der var noget galt med mig jeg har aldrig kunne holde venner i lang tid, jeg skubber dem væk alt hvad jeg kan og så bliver vi uvenner for gør det tit på hårde måde! Jeg har haft svært ved at ha kærester og har gjort dumme ting når de kom for tæt på! Jeg har været den væreste kæreste, selvom jeg var glad for dem! Jeg følte ikke at jeg var god nok til dem! 

jeg har haft mange Jobs og uddannelsesstart, som jeg er stoppet hurtigt, pga angsten og hvad de tænker om mig! Eller Fyrret pga af fravær!

jeg har bla. smedgrubdforløb, sshgrundforløb, sshuddannelse * 2, frisørgrundforløb, kosmetikgrundforløb, klinikassistentgrundgorløb, stuepige *2 , salgsassistent, rengøringsassistent*2, barnepige, ssh*3, pædagogmedhjælper i børnehave, dagplejer

-og nu er jeg ansat som praktikant i en børnehaveklasse hvor jeg har været i 2 uger en sygemeldt den ene uge! Jeg får angst, græder er bange, ryster, anfald, køre mig selv helt ned, og skubber alle helt væk! 

Jeg er i praktik fordi kommune vil køre mig roligt op til et normalt arbejede igen! Jeg er bange og har ikke lyst, for jeg kan ikke rumme alle de mennesker! Jeg er bange for at det går ud over min søn hvis jeg bliver ved hvad kan jeg gøre?

er der andre med borderliNe? Hvordan får i jeres hverdag til at hænge sammen? Hvad med økonomi? 

hej 

jeg har selv diagnosen borderline, og jeg har også fået en masse hjælp i og med jeg har boet på instutuion... har præcis de samme problematiker som dig, kan fortælle dig at Borderline ikk decideret er en sygdom det er et klidtermærke man for på hovedet fordi man derfor har noget at behandle efter. men man kan sagtens komme ud på den anden side, man vil altid habe det i baggrunden, men man kan...håber det bedste for dig og ønsker dig al held og lykke i dit bedrings forløb

du kan altid skrive hvis du har lyst 

Anmeld

26. november 2012

Fenja09

LMM skriver:

Hej, jeg er en ung kvinde på 26 år som bor med min søn på snart 3 år! 

Jeg har lige fået at vide at jeg har borderline, og er helt forvirret for ved ikke helt hvad det indebære at få denne diagnosJehovas med job? Uddannelse? Mig som alene mor? Fremtiden? 

Pyhaa!!!

jeg har altid vist at der var noget galt med mig jeg har aldrig kunne holde venner i lang tid, jeg skubber dem væk alt hvad jeg kan og så bliver vi uvenner for gør det tit på hårde måde! Jeg har haft svært ved at ha kærester og har gjort dumme ting når de kom for tæt på! Jeg har været den væreste kæreste, selvom jeg var glad for dem! Jeg følte ikke at jeg var god nok til dem! 

jeg har haft mange Jobs og uddannelsesstart, som jeg er stoppet hurtigt, pga angsten og hvad de tænker om mig! Eller Fyrret pga af fravær!

jeg har bla. smedgrubdforløb, sshgrundforløb, sshuddannelse * 2, frisørgrundforløb, kosmetikgrundforløb, klinikassistentgrundgorløb, stuepige *2 , salgsassistent, rengøringsassistent*2, barnepige, ssh*3, pædagogmedhjælper i børnehave, dagplejer

-og nu er jeg ansat som praktikant i en børnehaveklasse hvor jeg har været i 2 uger en sygemeldt den ene uge! Jeg får angst, græder er bange, ryster, anfald, køre mig selv helt ned, og skubber alle helt væk! 

Jeg er i praktik fordi kommune vil køre mig roligt op til et normalt arbejede igen! Jeg er bange og har ikke lyst, for jeg kan ikke rumme alle de mennesker! Jeg er bange for at det går ud over min søn hvis jeg bliver ved hvad kan jeg gøre?

er der andre med borderliNe? Hvordan får i jeres hverdag til at hænge sammen? Hvad med økonomi? 

Jeg kender ikke personligt til sygdommen, men ved at du kan bede din læge om at blive henvist til psykiatrisk sygehus - og nej det er ikke til indlæggelse, men ambulant behandling. Der får tid ved en pskykiater ( som regel overlægen på stedet) og hvis du skal have medicin er det ham der styre det ( og dig selv), derudover vil du få tilbudt at få tid ved en af deres psykologer og der kan du gå indtil de mener at du kan klare dig uden. Der er ingen forpligtigelser, og det er ganske gratis.

Det eneste det kræver er at man har fået en diagnose, så kan din læge henvise dig - og der er ikke lang ventetid i Aalborg, så skynd dig at ringe til lægen og få en tid og bede om henvisningen hurtigst muligt.

Det gode ved pskriatisk afd. er at det hele er samlet på et sted. Psykologen giver "rapport" til psykiateren og dermed skal du ikke koncentere dig om alt det. De hjælper dig med at vurdere hvem du skal snakke med, hvilket medicin du skal tage - alt på et sted.

Håber du får den hjælp du skal have inden for rimelig tid.

/Fenja

Anmeld

26. november 2012

Kofoed.

Jeg er endnu en, jeg har fået konstateret det i januar, men har ikke den værste udgave. Men jeg kender mange af dine problemer, har gået på 3 forskelle uddannelse, den ene er jeg lige startet på for 3 gang... Dog har jeg ikke problemer med mennesker på helt samme måde som dig, har det med at skubbe folk væk når de kommer for tæt på. Jeg elsker dog at være blandt mennesker, holder mig bare mest for mig selv... Ved ikke hvordan det skal forklares. Du må gerne skrive privat, hvis det er noget jeg skal bedre forklare, hehe.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.